Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rainesh

Forumguru
Vreemd, ik heb de kaarten uit de link van @Rainesh gedownload, Ik heb een Amundsen MIB2.
De sd kaart met de nieuwe kaarten wordt geaccepteerd. Maar na invoer van een bestemming en selecteren van de route, krijg ik een foutmelding. Iemand een idee?

Update: vraagt om een opslagmedium met geldige navigatiegegevens (ofzoiets)
Even opnieuw downloaden en kopiëren.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Frup

Forumguru
Thanks!
Oude 16GB erin gedaan, en ging héél lang update zoeken. Na annuleren en opnieuw in systeem werkte de kaart weer. Daarna de 32 GB kaar erin en die bleek nu ook te werken (zonder een sw update te starten zoals geadviseerd op de Skoda site). Kan weer rustig slapen nu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Frup

Forumguru
@hemi24 : dat dacht ik ook toen ik het kaartje erin stak. Vaker gedaan ook.
Vandaar mijn verbazing. Misschien een bugje tijdens de 1e keer laden.
Maar: eind goed ..
 

Canon-Eye

Forumguru
Snelheden kunnen op ieder moment worden aangepast.Zeker met matrixborden boven een weg, door wegwerkzaamheden of in landen waar toegestane snelheden weersafhankelijk zijn.
De camera ziet en verwerkt die matrixborden wel, dáár zit het probleem niet. Dat zit 'm vooral in combinaties van borden en onderborden, die zorgen voor verwarring in het systeem. Nu kan de bestuurder die verwarring en de resulterende foute weergave nog gewoon negeren, maar met de komende verplichte rijhulpsystemen die ook nog zelfstandig gaan ingrijpen wordt dat behoorlijk onaangenaam.
 

dj.verhulst

Forumguru
Deze kaarten zijn ouder dan ik dacht , ik trek niet steeds de nieuwste iedere keer meestal rond deze tijd van het jaar of als er een belangrijke wijziging gedaan is aan het wegennet die invloed heeft hoe ik in mijn regio ergens kan komen omdat ze aansluitingen van ring en snelwegen


20220608_221544.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

dj.verhulst

Forumguru
ja ,, bij Seat staat 18xx , maar welke bij volkswagen staat kan ik niet zien wel een jaartal 2021 dat is toch ouder dan wat ik heb ?
 

hemi24

Forumguru
@dj.verhulst : nee, de versie die jij hebt (2022 kaart) is van mei '21; de versie op de site van VW is dezelfde als die op de site van Seat en die zijn van november '21 (2022/2023 kaart);
Ondertussen is de versie van mei ' 22 beschikbaar (link Rainesh) en dat noemen ze de 2023 kaart...
Wellicht dat @Rainesh voor jou ook een link heeft naar een kaart met een deel van Europa i.p.v. heel (West) Europa.
 

dj.verhulst

Forumguru
dat zou leuk zijn ,, ik heb toch die grote van Rainesh gepakt alle talen eruit gedaan en nog wat merk bestanden SEAT eruit ,, anders past ie niet.

<update> het is gelukt
20220609_202514.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch benieuwd of anderen dit ‘fenomeen’ kennen:
Die aardige mevrouw in mijn Amundsen (dus niet mijn eega) verstaat werkelijk geen woord van wat ik zeg. Ik spreek toch aardig ABN, maar hoe ik het adres ook uitspreek (ik heb verschillende steden/adressen geprobeerd), blijft de dame te denken dat ik iets zoek in contacten of mijn mediabibliotheek (waar dan verrassend weinig mensen ‘Alphen aan de Rijn’ of artiesten ‘Zoetermeer’ heten…)

mijn vraag is: is er een ‘juiste’ (niet-intuïtieve) manier om naar een adres te navigeren obv spraak? Bij mijn vorige auto’s en Google/Siri werkt het allemaal een stuk handiger.
 
Dank voor je reactie; weet je toevallig ook of ik dat ook ergens kan instellen als default/voorkeur of zelfs uitschakelen voor alles behalve navigatie?

edit: is er ergens ook een totaaloverzicht van spraakcommando’s? Ik zie wel allerlei generieke (‘terug” en ‘hoe ver nog’ bijv), maar little gems zoals ‘adres ingeven’ staan voor zover ik zie niet in de handleiding)

edit2: ik begrijp na een paar youtube-video’s dat het blijkbaar iets omslachtiger werkt dan ik ben gewend, en dat ik er aan zal moeten wennen door een aantal submenu’s te moeten lopen.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Misschien eens op je scherm kijken?
Het systeem laat je al een hoop mogelijkheden zien.

En anders eens “help” roepen, kan ook verhelderend werken…
 
Ah; ‘help’, nog een goeie tip :D
Maar serieus: toch vreemd dat dat dan niet duidelijk is beschreven op een site/boekje.

Ik zal ns in de auto gaan zitten en de schermen lezen. Probleem zat hem er vooral in dat ik dat leeswerk tijdens het rijden niet wil doen en dat vanaf de bank in woonkamer ook niet lukt.
 

EdK

Forumguru
Dat mondeling inspreken heb ik na een maand al opgegeven !
Maar ja ik spreek geen ABN maar ING.
Nee als je daar tijd in gaat steken dan ga je zeker hart klachten krijgen vanwege de ergenis dat het NIET lukt.
Ik ben ooit zover gekomen met RADIO
ja toen wilde ik heavy metal en ik kreeg de vier jaargetijden van Vivaldi te horen....
Moet zeggen kwam wel tot rust er door....
Sindsdien heb ik het opgegeven....

TIP ??? Geef het ook op !!
 
Bovenaan Onderaan