Het gaat gelukkig de laatste dagen iets beter met haar, veel minder stijve spieren maar nog steeds last van rug en nek. Bukken om iets van de grond te pakken is nog steeds net te moeilijk maargoed, we blijven optimistisch!
Over optimisme gesproken... we hebben met een aantal autos testritjes gemaakt om te kijken wat een fatsoenlijke vervolg auto is.. een Fiat 500, een Smart Forfour (nieuw model) en een Fiat Panda 4x4 uit 2005.
De 500 viel snel af, 3 deurs is niet handig.
De forfour is net buiten budget (haar 'droom' auto, voor mij is het plastic fantastic en echt driemaal niks...) dus hebben we ook maar geannuleerd.
En de 4x4... behalve de staat van de auto (het was echt heel erg...) was het geen fijne auto om mee de snelweg op te gaan.
Tja... wat gaan we dan doen... veel gepraat over budget en wat de eisen zijn, en eigenlijk is het belangrijkste dat hij zuinig moet zijn, airco, eek ramen met centrale vergrendeling en een fatsoenlijke radio. Als het kan cruise control en parkeersensoren maar dat is wel echt een dikke bonus.
Dat waren haar eisen, en nu de mijne
Kloppend onderhoudshistorie, geen schade of ex schade, niet meer dan 3 vorige eigenaren en een fatsoenlijke prijs.
Alles was goed te doen behalve mijn laatste punt. Automarkt is gek en dat weten we allemaal. Een 10 jaar oude Volkswagen UP met een ton op de klok kost 8000 euro(!) nieuwprijs... 11500... ja dan ben je er gauw klaar mee.
Goed, lang verhaal kort, we keken naar een:
Chevrolet Spark (vind ze leuk, ik vind het niks)
Nieuw model Fiat Panda
Suzuki Alto gt trim
Uiteindelijk eentje gevonden en vandaag opgehaald!
Een Fiat Panda Twinair 85, dat betekend een 2 cilinder met een heuse turbo en intercooler
Leuke uitvoering met de nodige opties. 1 eigenaar gehad en volledig onderhouden met intervallen van 20k km.
4 nieuwe vierseizoens banden van Goodyear en ook twee maanden terug een grote beurt gehad.
Plaatje bij praatje:
Ze moet er nog aan wennen maar voelt zich al helemaal happy en veilig in de Panda. Hij is super fel, trekt echt zo naar de 120 (sta er echt versteld van ) en heeft een grappig brommend geluid bij fel optrekken. Wanneer je in eco modus rijdt heeft hij beduidend minder kracht en is het een veel rustiger karretje. Goed zuinig mee te rijden.
Goed, ik zal denk geen verdere updates plaatsen mbt de Panda omdat het er niet echt thuis hoort en verwacht er niet veel mee te doen eigenlijk..
Jullie kennen het, happy wife is happy life!