190pk TDI 4x4 DSG of 150pk TDI 4x4 hand-6

LT83

Forumguru
Eerlijk.......niets :D Als je echt wil terreinrijden heb je niets aan gewone straatbanden.
Maar je hebt ook geen lage gearing, sper, diff lock e.d. Voor een nat grasveldje geen probleem hoor, maar je moet er niet mee door een modderbak willen rijden :D
Kortom; voor hetgeen jij er mee van plan bent voldoen de standaard banden waarschijnlijk prima.
 

elsinga

Forumguru
Hmmm.. idee, want ik wil elke auto gewoon met echt reservewiel, niet met zo'n goed gevoel set waar je in de praktijk weinig aan hebt...
 

massis

Senior Member
Ontopic; altijd voor de 190pk gaan. Het is niet zozeer het topvermogen, maar wel de 60nm extra koppel bij lagere toeren dat een flink verschil maakt.
Kodiaq is een zware jongen :D

Ik heb met zowel de DSG 190pk als de DSG 150pk gereden (dik een uur met de eerste, de 2e is de mijne). Het verschil tussen 150 en 190pk merk je amper of niet...
 

massis

Senior Member
Nu ben ik helemaal benieuwd naar het verschil... de één roept dat je het zeker gaat merken, de ander nauwelijks... :)

Als je er verscheidene reviews op na slaat van online automagazines, dan zeggen die ook steeds dat je beter voor de 150pk gaat, omdat het verschil met de 190 te klein is.

Echter is het verschil bij jou wel groter: DSG of niet. Ik zou - nu ik er eindelijk eentje heb - mijn DSG niet meer willen afgeven!
 

Rataplan

Forumguru
Een Octavia is een budget Golf, zelfde bodemplaat.
Een SuperB is een budget Passat.

Iedere 10PK is te voelen.

Een terreinauto heeft ook meer bodemvrijheid, andere banden en diff lock.
 

Rataplan

Forumguru
Is een basisregel in motoren tuning; stappen van 10pk zijn te voelen. Dus die ene pk meer of minder maakt dan niet uit.
 
ik zou voor de 150 pk handbak gaan. Het extra vermogen heb je vrij weinig aan als je geen zware karren gaat leuren. De 150 pk is ruim voldoende voor het dagelijks verkeer en bij een beetje tam ofroadwerk (rustig aan over natte grasveldjes of mulle zandpaadjes kachelen lukt met 75 pk ook nog wel.) heb je sowieso geen reet aan die 40 pk extra. De enige plek waar die 190 pk aanzienlijk beter presteert dan die 150 pk is in de kroeg.
 

EdK

Forumguru
huh we hebben toch open asfalt en dus muisstil ?
Enne kun je echt niet vast te zitten hoor
En op tereein is het altijd beter om wat lucht uit den banden te laten lopen dan met 3,5 bar rond te gaan rijden...
 

Rataplan

Forumguru
Onder m'n Defender heb ik Cooper Discoverer STT banden van 265/75/16 liggen. Dit zijn AT banden, MT banden hebben nóg meer profiel.
DiscovererSTTPro_Full.png



Een andere populaire AT band Is de BF Goodrich AT
 

leon-cupra

Forumguru
ik zou voor de 150 pk handbak gaan. Het extra vermogen heb je vrij weinig aan als je geen zware karren gaat leuren. De 150 pk is ruim voldoende voor het dagelijks verkeer en bij een beetje tam ofroadwerk (rustig aan over natte grasveldjes of mulle zandpaadjes kachelen lukt met 75 pk ook nog wel.) heb je sowieso geen reet aan die 40 pk extra. De enige plek waar die 190 pk aanzienlijk beter presteert dan die 150 pk is in de kroeg.
als je zo redeneert, zou TS beter een citigo leasen. Bespaart hij nog meer, meer dan een citigo heb je niet nodig, brengt je ook van A naar B, kan ook over gras rijden,...

190pk is gewoon plezanter om mee te rijden. Een kort sprintje trekken, even vlotter hernemen dan de rest, de souplesse van het extra vermogen, ... Heeft niets te maken met de kroeg.

We zijn trouwens quasi allemaal autoliefhebbers hier (buiten sommige blijkbaar) en als liefhebber wil je toch net dat extra meer dan een gewone wagen (en niet voor je kroegmaten, maar voor jezelf)
 
  • Leuk
Waarderingen: G.P.
Bovenaan Onderaan