Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
Blijft bizar hoe moeilijk het is om een hedendaags systeem te doorgronden. In mijn 2021 Golf zit een Discover Media - een Amundsen in Skodatermen. In het systeem zit een e-sim, maar het is ook mogelijk om het systeem met wifi te verbinden (te tetheren met de telefoon, of te verbinden met de wifi thuis als de auto op de oprit staat. Beide tegelijk, of automatisch laten afwisselen, lijkt niet mogelijk - het lijkt één of het ander, waarbij je dus telkens de instelling moet wijzigen, zo lijkt het (?):

2A6B1453-D410-442C-8A10-EEFE470436C1.jpeg

De e-sim wordt gebruikt voor de informatie die het systeem nodig heeft, maar niet voor bijvoorbeeld streaming. Je kunt Mb’s kopen voor de e-sim als je die wel wilt gebruiken voor streaming (Apple Music en Tidal), maar ik heb Spotify en die wordt niet ondersteund. Mijn vraag is eigenlijk: wat voegt een wifi-verbinding dan toe? Krijg ik dan bijvoorbeeld wel de kaartupdate binnen als de navi op wifi zit?
 
Voor volledig Europa is het SD kaartje van 16 GB vanaf dit jaar ontoereikend en moet het een 32 GB kaartje zijn.
Dus neem ik een lichtere versie van 7 GB die voor mij het beste past.
Wil ik later eens naar een land gaan ( buiten mijn bestaand kaartje ) ; dan download ik gewoon een andere versie.
Je kunt dit eventueel al voorbereiden met die andere versie (of versies ) op een geheugenstick te downloaden en voor uw vertrek uw origineel kaartje aan te passen. Wie heeft er nu gans Europa nodig ???
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Zijn nog andere optie's ook hoor
Via bv Amazon zijn er ook 32Gb SD kaarten ( werkend ) verkrijgbaar.
En er zijn hier enkele leden die de navi unit kunnen aanpassen zodat elk leeg verkrijgbaar SD kaartje word geaccepteerd en dat dus de volledige versie geplaatst kan worden
 

Rallye

Forumguru
Ik neem aan dat je het over de MIB2 hebt? Die indeling is zo onhandig.. Als ik naar Spanje zou willen rij ik door Duitsland. Staat niet op hetzelfde kaartje. Dus laptop mee en en in Frankrijk ander kaartmateriaal erop zetten? Of voor vijftig euro via Amazon een groter kaartje kopen. Ik heb het laatste gedaan (binnenkort te koop)……
 

EdK

Forumguru
Die indeling is zo onhandig..
Dat was met Garmin een stuk beter vroeger ( weet niet tegenwoordig ) geregeld.
Had voor op motor een GPS en als ik die wilde updaten dan had ik een programma op de PC en daar selecteerde ik de landen die ik op GPS wilde hebben.
En als ik die geselecteerd had dan downloade ik deze file en schreef hem naar me unit.
Geheel niet moeilijk en zou zonder meer een opsteker zijn als dit bij alle navi software zou kunnen
 

064harry

Donateur
Misschien een rare vraag hoor maar rijden jullie dan niet met b.v. CarPlay?
Da's toch altijd up to date inclusief files en wegonderbreking?
 

octaviabas

Senior Member
Dat was met Garmin een stuk beter vroeger ( weet niet tegenwoordig ) geregeld.
Had voor op motor een GPS en als ik die wilde updaten dan had ik een programma op de PC en daar selecteerde ik de landen die ik op GPS wilde hebben.
En als ik die geselecteerd had dan downloade ik deze file en schreef hem naar me unit.
Geheel niet moeilijk en zou zonder meer een opsteker zijn als dit bij alle navi software zou kunnen

dat is nog steeds bij Garmin zo... Al kost een microsd card ook geen donder meer, en kan je gewoon alles kwijt :giggle:
 
Mocht iemand interesse hebben en nog niet op de hoogte zijn .

Als je een fw update uitvoert naar MST2_EU_**_ZR_P0480T
Is er ook een Patch
Patch -> SK_ZR_P0****T_FEC-ALL-CID-OFF-SPORT-FIXED

(mibsolution.one)

Waarmee je android auto activeren kan zonder extra vrijgeven via toolboxen en obd lezers. Verder voordeel hiervan is dat je eigen sd kaartje kan gebruiken voor de grotere kaarten. Dit is voor de tecnisat mib2 uitvoering die gebruikt is in vag autos tot 2018 (met de 2 SD-KAART IN DASHBOARD)
 

1983jeroen

Forumguru
Mijn Amundsen loopt regelmatig vast en start dan opnieuw op.
Ik vermoed wel dat dit komt door de losse Carsifi unit die aan de USB poort hangt.
Toch zou ik willen proberen of het helpt om de Amundsen te voorzien van de nieuwste firmware.

Kan iemand mij hier uitleggen waar ik die kan vinden en waar ik op moet letten?

Het gaat om een Octavia FL uit 2017 Screenshot_20230727-120023.png
 
Laatst bewerkt:

vanturenhout

Senior Member
Ben nu een update aan het draaien in mijn Karoq van 2022. Enig idee hoe lang dat kan duren? Kan ik de auto starten/rijden/stoppen tijdens deze update?
 

gjhu

Senior Member
@Antera hoe gaat dat updaten in zijn werk? Via een sd kaart, aan een kastje hangen oid? En is de update beschikbaar voor een MIB 2.5 uit een Octavia van september 2016?
 
Bovenaan Onderaan