Amundsen Het grote Amundsen-topic

Canon-Eye

Forumguru
Inmiddels met succes geïnstalleerd - komt goed uit, vrijdag een lange rit voor de boeg.
Kan ik meteen testen of nu wél rekening wordt gehouden met de 100 km/u overdag.
 

hemi24

Forumguru
Eigenlijk heb ik alleen in NL problemen met de snelheidsweergave; in D en CH bijvoorbeeld werkt het nauwkeurig. Ook de matrixborden worden in Duitsland netjes gelezen door de camera.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nou, als hij bij het berekenen van de reistijd nou eindelijk eens rekening gaat houden met het tijdstip waarop wordtgereisd, dan is dat al een behoorlijke vooruitgang. Op een correcte weergave van de lokale Vmax (uit de database óf via de camera) durf ik wel te hopen maar nog niet te rekenen...
 

Canon-Eye

Forumguru
Is de Tomtom van de A stijl naar de Kliko verhuist?
Integendeel. Eveneens gisteren een nieuwe kaart op gezet (die komen 4x per jaar en zijn dan wél uptodate ;) ). Dat is en blijft altijd mijn hoofdnavigatie, die ook op bekend terrein bijna altijd aanstaat vanwege de gps-snelheidsaanduiding.

De inbouwnavi staat doorgaans alleen aan als mijn vrouw meerijdt op een wat langere rit zodat ze makkelijker kan zien waar we ongeveer zitten zonder de papieren kaart erbij te pakken. Maar áls het ding dan een keertje aanstaat, moet hij het ook wel dóén zo goed als hij kan... ook al is dat dan op zichzelf niet zo goed.
 

hemi24

Forumguru
Kan aan de gebruiker liggen natuurlijk, maar na een tijdlang alternatieven als Waze en Google Maps geprobeerd te hebben blijf ik er toch bij dat mijn Amundsen icm Real Time Traffic via de hotspot toch het aangenaamste werkt.
Niet alleen v.w.b. de route die wordt aangehouden, maar ook als het gaat om voorspelling van de aankomsttijd.
 
Ja, ik denk dat ik die stap maar eens moet nemen. Bedankt.
Blijft een beetje het probleem dat ik nog steeds niet helemaal zeker ben van het type dat in mijn Yeti (februari 2016) zit. Het zou de Amundsen MIB2 moeten zijn, maar die ziet er volgens mij anders uit dan het ding dat in mijn auto zie. Dat is deze: https://www.skodaforum.nl/forum/media/na-de-update.6980/
Ronald
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Bij een vorige gelegenheid had ik al een standaard 32Gb kaartje van Kingston gekocht.
Diepte-investering: niet minder dan €9,95... ;) maar dan weer wel een 16Gb kaartje over. Kan nog van pas komen.
 
Bij een vorige gelegenheid had ik al een standaard 32Gb kaartje van Kingston gekocht.
Diepte-investering: niet minder dan €9,95... ;) maar dan weer wel een 16Gb kaartje over. Kan nog van pas komen.
Zal wel, maar net als vele anderen hier rapporteren pikt mijn Amundsen geen willekeurige kaartjes.
 
Bovenaan Onderaan