Škoda dealer Holsch te Lelystad

Enige tijd geleden moest ik mijn leaseauto inleveren. En omdat ik gewend was aan een aantal opties in deze auto ben ik gaan zoeken op internet welke, voor mij betaalbare, auto hieraan voldeed. Tot mijn grote verassing zag ik de Škoda Fabia Elegance meerdere keren voorbij komen. Terwijl ik eigenlijk op zoek was naar een Golf IV. Inmiddels is wel duidelijk welke auto het uiteindelijk is geworden. Ik was van plan om de auto te kopen bij een originele Škoda dealer. Helaas kon zowel Holdinga in Almere als Holsch in Lelystad mij niet helpen. Beide garages hebben mij echter zeer correct geholpen en te woord gestaan. Ze baalden natuurlijk ook dat ze mij niet konden voorzien. Uiteindelijk heb ik een fraaie Fabia weten te scoren bij de Seat dealer in Utrecht. Tot zover deze inleiding.

Afgelopen zaterdag ben ik op de wintercheckdag bij Holsch in Lelystad geweest. Mijn eerste indruk was, er heerst daar een zeer gemoedelijke sfeer. De garage zelf is netjes ingericht en het personeel lijkt kundig en vriendelijk. Ik heb gelijk mijn Fabia bij hun aangemeld voor het reguliere onderhoud. Uiteindelijk moest ik 2,07 euro afrekenen voor koelvloeistof en een afgebroken uitlaatklem. Dat zijn tenminste nog eens prijzen. Voor de rest mankeerde er gelukkig niets aan mijn “nieuwe” auto. Ook deze dag ben ik zeer correct te woord gestaan en behandeld. Voorlopig ben ik dan ook zeer tevreden over Holsch in Lelystad. :)

Maar ik ben uiteraard zeer benieuwd naar het volgende.
Wat is jullie ervaring met Škodadealer Holsch te Lelystad?
 
Het enige forumlid uit Lelystad?

Wat is jullie ervaring met Škodadealer Holsch te Lelystad?

Ik heb deze discussie alweer drie weken geleden gepost :smiley29:.
Komt er niemand van jullie ooit bij de garage?
Ben ik het enige forumlid uit Lelystad?
Kan het me haast niet voorstellen.

Waar blijven de reacties dan?
 

tonko

Nieuw lid
Kijk even op autoweek onder "My review - dealer". Daar staat dat hij pas sinds november actief is. Dat verklaart dat de ervaringen nog niet dik gezaaid zijn.
 
Opmerking van moderator:

Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Tonko. Bedankt voor jullie begrip.


In deze review wordt wel gerefereerd naar november 2007.
De garage is dus al ruim een jaar actief. Je zou dan toch al wel wat reacties mogen verwachten. In ieder geval van degene die destijds op autoweek een review heeft geplaatst.
 
Holsch Lelystad

Ik ben nu ruim anderhalf jaar klant bij deze dealer. `Hol` van Holsch staat inderdaad voor Holdringa, en `sch` staat voor Van Schaik, de achternaam van Gijs, de eigenaar die voorheen verkoper was in Almere. Een fantastische garage, waar `ken je klant` en service heel hoog in het vaandel staan. Ik kan op elk moment binnen rijden en Gert (receptionist) helpt me meteen, hij kent mijn kenteken, weet wat ik belangrijk vind en is nooi te beroerd om zelf een handje in de werkplaats mee te helpen. Haal en brengservice naar huis of werk, voor Holsch geen probleem. Nieuwe leenauto´s alles super. Ik heb mijn leaseauto bij Holdringa besteld, maar zodra Gijs open was ben ik klant in Lelystad. De monteur is ook een sympathieke vent, die verstand van zaken heeft. Met zijn 3en een zeer goede sfeer! Niet voor niets zijn de mannen Skoda-dealer van het jaar 2009 geworden. Een absolute aanrader!!
 

Huyzen

Lid
Ik kan me dit goed voorstellen, ik ben al jaren klant in Almere bij Nico Holdinga tot volle tevredenheid. Lelystad zal ongetwijfeld het zelfde hoge serviceniveau hebben.
 

verhoeff

Nieuw lid
:cheer:Zoals ook anderen aangeven, ik heb ook uitstekende ervaringen met deze garage.
Niet voor niets Skodadealer van het jaar geworden.
Top !!!!
 

Captain Hook

Forumguru
:super:
Een jaar geleden heeft Holsch ooit een rubber hoes van de homokineet snel en adequaat vervangen van mijn O2.

Paar weken geleden een APK laten uitvoeren. Keurig alles zoals afgesproken en ook voor een keurige prijs!

Goede toko.
Zo zie je maar, klein en fijn. Ik hoop dat het zo blijft, die persoonlijke aandacht en 'liefde' voor het product.
Want als er iets is waar ik een hekel aan heb, dan zijn het wel superglimmende showrooms (op de klant z'n kosten) en gladde verkopers. :smirk:
 

henm

Lid
Wat leuk om deze positieve meningen te lezen! Ons gevoel bij deze garage is ook goed, gemoedelijk. Wij hebben hier afgelopen week een Fabia Hatchback besteld.

Echter de meningen zijn alweer anderhalf jaar oud. Zijn er nog mensen die hun ervaringen van afgelopen jaar willen doorgeven?

Overigens las ik in een ander topic (kan het niet meer terugvinden) dat bij een (Drontense) Skodarijder een trekhaak niet netjes was gemonteerd. Inmiddels ook weer netjes hersteld?
 

verhoeff

Nieuw lid
Opmerking van moderator:

Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Henm. Bedankt voor jullie begrip.


Als er ooit wat aan de Fabia mankeert hebben ze een top monteur in dienst.Emile heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt. Vanmiddag was ik even in de garage vanwege het af en toe inhouden van mijn SuperB met 1.9 TDI motor. Hij dook meteen de motor in en na wat controles van het turbo systeem de luchtmassameter vervangen en de auto rijdt weer als een zonnetje.
Echt een uitstekend vakman.
Ik kom er graag en je voelt je er altijd welkom.

Vriendelijke groet, Rein.
 

Pendragon

Forumguru
Ik ben 1 keer bij Gijs geweest omdat m'n toenmalige Superb van slag was en ik toevallig in Lelystad was. Hij kende mij gewoon nog van bij Holdinga in Almere. Ik werd direkt geholpen, Superb aan de computer, even een reset en alles werkte weer naar behoren. Echt super service en net als ik altijd bij Nico krijg. Bij deze 2 dealers ben je als klant echt nog koning!
 
Dag HenM,

Tot op de dag van vandaag nog steeds zeer tevreden met Gijs en zijn mannen. Gert is vervangen, maar zijn opvolger is net zo'n vakman die op zijn plek is bij een kleine garage. Alles draait hier om de Skoda's en de klant. Nog steeds kun je gewoon binnen rijden, als ze tijd hebben helpen ze je meteen, anders wordt er tijd gemaakt. Niet alleen mijn Octavia is nog steeds daar in onderhoud (naar volle tevredenheid), maar ook de banden van mijn caravan vervangen is bij hun geen enkel probleem. Ik hoop dat mijn nieuwe leaseauto weer een Skoda kan zijn, dan bestel ik m AB-SO-LUUT weer hier bij Gijs. Geen enkele twijfel over! Een goede keuze voor deze dealer.
 

Wasmachineman

Forumguru
:ot:Nou, als die Scout van jou ingeruild wordt zal er iemand anders wel weer heel blij mee zijn! Erg mooie wagen hoor, die gaat voorlopig toch niet weg, Gerard?
 

Captain Hook

Forumguru
Tja, Holsch in Lelystad.

Wisselende ervaringen. :confused: Het ene moment super vriendelijk, zeer behulpzaam. Schappelijke prijzen. En idd, de huidige monteur is een topper! Denkt met je mee, doet geen onnodige dingen, etc. Mijn O2 is daar een aantal jaren in onderhoud geweest; niets dan lof.

Maar vanochtend ben ik er ff geweest. Vroeg naar een bumperbeschermstrip voor de Roomster Scout, met daarbij de aantekening dat volgens een aantal websites het standaard Roomster artikel niet zou passen op de Scout uitvoering.
Men wilde onder geen beding een exemplaar bestellen onder de condities dat ik uiteraard (!) alleen maar zou kopen, als 'ie keurig passend is.
"nee, daar kunnen we niet aan beginnen" :shocked:

Bij Pon had ik het ook al eens gevraagd en die verwezen mij naar de dealer. En wat zei de dealer hedenochtend? Juist, ja, vraag dat maar aan Pon. Toen heb ik nog een keer gemeld dat dit dus het beruchte van-het-kastje-naar-de-muur geneuzel is. Het feit dat ik geen concreet antwoord kreeg op de vraag of men zeker wist of het zou passen, werd laconiek en schouderophalend op gereageerd.

Het gaat blijkbaar weer te goed bij de Skoda dealers en wil men geen moeite doen voor een accessoire van een paar tientjes. :biggthumpdown:
 

EdK

Forumguru
Maar zoals er meer hondjes vicky heten zijn er ook meer dealers die skoda artikelen verkopen.
En er zal er zeker één zijn die het wel kan vertellen, al is het per email
 

Captain Hook

Forumguru
Het vervolg.

Wederom contact opgenomen met Skoda klantenservice en dit keer reageerden ze zowaar. Eerst per email en later werd ik teruggebeld! (zou mijn naam daar inmiddels belletjes doen rinkelen? :grin:)
Ik had trouwens wel nadrukkelijk er bij vermeld dat ik niet meer van het kastje naar de welbekende muur gestuurd wenste te worden.

Uitgelegd dat de dealer niks op proef wilde bestellen ivm retourkosten die Pon berekent als de dealer iets terugstuurt wat de klant niet wil.
Ik heb gevraagd of ze Holsch in Lelytown wilde bellen en wilde regelen dat ze wel een accessoire op proef konden laten komen (zonder retour boete).

Vervolgens ben ik vanmiddag naar Holsch toegeweest:

(CH= ondergetekende, S= Skoda dealer Holsch)


CH: "Goejemiddag! Hebben jullie soms een telefoontje uit Leusden gehad?"
S: "Ja, dat klopt (met een iewat vervreemde glimlach"
CH: "Wil je dan nu die bumperbeschermstrip voor me bestellen"
S: "Tuurlijk, zal ik doen. Ik zie dat er 4 op voorraad zijn. Morgenochtend is 'ie hier"
CH: "Kunnen jullie me ff bellen als 'ie binnen is?"
S: "Nee, dat kan niet, je moet zelf maar bellen, vanaf 09:00h zijn we er"

Ok, die laatste zin was dan weer ietsie minder, maar vooruit dan maar.
Zal morgenochtend wel ff bellen of het binnen gekomen is.
 
Bovenaan Onderaan