BMW M2

Kanerr

Forumguru
Proficiat!! @leon-cupra

Ik denk dat de koper na jou of de inruilwaarde net zo bagger is, en dat het echt maar om centen gaat of hij navi heeft of niet.
Daarbij bestaat ook nog altijd het zinnetje: "Oh ik heb er nooit een SD kaart bij gekregen en ik gebruik navi nooit dus geen idee"

;) ;)
 

EdK

Forumguru
maar geen navi maakt het geen “gemakkelijke” beslissing. :arghh:
Gewoon een brodit op de A stijl met je smartfeun erop en een snoertje over het dashboard naar de 12V aansluiting die vloegel voor de sigaretten aansteker was....
En zodra je over half jaar die dure uitvoering VW verkoopt verkoop je je smartfeun met brodit er ook bij alszijnde de Navi met vele extra's .:koffie:
 

hemi24

Forumguru
@leon-cupra : wat ik bedoel is dat de prijs van de wagen nu natuurlijk ook al lager is doordat er geen navi in zit, dus dat drukt de prijs niet bij een volgende wederverkoop...
 

leon-cupra

Forumguru
Kom vanmiddag op mijn werk , vertel het verhaal van de navi aan een collega, zegt hij onmiddellijk “ik zou nooit een wagen zonder navi moeten hebben” … zo iemand bevestigt mijn twijfel. Is wel niet zo een gadget-freak dus CarPlay en dergelijke zeggen hem niets.

Iemand die mee is met zijn tijd, gaat al eerder met waze/CarPlay werken. Volgens de verkoper krijgt hij ook meer en meer de vraag of er CarPlay op de wagen zit ipv navi .. maja wilt uiteraard de Cayman verkopen.

Ach .. we gaan niet meer twijfelen … zorgen voor later … toestemming gekregen van hogerhand om morgen te bevestigen :yeah:
 

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 … lager geprijsd … tja .. staat redelijk geprijsd. Een koopje is het niet :deuk:
Velen staan momenteel ook enorm overpriced. Dan is diegene die ik ga kopen idd stuk goedkoper. Denk dat ik nu gewoon een correcte prijs zal betalen.
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr zo snel zal de waarde de komende 2 jaar niet dalen .. stel je voor dat de waarde nog stijgt .. volgende Cayman wordt EV en manueel vind je ze ook niet veel meer :D
Mss kan de volgende dan een Taycan worden :D

Tja de navigatie .. zal het dan maar verkopen zoals de verkoper het nu verkoopt. Origineel systeem is bagger, waze is altijd up-to-date en plant veel beter de correcte route. Geen kat die nog het origineel systeem wilt :pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 vandaag nog contact gehad. Zeker geen andere kandidaten. Ging de wagen ook reserveren voor mij. Acht niet de kans dat dit gaat gebeuren maar zeg nooit nooit natuurlijk. Maar het zou redelijk straf zijn
 

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon overeenkomst getekend ;)

M2 in overname … kreeg ik gisteren een berichtje van de man die de wagen eerder wou komen bezichtigen maar nooit doorgegaan , om de wagen te komen bekijken. Is uiteindelijk daarnet geweest. Zoals gedacht wel een potentiële koper. Hij gaat vandaag nog naar een andere M2 kijken (jonger, minder kms maar uiteraard veel duurder) en dan beslissen. Dus mss de M2 nog zelf kunnen verkopen. Kans is 50% :D
Voor de handelaar vd porsche geen probleem. Zou het liever hebben dat ik hem verkoop … dus win-win situatie voor iedereen wanneer ik de M2 zelf nog kan verkopen.
 

leon-cupra

Forumguru
M2 dus niet verkocht aan die man. Heeft gekozen voor een jonger exemplaar. Wel complimentjes gekregen over de staat van de M2.

Totaal iets anders … madam en twee vriendinnen zijn naar Amsterdam geweest. Plots belt de madam mij “auto geeft melding bandenspanningsverlies, ik mag toch gewoon doorrijden ?? Die meldingen zijn meestal toch voor niets ???” :banghead::banghead::banghead:
Hadden nog 80km autostrade voor de boeg.

Gelukkig stonden ze op 10 min van mijn ouders, broer gebeld en is zo vriendelijk geweest om een band/velg uit zijn “collectie” op de Superb te leggen. Konden de vrouwen terug door rijden.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb nu in 10 jaar Skoda rijden een keer of 5 die melding over bandenspanningsverlies gehad, waarvan een keer terecht, 4 keer inderdaad voor niets. Maar ermee doorrijden zonder er serieus naar gekeken te hebben is wel heel onverstandig ja, het kan net die ene keer zijn dat de melding terecht is. Netjes opgelost door je broer zo.
 

Tees

Donateur
En om die reden heb ik een bandenspanningsmetertje achterin liggen! Kan ik bovendien ook af en toe thuis de bandenspanning controleren, dan weet ik wanneer t weer tijd is om even naar de bandenpomp te rijden.
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn broer had zijn bandenspanningsmeter meegenomen en die band waar een melding op zat, stond idd iets platter dan de rest. Had bij aankomst direct gezien dat die band platter stond.

Daarnet de band eens volledig gecontroleerd, ingesopt , geen nagel te vinden en niet onmiddellijk een plaats waar lucht ontsnapt.

Bizar …
 

Tees

Donateur
Ik weet niet hoeveel verschil er tussen zat en hoe vaak je de spanning controleert? Maar een tiende verschil tussen de ene en de andere band na verloop van tijd is niet heel raar. De ene band kan (zeker als ze wat ouder worden) net even wat poreuzer zijn dan de andere, waardoor er iets meer weglekt over tijd. Hoeft dus niet perse door een echt lek veroorzaakt te zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
Controleer de spanning niet echt veel :bloos:
Ook omdat ik de spullen er niet voor heb en hebben bandenspanningscontrole op de beide wagens.

Spanning stond blijbaar op 2,2bar. Dus niet echt plat plat maja … met 80km autostrade nog te gaan best maar een reserveband van mijn broer erop gelegd.

Stomme van heel de situatie … ik en mijn broer waren in de veronderstelling dat er geen reservewiel in de wagen lag … blijkt dus wel … alleen … die stond nog platter dan de “platte band”. :banghead:

Meestal als we op verlof gaan controleer ik de spanning nog eens en zet deze meestal een beetje hoger omdat we dan volgepakt en met fietsenrek vertrekken.
 
Bovenaan Onderaan