BMW M2

leon-cupra

Forumguru
Via Porsche Connect gaat dat idd. Is dan wel een abo. Kan je eventuele via CarPlay navi hebben maar daar gaat het eigenlijk niet om. Persoonlijk heb ik navi ook niet heel veel nodig. Paar keer per jaar maar een wagen zonder navi is zeer moeilijk verkoopbaar (ondanks er tegenwoordig genoeg alternatieven zijn).

leon-cupra

Forumguru
Los of dat nu een half jaar is of 4 jaar … zeer moeilijk verkoopbaar is zeer moeilijk verkoopbaar. In die categorie is zelfs handbak is een “minpunt”

leon-cupra

Forumguru
Vandaag al een paar telefoontjes van verzekeringsmakelaars … “een Cayman 2.0 vind ik niet terug in ons systeem, een 718 bestaat wel in een 2.0” :banghead:

Dus tja .. ga dus duidelijk moeten nazien of ze een aanbod gemaakt hebben voor een 981(2.7benzine) of een 718 (2.0 benzine). :pieker:

leon-cupra

Forumguru
Daarnet uitsluitsel gekregen … is dus effectief zonder standaard navi. Er is nu wel een gratis abo Porsche Connect geactiveerd waarbij je via Apple play and google Android kan navigeren en nog een hele hoop andere zaken …
Eigenlijk beter dan het standaard systeem maar vrees voor herverkoopwaarde …

Pffffff klote , want verder is het een mooie , eerlijke wagen.

Tees

Donateur
Blijft een vreemd verhaal...wat zit er dan wel in? Ik neem toch aan dat er net als bij andere VAGs verschillende versies van t MM systeem zijn?
Maar dit biedt wel mogelijkheden voor stevige onderhandeling. Zeker als je kan achterhalen wat een vervangend MM systeem kost, dan kan je dat inzetten als wisselgeld.

leon-cupra

Forumguru
Zit dus een multimedia systeem met allerlei functies voor de radio, wagen, instellingen maar dus die “navi” knop is dus geen werkende knop.
Via de app Porsche Connect die gratis is, kan je dus nu wel navigeren en nog allerlei zaken via Google Android of Apple play.

Onderhandelen zit er niet meer in. Daarnet over gehad. Hij had eigenlijk al spijt van de overeengekomen prijs. Verdient er nu niets meer aan , heeft twijfels over de verkoopbaarheid van de M2, hoef niet te leven van zijn bedrijfje (is IT-er daarnaast) … weet wel , allemaal verkoperspraat maar als hij geen onderhandelingsruimte meer toe laat , ligt de beslissing bij mij.

Omwisselen naar een standaard navi systeem kost snel meer dan 2000€ ( als je het origineel van P wilt).

leon-cupra

Forumguru
Verkoper aan het werk gezet. Mag een beetje werken voor zijn geld. Gevraagd aan hem om dergelijk document op te vragen bij Porsche.

Mss ook zelf eens een historierapport opvragen bij onafhankelijke partij. Kost een 10Euro en weet je ook alles.

Kanerr

Forumguru
Ik weet 100% zeker dat Porsche geen Porsche aflevert met een loze knop. Zal eerder blank zijn, maar als er navi staat dan is het navi.

Verder Leon, ik zou lekker een Porsche dealer bellen met het VIN nummer en even vragen of er wat bekend is zoals hierboven aangegeven :)

Goed, ik persoonlijk zou niet moeilijk doen om een niet werkende navi. Bij verkoop kan je tenslotte zeggen navi voorbereiding. Hij heeft de knop toch? ;)

hemi24

Forumguru
Ik zou het zelf even opvragen bij Porsche, waarom zou je de verkopende partij dit laten doen; kleine moeite lijkt mij?
Verkopende partij denkt nu dat er geen navigatie op zit, dat zou ik als koper gebruiken om de prijs omlaag te krijgen. Als straks blijkt dat dit er wel degelijk wel op zit, kun je dit mogelijk “voordeel” niet meer gebruiken…

leon-cupra

Forumguru
Ga idd zelf bellen. Hij heeft blijkbaar gebeld met Porsche garage. Opvragen zou 3 weken en 200€ kosten :sterretjes:
Heeft wel zo een papier doorgestuurd van wanneer de wagen als tweedehands is binnen gekomen bij de dealer en daar staat navi niet aangevinkt. Maja is een manueel opgemaakt document .. zegt eigenlijk helemaal niets.

Canon-Eye

Forumguru
Heeft de Porsche als VAG-auto dan niet zo'n sticker in de kofferbak met de codes van alle af fabriek aanwezige voorzieningen?
Of is hij daar al te nieuw voor?

Thijs4motion

Forumguru
Ga idd zelf bellen. Hij heeft blijkbaar gebeld met Porsche garage. Opvragen zou 3 weken en 200€ kosten :sterretjes:

Zal dan wel een geburtsurkunde zijn. Velen aan moeten vragen voor de klassieke 911's. Probeer deze maar eens aan te vragen voor een benz...

Zou proberen zelf even bij de dealer langs te gaan. De ervaring die ik heb is dat alles moelijker is aan de telefoon. Waarschijnlijk kunnen ze het zo inzien in de computer

Bovenaan Onderaan