BMW M2

Fmoon

Forumguru
Bij BMW kan je het Vin nummer op internet indrukken en krijg je ook de optielijst. Porsche die mogelijkheid biet?

leon-cupra

Forumguru
Verkoper heeft dus effectief niet gelogen. Was net aan het zien om de site van porsche … kost dus effectief een hoop geld voor een papiertje … welcome to the world of Porsche :sterretjes:
E4F8963C-41D8-40EA-9970-8384FB851307.jpeg

leon-cupra

Forumguru
@Thijs4motion zelf gebeld. Ze hadden mij gevraagd om een mailtje te sturen .. als ze ook zeggen “255€” , zal ik wel de vraag stellen dat ik eigenlijk alleen wil weten of de wagen standaard navi heeft .. zal zien weg ze zeggen …. Afwachten dus :pieker:

brepus13

Forumguru
Ga idd zelf bellen. Hij heeft blijkbaar gebeld met Porsche garage. Opvragen zou 3 weken en 200€ kosten :sterretjes:
Heeft wel zo een papier doorgestuurd van wanneer de wagen als tweedehands is binnen gekomen bij de dealer en daar staat navi niet aangevinkt. Maja is een manueel opgemaakt document .. zegt eigenlijk helemaal niets.
Dit is het zogenaamde geboorte certificaat en daar vragen ze idd behoorlijk geld voor…. Wellicht zijn ze wel behulpzaam om aan te geven of er navi op hoort.

Edit: had de volgende pagina nog niet gezien en dit is dus al benoemd… succes met je speurtocht in ieder geval!

leon-cupra

Forumguru
Vandaag antwoord gehad van de Porsche dealer op de vraag voor optielijst + onderhoudshistoriek : onderhoudshistoriek mogen ze niet meer geven omwille van privacy-redenen :banghead:
Toch redelijke bullshit. Op dergelijke papieren staat noch de naam van de vorige eigenaar noch het adres van de vorige eigenaar. Met die vraag wil je toch gewoon de historiek van de wagen, een object, en niet de historie van de eigenaar kennen :sterretjes:

Proberen bellen maar de man was al naar huis. De vraag gesteld via mail of hij mij dan gewoon kan bevestigen of de wagen al dan niet navi heeft. Uit de uitleg van een andere collega moeten ze dit wel vlot kunnen weervinden maar die man had er ook niet veel zin in “ben met iets anders bezig nu … maar ga het zeker doorgeven aan de collega” …

leon-cupra

Forumguru
Op naar de volgende … ben enorm aan het twijfelen … aan de ene kant is deze Cayman een “zuiver” exemplaar .. 100% ongevalvrij, altijd correct onderhouden (Porsche heeft nog een onderhoudsboekje met stempels :deuk:), in een zeer goede staat, …kan bij de verkoop mss meer doorwegen dan geen navi hebben. Uiteindelijk zijn er wel genoeg alternatieven voor te navigeren en via Porsche connect dat gratis is kan je ook navigeren via Google Android of Apple play

Komen ook niet zo heel veel nieuwe Caymans bij tweedehands of verschrikkelijk duur (velen zijn overpriced)

Wat is het beste hé … :arghh:

CharlesTucker

Forumguru
Misschien heel flauw, maar de combinatie "geen navi, maar wel een navi-knopje" zou voor mij wel een showstopper zijn eerlijk gezegd. Is dat knopje er niet uit te halen en te vervangen door een loze afdekking of zo?

leon-cupra

Forumguru
Idd , @Rosinfield maar navi was wel zo een puntje van “doeme doeme doeme toch”.
Neig wel meer en meer naar toch aan te kopen doordat vele andere eisen voldaan zijn en dat het een zeer mooie onderhouden wagen is.

JeSko

Forumguru
Gewoon doen, Navigeren kan via de foon toch veel beter, herverkoop waarde tja.. dat zal je dan wel zien zeker, ik denk niet dat het zo'n punt gaat zijn.

Tees

Donateur
Ik zou vooral kijken naar wat voor jou van belang is. Hoe je de wagen later (of vroeger ;)) weer verkoopt lijkt mij van een stuk minder belang, je koopt toch een auto voor jezelf (en evt je gezin) niet voor de eigenaar ná jou.

Canon-Eye

Forumguru
Juist zonder inbouwnavi had het mijn ideale Porsche kunnen zijn :jaja: ; ik zou die optie zelf ook niet hebben aangevinkt. ;)

Dat ik er nu wel eentje heb, is gewoon omdat het ding er al inzat en de Leon verder wél aan al mijn verlangens voldeed - dus ik heb juist de áánwezigheid ervan maar voor lief genomen. Qua actualiteit van de kaarten en qua locatie van het scherm kan hij echt niet op tegen mijn 5" Tomtom bij de A-stijl, of tegen andere mogelijkheden als GMaps / Waze etc via de telefoon.

leon-cupra

Forumguru
Met knopjes vervangen ga ik echt niet aan beginnen.

@Tees voor mij is de herverkoopwaarde wel van belang aangezien ik zelf niet zo heel lang met mijn wagens rij. Nu, mijn partner had wel de opmerking gegeven “ze hebben op de M2 ook allemaal wel een bepaalde opmerking van “dit en dat zit er niet op”” … feit dat het een manuele is zal voor velen ook al een “no-go” zijn … tja … denk dat ik bij herverkoop nog zal vloeken maja … deze Cayman is (buiten het ontbreken van originele navi) wel 95% mijn zin ..

leon-cupra

Forumguru
Snap wel waarom de vorige eigenaar dit niet genomen heeft. 2.500€ voor een systeem dat nooit up-to-date is, dat veel minder goed werkt dan een waze en met een CarPlay heb je ook alle functies op het scherm. Dus eigenlijk zot dat je het origineel zou kopen … maar toch … zijn nog heel veel mensen die niet mee zijn met die apps en liever een “vast” systeem hebben.

Bovenaan Onderaan