Wrappen!

EdK

Forumguru
Wat doet de Wrap met de onderliggende lak ?
Die word toch afgesloten ?
Maw hoe ziet mijn lak eruit als ik over 5 jaar besluit de wrap eraf te (laten) halen ?
Heeft die dan een behandeling nodig omdat die misschien verweerd door de wrap of ....?
 

JeSko

Forumguru
Goede vraag @EdK , met een goeie wrap is jouw lak na verwijderen net in dezelfde staat als voor de wrap, hij word beschermd tegen UV en neerslag, en zal niets van kwalijk effect ondervinden na verwijderen. Echt slechte lak die toch gewrapped word, bv lak die afbladert of zwaar geleden heeft door jarenlang fout wassen met hardnekkig producten, kan bij verwijderen gewoon loskomen, zo'n wrapfolie moet je zien als een superdun maar heel strakke huid rond je lak, heb nu aan den lijve ondervonden dat het aanbrengen ( strak trekken en aanbrengen tegelijkertijd ) een fysiek hard Labeur kan zijn, poreuze lak kan daardoor meekomen bij verwijderen. Een goeie wrapper zal mensen met een echt afgetakelde lak ook afraden hem te laten wrappen. Goeie lak moet na verwijderen van zo'n wrap geen speciale behandeling krijgen, poetsen met een milde reiniger kan natuurlijk nooit kwaad.
 

JeSko

Forumguru
Ik vind het mooi, maakte hem vooraan een stuk dikker/gemener, past net goed bij het BMW image imo.
 

marco_b

Forumguru
Erg mooi zeg, dat is een vak apart. Mijn nieuwe auto mag straks wel een zwart dak krijgen. Dat wil zeggen de A stijl en de strook die boven de portieren zit en de achterspoiler. Dak zelf is door panoramadak al volledig zwart. Niet zoveel werk als deze benz maar zal ook nog klusje zijn. Binnenkort maar eens vragen wat de kosten zijn.

respect voor het resultaat hier :jaja:
 

Jpturtle

Forumguru
Erg mooi zeg, dat is een vak apart. Mijn nieuwe auto mag straks wel een zwart dak krijgen. Dat wil zeggen de A stijl en de strook die boven de portieren zit en de achterspoiler. Dak zelf is door panoramadak al volledig zwart. Niet zoveel werk als deze benz maar zal ook nog klusje zijn. Binnenkort maar eens vragen wat de kosten zijn.

respect voor het resultaat hier :jaja:

Andere auto maar de wrap zoiets?
 

JeSko

Forumguru
Er is intussen nog één en ander gebeurd, ik heb nog een paar keer geholpen met wrappen, en ook een keertje met unwrappen, de shop mee helpen schilderen en aankleden waar mogelijk, en mee helpen sjouwen en stouwen. Samenvattingkje in beelden.


Unwrappen van een 400 pk sterke AMG CLA.

IMG-20211117-WA0004_copy_1620x2880.jpg

IMG-20211117-WA0006_copy_2880x1620.jpg


Likje verf, folierek, banner :thumbsup:

20211112_174011.jpg

Mooi bezoek in een mooie shop:nailbiting:

IMG-20211122-WA0004.jpg

Wachtruimte van dit

IMG-20211125-WA0012.jpg

Naar dit!

20211217_173123_copy_3456x1638.jpg

BMW ( for sale trouwens ) en de Cactus on display tijdens de grand opening :rockon:

20211217_172920_copy_3628x1717.jpg

20211217_175148_copy_3024x1431.jpg

Foto's zijn van voor de grote toestroom, voor alle duidelijkheid ;) jammer dat het snel donker was, zijn enkele hele mooie voitures op afgekomen, en jammer dat ik nog geen foto's van het bijhorende magazijn en bureau heb.
 
Bovenaan Onderaan