Amundsen Het grote Amundsen-topic

Okki

Donateur

Nou, ik ben weer bezig. Heel Europa gedownload. Vervolgens met 7zip het bestand uitgepakt naar een map op de PC.
Dan krijg ik een X_EU-AS bestand en dat ben ik met 7zip aan het uitpakken op de SD kaart.

Duurt nog wel even....maar grote kans dat dit de juiste methode is.
Wel vreemd, want eerdere updates lukte wel gewoon via de verkenner uitpak methode.

We gaan het zien....
 

hemi24

Forumguru
Grote kans dat het sneller gaat als je eerst lokaal uitpakt op je computer en vervolgens als alles uitgepakt is, dit kopieert naar de SD-kaart...

:arghh:
 

Okki

Donateur
Het is gelukt.....

Inmiddels heb ik ook een nieuw kaartje besteld weer via Amazon. Of ik stuur het terug of ik hou het erbij als reserve, mocht mijn systeem weer vast lopen.

Excuses voor de vele berichten, maar dank voor het meedenken en de nuttige informatie.
Hopelijk weet ik het voor de volgende keer als ik wil updaten.
gelukt.jpg
 

Okki

Donateur
Grote kans dat het sneller gaat als je eerst lokaal uitpakt op je computer

Volgens de beschrijving (en volgens @EdK) moet dat juist niet. Maar het is gelukt.
Nou alleen nog kijken of ik voor nieuwe updates zelf een site kan vinden, en anders helpen jullie me wel weer met een linkje
 

Canon-Eye

Forumguru
De downloads voor mijn mib2 (met 1 draai- en 2 drukknoppen) pak ik altijd uit op de computer met de uitpakfunctie van Windows Commander* en dan kopieer ik het rsultaat naar de sd-kaart. Werkt tot heden feilloos, zij het na een mapcare verlengactie door Rainesh.

* Voor de wat minder jeugdige generaties: Windows Commander is een Windowsversie van het in de MS-DOS tijd veelgebruikte Norton Commander - eigenlijk een verkenner met 2 vensters naast elkaar die o.a. het kopiëren en verplaatsen makkelijker maakt.
 

Okki

Donateur
Tsja, met m'n oude MSX computer kon ik ook lezen en schrijven (op een cassette bandje)
Maar zoals gezegd: wat tot voorkort wel lukte, lukte nu niet meer.
Noemen ze vooruitgang geloof ik.... :sterretjes:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Volgens de beschrijving (en volgens @EdK) moet dat juist niet.
In verleden is dat ook wel eens fout gegaan door eerst uit te pakken naar je PC/Laptop en dan kopieren naar de SD.
En dan ging het wel goed door zip file uit te pakken naar SD

Maar goed je kunt aan het bier nu en ga er vanuit dat na de ergenis het nu toch een lekker gevoel geeft dat t gelukt is !!?
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

Gorbattjov

Senior Member
Hallo allen in mijn Karoq 2022 zit een amundsen mib3 wat een waardeloos apparaat ontzettend traag vooral muziek van een usb ssd ,hij begint altijd met hetzelfde nr als een soort play list onthoud dus niet waar ie gebleven was .Vaak melding geen afspeelbare bestanden gevonden en dan opeens weer wel .
In min Octavia uit 2017 met een amundsen werkte het vele malen sneller en simpeler en zonder problemen. Route ingeven is ook een drama blijft maar duitse steden voorstellen ,en dan dat touchscreen WAAR ZIJN MIJN KNOPPEN ,na een week meer vingers op het scherm dan beeld. Maar het meeste stoort mij de traagheid van usb en de menu structuur om muziek af te spelen.
 

dirkie996

Forumguru
Qua muziek afspelen via usb weet ik niet, maar qua navigatie werkt die van mij toch zeker even goed, als bij m’n Octavia geweest van 2017. Routebegeleiding werkt zeer goed. Ik had ook vele bijzondere plaatsen in ‘t duits staan. Maar toen ik koos voor alfabetische lijst, kwamen die bijzondere reisdoelen wel door in ‘t nederlands. Ik moet ook nog wel ‘n beetje zoeken, hoe alles werkt. Maar bij de nieuwe Amundsen heb je toch net als bij de Octavia III fl , twee draaiknoppen, daar is toch niks aan veranderd? Spotify werkt zeer goed met Apple carplay via bluetooth, bij mij
 

Wilmar

Nieuw lid
Voor de Octavia 3 uit 2013 met Amundsen levert Skoda sinds week 25 2020 geen actuele update meer.
Op de updatesite van Volkswagen staat bij

Golf​

Golf until 2015

Discover Media​

MIB 1
een bestand, maar ik vraag mij af of dat bestand wel een bestand is voor de MIB 1; Bij Discover Pro staat hetzelfde bestand.
Weet iemand hoe dit zit?
Wilmar
 

hemi24

Forumguru
Voor de Amundsen MIB2 is nu de update van week 45/2022 beschikbaar.
Volgens goed gebruik loop Skoda daarmee een versie en een half jaar achter op VW en Seat.
Het gaat hier namelijk om de 1910 (ECE 2023) versie, die bij beide andere merken al vanaf juni kon worden gedownload....

Aangezien bij Seat de kaarten momenteel even niet gedownload kunnen worden verwacht ik daar heel binnenkort de ECE 23/24 versie.

1668536922190.png
 

Frup

Forumguru
Versie 1910 heb ik inderdaad al sinds eind mei in mijn MIB2 zitten.
Enig idee hoe lang er nog updates voor komen? Of kunnen we binnenkort weer een nieuwe VW update tegemoet zien?
 

Rallye

Forumguru
Hier staan nieuwere……


Toch?
 

kylimo

Senior Member
Nou, het lijkt er wel op. Gedownload en geïnstalleerd. 2010 en 23/24 in beeld, dus zal wel de nieuwe zijn.

Dank
 

Rallye

Forumguru
Hij heeft me maandag naar Groningen genavigeerd, dus hij werkt wel. Nog geen tijd gehad om een plaatje van het scherm te maken.
 
Bovenaan Onderaan