Het meest nutteloze knopje op mijn O2...

alle knopjes boven ruitenwisser en verlamping zijn nutteloos :super:

ooh ja en richting aanwijzer..................................................meer heb ik namelijk niet in de kever :laugh:
 

911gt2

Actief lid
Goed om te weten, de reden om ASR uit te zetten. Zoals gezegd heb ik nog geen kritieke situaties mee gemaakt of situaties waarbij ik met wielspin moest wegrijden. Wie weet wordt het knopje dan toch nog nuttig...
Er is altijd nut om met spinnende banden weg te rijden...:tongue:
 

JeeWee

Actief lid
Heb heel, heel lang zitten nadenken welk knopje ik niet gebruik in mijn O2. En eerlijk gezegd zou ik het niet weten. Het koelingsschuifje in de JumboBox was me onbekend, maar ik zie onmiddelijk een toepassing, en alle andere genoemde knoppies gebruik ik ook (de een vaker dan de ander, dat dan weer wel). Zelfs de beide poweroutlets (sigarettenaansteker voorin, doppie rechts achterin) komen goed van pas voor gps-module en laadsnoer (tweede) GSM; net zoals verlichting op het dak of dashboardverlichting. Ik gebruik die auto gewoon volledig!

Nee, in mijn ogen is een Skoda een buitengewoon praktische en no-nonsense auto. Geen overbodige rommel, maar alles toegesneden op (stevig) gebruik. Ik ga helemaal geen volgende bestellen; maar ik rijd deze helemaal op ;)
 

Ralph

Lid
Knopje aan de deurstijl van de bestuurderskant ( onder de gordelspanner ) om interieurbewaking uit te zetten voor als je iets of iemand in de auto laat zitten en toch het alarm erop wilt zetten, of een raam open wilt laten staan.
 

Rolle

Senior Member
Nog eentje gevonden. Het schuifje over de spiegel op de binnenzijde van de zonneklep. Als ik het zo eigenlijk bekijk het spiegeltje ansich ook wel (althans ik gebruik het nooit, ik kijk gewoonlijk even in de binnenspiegel)
 

Rallye

Forumguru
Nog eentje gevonden. Het schuifje over de spiegel op de binnenzijde van de zonneklep. Als ik het zo eigenlijk bekijk het spiegeltje ansich ook wel (althans ik gebruik het nooit, ik kijk gewoonlijk even in de binnenspiegel)

Ik zou zonder spiegel in de zonneklep kunnen, maar nu de spiegel er zit heb ik wel graag een klepje. Ik kan niet de hele tijd naar mezelf kijken.....
 

LenK

Forumguru
Nog eentje gevonden. Het schuifje over de spiegel op de binnenzijde van de zonneklep. Als ik het zo eigenlijk bekijk het spiegeltje ansich ook wel (althans ik gebruik het nooit, ik kijk gewoonlijk even in de binnenspiegel)
Bij de dames gaat de zonneklep bij elk stoplicht weer omlaag, even kijken of ...
Ja waarom ?? Of er iets veranderd is sinds de laatste 10 minuten ??

:1884::1884::1884:
 
... is toch wel het knopje op je stuur waar je de verlichting van de knopjes op datzelfde stuur aan en uit kunt zetten... :1884:

Helemaal met je eens. Dit knopje had beter een knopje kunnen zijn waarmee je tussen de radio, cd-speler en iPod kan schakelen.
 

Falcon

Donateur
Ik denk dat het meest nutteloze knopje tot nu toe de vergrendeling is van de elektrische ramen. Mijn kleine kan daar nog niet bij. Maar goed komt van zelf :)
 

hemi24

Forumguru
Meest nutteloos?!? : Het knopje om de verlichting van de knoppen op het stuur aan een uit te zetten... :confused:
 

Heukie

Lid
Ik denk dat het meest nutteloze knopje tot nu toe de vergrendeling is van de elektrische ramen. Mijn kleine kan daar nog niet bij. Maar goed komt van zelf :)

inderdaad, met dit knopje ga je nog heel blij zijn :super:
(wij zijn het in iedere geval wel !!)
 

MarcoO2

Forumguru
... is toch wel het knopje op je stuur waar je de verlichting van de knopjes op datzelfde stuur aan en uit kunt zetten... :1884:

Bijna alles wordt geregeld in je Columbus en MFD menu, maar blijkbaar was er nog een knopje over om te vullen.

Op plaats 2 en 3 komen trouwens de andere knoppen aan de rechterkant van het multifunctionele wiel: vooruit en achteruit spoelen. Wie doet dat nu op zijn stuur?

Ik heb nog een nutteloze functie gevonden! Tenminste, één die ik nooit gebruik en waarvan het me niets zou verbazen als mensen het niet eens weten.

Het gaat om de functie op de afstandsbediening van de auto waarmee je door het knopje "openen" lang ingedrukt houdt, je ramen open doet. En andersom sluiten de ramen weer als je de knop "sluiten" langer ingedrukt houdt.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen wat daar het nut van is. Als je in de keuken staat en je komt erachter dat je hond nog in de auto zit kun je 'm tenminste wel een beetje lucht geven zonder naar buiten te hoeven... maar verder...? :crazy:
 
Ik kan me werkelijk niet voorstellen wat daar het nut van is. Als je in de keuken staat en je komt erachter dat je hond nog in de auto zit kun je 'm tenminste wel een beetje lucht geven zonder naar buiten te hoeven... maar verder...? :crazy:
Is toch wel makkelijk hoor. Als je al buiten de auto staat en ziet dat er nog een raam openstaat. Hoef je niet weer de sleutel in het contact te doen om de ramen alsnog te sluiten.
 

MarcoO2

Forumguru
Aha... ja, dat ben ik nog nooit vergeten... dus daar had ik niet aan gedacht. Zou overigens liever autoclosing willen hebben... auto afsluiten = ramen dicht. Ik kan wel instellen dat de ramen dicht moeten zodra de regensensor regen meet, maar volgens mij niet dat ze dicht moeten zodra ik de auto afsluit.
 

TL@

Forumguru
Openen is ook heel handig vind ik. Wanneer ik in de zomer ben wezen fietsen, doe ik de auto los en de ramen al open, zodat het interieur kan afkoelen terwijl ik de fiets terug in de koffer leg.
 
Bovenaan Onderaan