Het meest nutteloze knopje op mijn O2...

JeeWee

Actief lid
Volgens mij is het juist erg slim geweest om één knopje (dat van 'auto open') twee functies mee te geven. Eigenlijk net zoals de 'ramen open' knop in het portier: kort of lang indrukken/aantrekken betekent klein stukje/helemaal open. Als ze daar nou een aparte knop voor hadden geplaatst, dan was het tamelijk onzinnig, maar hier kan ik eigenlijk alleen bewondering voor opbrengen. Techniek staat bijna voor niets! ;)
 
Golf V

Ik gebruik dit knopje als sinds mijn golf IV en golf V. Zeker brilliant.

Ik gebruik het om lekker met open ramen in een hete auto in te stappen. Dat scheelt al meteen een hele boel namelijk!

Verder is het ook zo dat bij auto's van de vag groep, als je de auto vanaf buiten (ook afstandsbediening) op slot doet, hij van binnen niet meer opengemaakt kan worden. Dus ook al heb je een kiertje van je raam open, kunnen ze eigenlijk nog steeds niets, zonder de ruit te breken uiteraard.

En verder, als ik thuis kom, maak ik altijd de ramen op die manier dicht, terwijl ik naar de voordeur loop!

Helemaal TOP!:489:
 

911gt2

Actief lid
Ik gebruik dit knopje als sinds mijn golf IV en golf V. Zeker brilliant.

Ik gebruik het om lekker met open ramen in een hete auto in te stappen. Dat scheelt al meteen een hele boel namelijk!

Verder is het ook zo dat bij auto's van de vag groep, als je de auto vanaf buiten (ook afstandsbediening) op slot doet, hij van binnen niet meer opengemaakt kan worden. Dus ook al heb je een kiertje van je raam open, kunnen ze eigenlijk nog steeds niets, zonder de ruit te breken uiteraard.

En verder, als ik thuis kom, maak ik altijd de ramen op die manier dicht, terwijl ik naar de voordeur loop!

Helemaal TOP!:489:
Ik rij eigenlijk nooit met de ramen open. Daar heb je toch AC voor?
Maar het is idd handig om ze vanaf afstand te kunnen openen om er al wat hitte uit te laten.
 

TL@

Forumguru
Leg eens uit hoe je een auto los doet? :crazy: :grin:

Een slot doe je toch los, de deuren waren op slot en wanneer ik op het knopje druk van de afstandsbediening, zijn ze niet meer op slot, ik heb ze dus los gedaan :680:
Mooi Vlaams is dit :grin:
 

MaKo

Lid
Mooi Vlaams is dit :grin:

Kan overigens ook Fries zijn. Hier bij ons in de regio zijn de winkels ook los ipv open...

Ook het "ken net" is een mooi voorbeeld. Zul je als niet-Fries voor twee paaltjes staan met je auto en aan een Fries vragen of je er tussendoor kunt... :laugh::laugh::laugh:
 

van inkel

Forumguru
Kan overigens ook Fries zijn. Hier bij ons in de regio zijn de winkels ook los ipv open...

Ook het "ken net" is een mooi voorbeeld. Zul je als niet-Fries voor twee paaltjes staan met je auto en aan een Fries vragen of je er tussendoor kunt... :laugh::laugh::laugh:

'k zei nog tegenn die oelewapperrrr, 't ken net:1761:
 

Fabia

† In Memoriam
Kan overigens ook Fries zijn. Hier bij ons in de regio zijn de winkels ook los ipv open...

't ken ook sallands of twents zijn............ Ik heb in Raalte gewoont en daar was altijd de vraag wanneer de winkels los zijn.
 

JeeWee

Actief lid
Een slot doe je toch los, de deuren waren op slot en wanneer ik op het knopje druk van de afstandsbediening, zijn ze niet meer op slot, ik heb ze dus los gedaan :680:
Mooi Vlaams is dit :grin:

Behoorlijk off-topic, maar in het Oosten was vroegâh, in een tussenuur op de middelbare school in Raalte, de vraag of het dorp al los. Mijn eerste reactie: even naar boven kijken, of ik iets zag zweven wat op een dorp leek ;)

@ Fabia: wij zouden elkaar kunnen kennen, denk ik dan...... zo groot is dat Raalte nou ook weer niet.
 

Fabia

† In Memoriam
He, dat ken ik van dat tussenuur. Al had ik ook de mazzel dat ik op 5 minuten fietsen van de school woonde. Heb je toevallig op het FRC gezeten?
 

crepusculum

Nieuw lid
Die vind ik juist superhandig.
Gebruik ik zeer regelmatig.
Je haalt spullen, loopt terug naar de auto. Alleen kofferbakontgrendeling activeren, kofferbak open, spullen in de kofferbak. Vervolgens doe je kofferbak dicht en voila de auto vergrendelt uit zichzelf (zonder dat je nog een keer op de afstandsbediening hoeft te drukken)
En vooral die laatste stap, maakt het handig!
Vooral als je je sleutels in de koffer hebt laten liggen. :winkie:
M'n dealer heeft me meteen afgeraden om dat knopje te gebruiken, net om die reden. 't Kan natuurlijk wel handig zijn voor mensen met een iets minder verstrooide kop dan ik. :eek:
 

JeeWee

Actief lid
He, dat ken ik van dat tussenuur. Al had ik ook de mazzel dat ik op 5 minuten fietsen van de school woonde. Heb je toevallig op het FRC gezeten?

Yep, 7 jaar (HAVO en VWO, niet eindeloos geoefend voor raamambtenaar, hoor) doorgebracht tussen 1986 en 1993..... En jij?
 

Fabia

† In Memoriam
Euuuh, ff denken........RK Mavo Salland: 1976-1980 daarna FRC Havo 1980-1983. Een keer blijven zitten, overstap was best wel heftig. Bestaat het FRC nog steeds?
 
Euuuh, ff denken........RK Mavo Salland: 1976-1980 daarna FRC Havo 1980-1983. Een keer blijven zitten, overstap was best wel heftig. Bestaat het FRC nog steeds?

He jongens, dit gaat wel heel erg off topic, he? Hoewel het natuurlijk vreselijk aardig is om jeugdherinneringen (annex -trauma's?) op te halen ... :1819:

Ik was juist zo nieuwsgierig naar de ontdekking van het zoveelste nutteloze knopje, maar die zijn er misschien niet meer?
 

Fabia

† In Memoriam
Ik dacht eigenlijk dat de meest nutteloze knopjes die loze knopjes zijn. Dus wel een knopje maar geen betekenis.
 

ECV

Nieuw lid
... is toch wel het knopje op je stuur waar je de verlichting van de knopjes op datzelfde stuur aan en uit kunt zetten... :1884:

Bijna alles wordt geregeld in je Columbus en MFD menu, maar blijkbaar was er nog een knopje over om te vullen.

Op plaats 2 en 3 komen trouwens de andere knoppen aan de rechterkant van het multifunctionele wiel: vooruit en achteruit spoelen. Wie doet dat nu op zijn stuur?
Heeft de O2 facelift nog een manier om de lampjes in het stuurwiel uit te zetten? Het stuur wordt er een beetje warm van en dat is misschien niet altijd lekker.
 

Yeti Linka

Actief lid
Misschien niet nutteloos, maar wel op een verkeerde plek. Het knopje om de deuren te vergrendelen tussen de twee voorstoelen. Ik had een keer de hond bij me en deze zat achterin. Moest even uit de auto en hop :923:daar zat de hond, op de bestuurders stoel. Via de midden console naar voren en precies op het knopje gestaan met die lompe poten. Sleutels zaten nog in het contactslot en dan sta je daar:407:

Gelukkig stond het voorraam heel iets open en kon met behulp van een stuk koperdraad het knop je bereiken.

Er zit nu een rek achterin. De hond kan nooit meer naar voren komen.
 
Bovenaan Onderaan