BMW M2

Canon-Eye

Forumguru
Boeit toch niet dat het er zit?
Ja, dat boeit wel, want in navi-stand zit het nog steeds in té veel auto's op een verkeerde plek, namelijk te ver van de "rechtuit-kijklijn" van de bestuurder. Bij Skoda heeft het bv. ettelijke modeljaren geduurd voordat daar ook iemand op het idee kwam om de ventilatieroosters niet meer boven maar naast/onder het scherm te positioneren. Ik herinner me het rijden in een Octavia en een Fabia waar dat scherm zo ongeveer op kniehoogte zat: voor een radio geen punt, maar ergonomisch erg ongelukkig als je de navi in de gaten wilt houden.

Denk daarbij ook aan de belachelijke bedragen die er voor die systemen werden gevraagd alsmede het feit dat er nog heel lang voor kaartupdates ook nog eens 99 tot 149 Euro! mocht worden neergeteld (maar "gelukkig" kwamen die updates niet vaker dan om de 2 jaar of zo) en je snapt misschien mijn aversie tegen deze vorm van zakkenrollerij...
 

leon-cupra

Forumguru
In principe zou de positionering van het scherm niet uit mogen maken aangezien je tijdens het rijden niet naar dat scherm zou mogen kijken .. ogen op de weg.;)

TomTom … eerste navi in mijn wagen was een pda met de software van TomTom erop. Daarna enkele TomToms gehad.
Ik denk dat er ergens in de kasten thuis nog wel een TomTom moet liggen. Superdingen in die tijd.
 

leon-cupra

Forumguru
We gaan aan de soap eens een seizoenfinale aan breien (voor de liefhebbers , en vervolg gaat er zeker zijn) :deuk:

Vanavond eens overleggen met de madam (niet dat het haar interesseert) en eens definitief beslissen dat het van de baan is.
Neig nu wel meer naar het wel te doen … :pieker:

Meestal heb ik weinig twijfels over een beslissing maar geen navi maakt het geen “gemakkelijke” beslissing. :arghh:
 

Tuner111

Forumguru
als dat echt het enige is dat je tegenhoud om de deal rond te maken... ik zou het gewoon doen & als het toch er op aan komt achteraf er eentje laten inzetten en de kogel doorbijten.

belangrijker is dat de wagen volledig inorde is. De rest is bijzaak en kan achteraf allemaal nog aangepast worden. Ale zo denk ik er over natuurlijk :)

wil je 100 % echt je spec dan moet je een nieuwe kopen. Anders zal er altijd wel iets zijn dat minder je ding is.
 

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 die redenering, die ik zelf ook al gemaakt had, overtuigt me meer en meer om het toch te doen. Achterna inbouwen ga ik wss niet doen. Gebruik navi zelf niet zo heel veel (was puur naar herverkoopwaarde), dus we zullen zien hoe het dan eventueel werkt met de CarPlay. In extremis kan ik dan nog beslissen om achterna iets in te bouwen…

Toeval wilt , verkoper vraagt nu net of ik al een beslissing gemaakt heb.
 

hemi24

Forumguru
Dat verschil van die zogenaamde herverkoopeaarde pluk je nu al de vruchten van…
Wil je twee keer cashen, ik ofzo?!?

:sterretjes:
 

Canon-Eye

Forumguru
Daarbij zou het ook fijn zijn als je je A-stijl niet nóg breder maakt
Dat is onzin, aangezien die TT alleen de onderste 8 cm of zo van de A-stijl beslaat. Een groot deel van het zicht betreft in die benedenhoek trouwens het dashboard zelf, en verder op zijn best nog een hoekje vangrail of asfalt waar de neus van de auto toch al voorbij is. Juist daarom zit-ie dáár, dus niet in de weg maar wel beter in beeld.
 

Okki

Donateur
je kan ook een oude Skoda kopen met een navigatie knop, alleen wordt die navigatie niet meer ondersteund. Dus wat zegt zo'n knop nou?

Lekker ff die tekst NAVI wegpoetsen en er met kleine letter SEAT EJECT opzetten. Had ik in mn Touran ook.
 
Bovenaan Onderaan