Amundsen Het grote Amundsen-topic

Frup

Forumguru
@EdK jammer dat je heavy metal hebt opgegeven;). Klassiek (of anders, beetje chillen, ander topic) kan i.d.d. ook rustgevend zijn.
Ik spreek nooit iets in om te navigeren, hoewel het mee eens gelukt is met 'rij naar huis' of zoiets.
Soms ook triggert een geluid van de radio de Amundsen of Google (?) die dan blijkbaar een opdracht meent te horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

BJF

Senior Member
Dat mondeling inspreken heb ik na een maand al opgegeven !
Maar ja ik spreek geen ABN maar ING.
Nee als je daar tijd in gaat steken dan ga je zeker hart klachten krijgen vanwege de ergenis dat het NIET lukt.
Ik ben ooit zover gekomen met RADIO
ja toen wilde ik heavy metal en ik kreeg de vier jaargetijden van Vivaldi te horen....
Moet zeggen kwam wel tot rust er door....
Sindsdien heb ik het opgegeven....

TIP ??? Geef het ook op !!
Onzin. Zowel in de Skoda die ik had als in de VW die ik nu heb werkt het prima. En niet alleen bij mij maar ook mijn vrouw gebruikt het naar tevredenheid.
Begin eens met ‘Nieuw reisdoel’, en inderdaad, neem even de tijd om de juiste commando’s in het scherm te lezen.
O ja, als ik eens een verkeerd commando gebruik zegt(!) mijn navi ook nog eens wat de eventuele alternatieven zijn.
 

EdK

Forumguru
wel ik heb het adres vlugger ingetikt met 1 vinger dan dat ik dat voice gebeuren ga gebruiken
 

hemi24

Forumguru
Ik gebruik het niet veel, maar toch weet het systeem mijn 'gebrabbel' aardig goed op te pikken..!

commando's die ik met enige regelmaat gebruik:
- navigeer naar huis;
- laatste reisdoelen;
- adres ingeven;
 

dj.verhulst

Forumguru
ik gebruik het weinig ,, ik kom uit Twente maar dan begrijp zo'n systeem je echt niet, wat ik wel eens deed had ik collega's bij me en dan spreken we gewoon twents , en tegen de auto hoog hollands, accentloos en dan weer plat twents , moet je ze dan zien kijken.
 

EdK

Forumguru
ik kom uit Twente maar dan begrijp zo'n systeem je echt niet,
Nou niet alleen het systeem hoor !!
Heb in me jonge wilde jaren verkering gehad met een ABN sprekende twentse brunette.
En we gingen naar dieke van de croesweg (schrijf waarschijnlijk fout ) en daar moest je betalen voor de garderobe.
Maar die meid achter de balie die zei t bedrag, maar kwam er niet uit of ze nu 4 of 10 gulden zei...
Dus maar tientje neergelegd en kreeg 6 piekkies terug van der... Dus tsja toen wist ik dat ze 4 zei....
 

EdK

Forumguru
Tsja Rallye ik heb geen smoelenbook account dus kom niet verder met je link.
Maar was toendertijd een leuke tent met een flinke diversiteit
En bier was ook altijd goed daar ( vermoed dat t grolsch was )
Maar praat ook alweer over een 35 jaar terug snel terug gerekend
 

Wilmar

Nieuw lid
Na een maandje toeren door Zuid-Europa met mijn Octavia TDI uit 2013 tot de conclusie gekomen dat de laatste versie van de Admunsen (CW25 ECE2020/2021) navigatie inmiddels behoorlijk onbetrouwbaar geworden is. De firma autohandel doet daar volgens mij (ook tegen betaling) niks meer aan. Welke (liefst betaalbare) oplossingen zijn er?
 

Okki

Donateur
Ik ben op vakantie in Nederland. Vandaag een stukje gereden met navigatie. Na een winkelbezoek gaf de navigatie ineens de melding "plaats een medium met geldige navigatiegegevens"

Kaartje erin, kaartje eruit, slot 1, slot 2

Soms de melding: storing SD kaart, soms de melding SD kaart bevat navigatie data bank maar daarna telkens de melding "plaats een medium met geldige navigatiegegeven"

Enig idee? Misschien de kaartlezer niet goed?
Ik heb helaas geen laptop bij me op e.e.a. te controleren of een nieuwe update te downloaden.
 

EdK

Forumguru
Even de powerknop een 10 sec ingedrukt houden voor een harde reset van je media unit !?
Of is er een onverlaat die de SD kaart op UNLOCK heeft gezet ( schuifje aan zijkant van SD kaart !
 

Okki

Donateur
@EdK Beide had ik al gedaan, zonder resultaat.

Hier nog even de juiste meldingen. Zowel slot 1 als 2 worden wel gelezen.Vreemd.
 

Bijlagen

  • nav1.jpeg
    nav1.jpeg
    479,3 KB · Weergaven: 31
  • nav2.jpeg
    nav2.jpeg
    459,1 KB · Weergaven: 30
  • nav3.jpeg
    nav3.jpeg
    413,4 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Mmmmm inderdaad erg vreemd !!
En geen nieuwe data ervoor op SD kaart gezet ?

Of deed hij het vanmorgen weer gewoon als altijd ?
 

Okki

Donateur
Nee, geen nieuwe data erop gezet. Navigatie deed het gisteren. Toen ik wegreed van de bestemming gaf het ineens die melding. Gelukkig in Nederland op vakantie, dus niet echt nodig de navigatie.
Vanochtend nogmaals geprobeerd.....geen resultaat.
 

Fabia 123

Forumguru
SD kaart corrupt?
Kaartlezer defect?

FF testen met een sd-kaart uit bijvoorbeeld een foto toestel.
Met foto's erop. Ik bekijk regelmatig foto's op de Amundsen met de sd-kaart uit een Canon fotocamera.

Wanneer de foto's te zien zijn is er vermoedelijk iets met de sd kaart.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Of als je thuis bent , of als je de spullen nu mee hebt de SD kaart opnieuw voorzien van de data en kijken of hij dan het weer wel doet...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik krijg het volgende te zien bij versie informatie. In het update portal vind ik er gek genoeg niets over om te kunnen vergelijken (alleen "geupdate sinds november 2021 oid). Dus kan iemand mij vertellen of mijn versie nog actueel is of dat ik kan/moet updaten
 

Bijlagen

  • 20220626_130159.jpg
    20220626_130159.jpg
    502 KB · Weergaven: 28
Bovenaan Onderaan