Škoda dealer Holsch te Lelystad

ColinC

Lid
Die in Almere? Zijn die ook voor beide kanten dan? Toen ik dat aan hem vroeg kreeg ik als antwoord "Ik heb geen flauw idee"
 

turboturbo

Forumguru
Ja, die ja. Vreemde reactie, idd.
Zowel het embleem voor als achter is dacht ik gelijk bij de Fabia mk.1?

Ik heb nog een van de twee in de la liggen, zal eens kijken welk onderdeel nummer.

Dat is: 1U0853621 C MEL
 

Captain Hook

Forumguru
Vandaag bij Holsch geweest voor de Skoda Wintercheck (gratis voor VerassendSkoda leden). Prima en vriendelijk geholpen. Alles keurig gecontroleerd.
En als souvenir nog een mooi 'wintercheck' formulier ten teken dat alles in orde was. :jaja:
 
Ik ben niet geheel tevreden over deze dealer in Lelystad.

Elke jaar heeft mijn auto bij Holsch een grote beurt (long life) gehad. Maar elke keer na 5 maanden gaf de auto aan dat deze over 1.500 km een service beurt nodig had. Ik naar Holsch. Oh werd er gezegd dat kunnen wij zo aan passen, door dit te resetten. Dit vind ik niet echt professioneel, dit had gelijk goed in gevoerd moeten worden tijdens de beurt. Ok, prima geen probleem kan ik mee leven.
Maar na de laatste beurt jan 2013 hoorde ik na 2 maanden geluid vanaf mijn voorbanden. Ik bellen naar Holsch, en werd er gezegd: even de schijfremmen afspuiten. Maar dat hielp niet. Toen kon ik toch langs komen. Eerst bleken mijn remblokjes versleten en even later mijn schijven. Heb ik gelijk aangegeven hoe dit kan gebeuren als de auto 2 maanden en 3.300 km geleden een grote beurt plus APK heeft gehad????????

Mijn auto moet 100% zijn, en als ik morgen bedenk naar de andere kant van Europa te willen moet ik dat probleemloos kunnen doen.

Daarna kreeg ik een probleem met mijn Airco. Gebeld met Holsch om langs te kunnen komen. Toen ik er op de afgesproken dag en tijd was werd er raar naar mij gekeken wat ik kwam doen. Ik had toch een afspraak.....

Toen was het gelijk bij mij klaar.

Volgende week ga ik het proberen bij een andere dealer.
 

turboturbo

Forumguru
Een APK is niet meer dan een momentopname, je zou van een dealer een waarschuwing/aankondiging kunnen verwachten dat die onderdelen tegen het einde aanlopen, maar meer ook niet.
Dat gaat natuurlijk niet helemaal op als je bij de APK ook een grote onderhoudsbeurt tegelijkertijd hebt laten doen, dunkt me. Zeker als je een long-life beurt krijgt (kun je max 2 jaar of 30dkm vooruit) moeten alle slijtage onderdelen ook minimaal weer die 2 jaar of 30dkm mee kunnen. Dus als je remvloeistof bijv. nog niet eens zoveel vocht bevat dat het al vervangen moet worden, moet de dealer een inschatting maken of die dan wel weer 2 jaar vooruit kan, en evt. toch alvast vervangen.

Het klopt niet dat je dan na een paar weken nadien 'ineens' versleten remmerij hebt.

En dan is @Black magic kennelijk niet eens zo'n klant die het minimale aan werkzaamheden wil aan zijn auto, maar juist 100% alles goed uit wil laten voeren voor zijn wagen, en daar kennelijk niet op bespaard. Dan ben je als dealer wel gek om zo'n klant met een kluit in het rietje weg te sturen telkens, denk ik dan....
 

Miez1

Forumguru
Ik vraag mij af, bij en grote beurt worden allerlei controles uitgevoerd en een aantal slijtagedelen vervangen/olie/vloeistoffen ververst. Als je nog 3300km met een setje remmen rijdt (hetgeen afhankelijk is van rijstijl) dan waren ze op het moment van controle wellicht nog binnen de marges voor vervanging. Je moet ergens een lijn trekken natuurlijk. Indien er een leasmaatschappij tussen zit dan zorgen die er ook voor dat de dealer alles pas mag vervangen als het 'worn-out' is.

Ik heb louter goede ervaringen bij deze dealer, betrokken mensen in de werkplaats, showroom, service. Ik herken het geschetste beeld dan ook niet.
 

Desperado

Forumguru
3300 km is niet veel. De monteur of serviceadviseur heeft hier de plank volledig misgeslagen door dit niet te melden. Het is voor een goeie monteur heel goed in te schatten hoelang een setje remmen nog mee kan.
Bij mijn voormalig werkgever werd het aan de klanten gemeld als de schatting minder dan 15000 km was.
Ik zou eens aan de bel trekken en navraag doen waarom dit niet gemeld is. Ik ben hier wel heel nieuwsgierig naar en denk dat een kans om een verklaring te geven wel goed is voor deze dealer helemaal tot de grond toe wordt afgebrand.
 
Even een terugkoppeling, Kort na de betreffend beurt heb ik een evaluatie van Pon ontvangen en ingevuld. Na twee dagen werd ik gebeld door de chef werkplaats van Holsch. Waarom ik niet te vrede was. Het voorval nogmaals uitgelegd, antwoord: Ja, dat mag niet gebeuren. Ik ga het bij betreffende monteur navragen en terugkoppelen. Helaas nooit meer iets van vernomen. Ik hou van doorrijden maar rem niet als een gek. De besproken remblokje zijn vervangen bij 121000. Dit was de eerste keer dat deze zijn vervangen.

Begin januari heeft de auto een hele grote beurt gehad (Distributieriem, waterpomp (uit voorzorg) enz.) bij SEAT Dealer Bakker Harderwijk. Wat een verschil in ontvangst en afhandeling
.
 

Desperado

Forumguru
Zo jammer, krijgen ze de kans om het op te lossen......
Ik heb dit zelf ook wel eens meegemaakt en heb altijd achter de klant aangebeld om het recht te zetten.
Mijn ervaring is dat een foutje best mag als je het maar oplost en initiatief toont naar je klanten.
 

Sk_Hans

Forumguru
Onlangs een positieve ervaring bij Holsch. Mijn Octavia (gekocht bij Skoda de Meern omdat de ervaring met de verkoper bij Holsch niet zo positief was) naar Holsch gebracht voor de eerste beurt (VOI bij 30.000km). Bij Holsch kon ik dezelfde week terecht.

De auto was in een goed uur klaar en er waren geen bijzonderheden. In de Meern krijg ik altijd te horen dat de ruitenwissers net versleten zijn of een scheurtje hebben en ik er echt niet meer mee kan rijden. Hier niets van dat.
Voor deze beurt geldt bij Skoda een vaste prijs van 275 euro. Bij Holsch kreeg ik een factuur van 229 euro. Heel netjes. Daar mogen ze best een pluim voor hebben en dat mag hier ook wel genoemd worden!

Binnenkort moet de Fabia van mijn vrouw een grote beurt. Hopelijk gaat het dan net zo soepel.
 

Cordoba

Forumguru
@Sk_Hans Ik ken deze dealer absoluut niet, maar als ik de ervaringen van Black Magic lees (zaken die echt tegen het einde van de levensduur aan lopen, niet vervangen en zelfs niet melden bij de klant), en jouw ervaring dat er geen zaken nét aan vervanging toe zijn, dan lijkt me dat aardig in lijn. De lagere kosten dat is netjes, maar als je binnen een paar weken toch nog weer van alles moet vernieuwen, dan heeft men toch de plank volledig misgeslagen. Kortom de tijd zal het leren.

Overigens voor de duidelijkheid: een garage mag niet eens zonder toestemming/overleg dure zaken vervangen, ook al is dat nodig. Ik ben gewend, dat als er een probleem is, wat vooraf niet verwacht was, en dus ook niet overlegd, dat ik dan mailtje/telefoontje van de garage krijg, en in overleg wordt dan bepaald wat er moet gebeuren. Dat er wat fout gaat, dat kan gebeuren, maar meldt dat dan gewoon bij de klant, en ook hoe je het op gaat lossen (of overleg daarover). Juist het erkennen van fouten wordt steeds meer uitzondering bij veel garages.
 

Sk_Hans

Forumguru
Bij mijn auto is nog niets aan vervanging toe. Het was zoals ik schreef de eerste beurt bij 30.000km. De auto is in feite nog als nieuw.
 

Miez1

Forumguru
Twee weken terug kreeg ik een melding dat mijn koelvloestofniveau (veel) te laag was. Vreemd want ik had hem 's avonds weggezet en 's morgens was de melding daar, onder de auto lag in ieder geval geen kvs dus dan is er iets anders aan de hand. Ik ben met koude motor even naar Holsch gereden en daar hebben ze direct een diagnose gesteld, defecte waterpomp, tevens waren mijn remblokken voor aan vervanging toe. Omdat ik zelf niet eerder kon, de afspraak op afgelopen woensdag gezet, de auto is netjes en snel gerepareerd. Mooi dat men opmerkt dat de remblokken ook zo goed als op zijn geraakt, ze kunnen je ook wegsturen zonder te kijken waarna je na twee weken weer aan de beurt bent. Mijn punt is dat ik wederom merk dat ze verder kijken dan hun neus lang is. Het is een kleine club met aandacht voor detail. Bij de receptie hebben ze een nieuw personeelslid werken, hij lijkt mij een uitstekende kerel die het verhaal zonder poespas over de buhne brengt, kortom, hij past goed bij de rest van het team.

Nee, ik heb geen aandelen Holsch:D, maar in mijn beleving verdienen ze wel een pluim!

Alles gute !

Miez
 

64rhfx

Senior Member
Onlangs geweest voor de zomercheck. Er was geen formulier wat te controleren dus heeft men volgens mij gewoon de APK afgewerkt. ook prima hoor. Inderdaad werden er wat kleine dingen gevonden.
Helaas heb ik nooit een checklist gekregen van ze en ook niet de beloofde ruitensproeiervloeistof, zoals beloofd in VerrassendSkoda. Las ik achteraf pas.
Toch wel jammer. verder prima tevreden over ze. Werd goed te woord gestaan.
 
Bovenaan Onderaan