Amundsen Het grote Amundsen-topic

gjhu

Senior Member
Hoe is dit te updaten? Werkt trouwens verder prima. Heb ook carplay en alles werkt verder prima.
 

Rainesh

Forumguru
Stuur maar een berichtje. Het gaat veel beter en sneller werken na de update :)

Maar ik zie dat ik op verkeerde foto gereageerd heb. Laatste versie is 0369 en niet 1433. Dat was voor iemand anders :)
 
  • Leuk
Waarderingen: gjhu
Hier een verhaaltje, hoe ik vandaag mijn Skoda Karoq (2019/02) heb gedaan.

Verslag van 2023/07 Nieuwe download Skoda Karoq Navigatie gedaan.

Maak eerst een Backup van de bestaande SD kaart en sla die op de Pc op.

Ga naar https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/de/de/index#/

Kies: Navigatie Updates
Kies: Service & Onderhoud
Scroll naar beneden
Kies: Audio & Navigatie
Scroll naar beneden
Kies: Discover Serie
Kies: Naar Updates
Kies: Discover Systemen
Kies: Naar Updates
Kies: Jouw VW
Kies: Golf van 2017
Kies: Discover Media
Kies: Europa Bundel 5
Download

Uiteindelijk kom je na alle menus terecht bij:
https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/nl/download/#download

Het bestand heeft de naam: DiscoverMedia2_EU-DL1_2110_V18.7z

Formatteer (Quick Format) de SD kaart.
Let op; Het schuifje staat op Locked en moet je eerst
op Un-lock zetten.

Met Total commander of Win Explorer kan je het un-zippen en
dan is er een directory "maps" die je naar de geformatteerde
SD-kaart kan kopieeren kan. (16 GB Fat 32 kaartje)

Doe het schuifje weer op Lock en plaats in de auto in het SD1 slot.

De eerste keer, duurt het controleren van de kaart iets langer.
 
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

gjhu

Senior Member
Navigatie update heb ik vorige week gedaan. Dat ging prima en werkt goed (al gebruik ik meestal Google Maps) systeem is nog niet ge update, maar loop gelukkig niet gigantisch achter. @DRIESMUL waarom de update via de vw site en niet via skoda?
 
Omdat de Skoda site in mijn optiek niet goed werkt.
Ingave VIN leidt mij niet naar de juiste webpage.
En dit werkt voor mij, met een Skoda uit 2019.
Maar het blijft een eindeloos ge-eikel met die website.
Soort ontmoedigingsbeleid om je naar de Skoda dealer te pushen.

Als Apple Carplay niet zo'n gedoe was en stabiel zou zijn, dan reed ik altijd met Waze via Apple Carplay.
 
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

dj.verhulst

Forumguru
heb de laatste update 2110 erop gezet , die kaart word steeds kleiner, als ze nou gewoon niet belachelijk veel vragen voor een 32 gb versie ,desnoods met inleveren van je oude 16gb ,


is nog met de oude kaart , maar kan iemand zien of ik een oude versie heb van de software van het systeem ?
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-29 om 15.12.58.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp moet er dus een origineel Skoda of VW SD kaartje in en werkt het niet met een "gewoon" SD kaartje wat je bv. bij Bol.com bestelt ?
En wat vraagt de Skoda garage dan wel voor een 32 GB kaartje ?
Overigens gebruik ik nog steeds het SD kaartje wat bij levering in 2019 in de auto zat en met die 16 GBkom ik ruim toe met het Europa 5 kaartmateriaal. En in Europa 5 zitten precies alle landen waar ik wel eens naar toe zou gaan.
 

Rainesh

Forumguru
is nog met de oude kaart , maar kan iemand zien of ik een oude versie heb van de software van het systeem ?
Is een oude softwareversie. 0480 is de laatste versie.

Ik kan je systeem aanpassen zodat die iedere willekeurige 32gb pakt met kaarten erop. Mocht je dat willen, stuur maar een berichtje
 
Hallo.
Ik heb nu de update ece 5 2023/2024 voor een 16gb kaartje.
Kan ik deze na dat ik een back up moet maken van de oude er dan zo opzetten?
Ik las wat over uitpakken? Ben daar niet zo handig mee.
Wie wel
Groet mark
 

Rallye

Forumguru
Back up maken van de oude gegevens, oude gegevens van de kaart wissen, zip-bestand uitpakken naar de SD-kaart, door hem open te klikken en de bestanden naar de kaart te slepen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Er wel van uitgaande dat je dit doet op een WINDOWS pc of laptop.
Een fruitschaal pc of laptop zet met uitpakken extra bestanden op je kaart waarna je navi de kaartbestanden niet wil accepteren en het dus niet werkt !!!
 

Capman42

Nieuw lid
Hi allen,

Ik heb een vraag. Mijn amundsen systeem heeft smartlink+ en deze is ook geactiveerd (voice control werkt ook). Nu zie ik alleen mirrorlink staan als optie om de telefoon te verbinden. Ik heb begrepen dat ook Android Auto en Apple Carplay mogelijk is. Na wat zoeken begreep ik dat deze geactiveerd konden worden met een obd device of VCDS. Iemand hier ervaring mee? Met name de OBDeleven spreekt mij erg aan, met z'n one click apps.

Ik heb een Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI bouwjaar 2016 (prod. 2015-2017)

Alvast bedankt!
 

Rallye

Forumguru
Als Smartlink geactiveerd is moet je ook CarPlay en Android Auto als keuze hebben. Daar is geen extra activeringsstap voor nodig: bij mijn vorige Octavia is in 2016 ook Smartlink geactiveerd en daarna kon ik gewoon CarPlay en (bij uitzondering op het zakelijke toestel van mevrouw Rallye) Android Auto gebruiken. Sluit je de telefoon wel aan met een kabel - draadloze Carplay/Android Auto was in 2016 nog niet mogelijk.
 
Bovenaan Onderaan