Wrappen!

leon-cupra

Forumguru
Marge is niet gelijk aan nettowinst ;)
En als je maat een bv heeft mag hij nog eens belastingen betalen op het onttrekken van de winst naar de privé. In een 1manszaak betaalt bij nog eens op zijn personenbelasting 40% belastingen.

Als je maat met 120€ goed zijn kost verdient , heeft hij wss nog nooit naar zijn boekhouder geweest.
 

leon-cupra

Forumguru
Heeft niets te maken met in 6 maanden miljonair worden. Wordt zelf eens zelfstandige (in BE) en kom dan eens terug een reactie geven. Als je ziet wat ik in mijn bijberoep aan marge heb (is voor een bijberoep echt wel een aanzienlijk bedrag) en als ik zie wat ik er effectief aan overhoud (na echt alles betaald te hebben) , dan vraag ik mij echt af waarom ik dagelijks (naast mijn hoofdjob) nog extra 2-3u per dag werk (en in het weekend tot 3-4/dag) …. Maja zot zijn doet geen zeer zeggen ze.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko als geld een drijfveer is moet je niet beginnen ondernemen want na een jaar haak je af en als je dan nog eens kijkt naar wat vadertje staat komt halen, is het om te bleiten.
Ik geeft 40%(!!!!!) van wat ik netto verdien af aan de staat. Ondernemen begint vanuit een passie ;) (en als je in een goede sector zit en je word succesvol volgt een mooie verdienste)

En mijn Tesla is met privé geld betaald. Zou mijn bedrijfje (momenteel) niet kunnen betalen. Uiteraard zit hij wel in kosten.

Het is wel duidelijk Jef dat je nog nooit een boekhouding/balans van 1 of ander bedrijfje van dichtbij hebt gezien. Tip: kijk eens op companyweb naar de balansen van bedrijven. Je zal snel een ander gedacht krijgen van jouw maat zijn verdiensten.
 

JeSko

Forumguru
Nope ken er zelf niks van en wil het ook niet kennen @leon-cupra , zegt me allemaal vrij weinig, wij verdienen goed genoeg onze kost en zo hier en daar verdien ik wat bij, eigen zaak zegt mij helemaal niks, die miserie thuis destijds van dichtbij gezien, thanks but no thanks :D
 

EdK

Forumguru
beetje in het zwart wilt bijklussen. Dan is 20€ correct.
Voor dat bedrag ? Kom meteen maar !
Ik kom niet voor dat bedrag meer me bed uit hoor (zwart)
Afhankelijk in wat voor woning ik stap is het toch echt 30 a 35 eurie.
Te duur prima, dan toch niet !! zoek maar verder !!
Kom je uiteindelijk toch weer erop terug na een week of 2 ? Prima maar dan is het 35 a 40 eurie !

Ben je nog goedkoper uit dan als je het wit laat doen !
Ga er altijd van uit dat ze dan MIJ nodig hebben en ik niet hun hoor.....
 

LongTimeAgo

Senior Member
Er is alleen 1 klein probleem met die 260 euro.
Een Skoda Kamiq Monte Carlo mat of glossy grille rand kan je krijgen voor zo'n 150-200 euro (OEM) en de 260 euro was geraamd voor een Glossy black wrap, niets unieks en de toko meldde zelfs dat het een veel gevraagde wrap optie is voor Skoda's. Tevens is er een overvloed aan instructies te vinden met hoe je die rand vervangt, dus dat zou ik makkelijk zelf kunnen. Wrappen daarentegen... Geen idee, genoeg instructies, maar dat wil ik niet meteen zelf proberen. Alhoewel mij het wel interessant lijkt :tongue:
 

JeSko

Forumguru
Als je een vervangend OEM onderdeel goedkoper kan krijgen gewoon dat doen. Voor mij is wrappen interessant omdat ik het zelf kan, ik heb enkel folie kosten. Is trouwens heel gemakkelijk zelf te doen/leren, beetje handigheid en geduld doet veel.
 

LongTimeAgo

Senior Member
En het is maar een grille omranding... Als het volledig fout gaat ben ik ook niet heel veel geld kwijt aan het repareren er van.
Wellicht dat ik het zelf ga proberen. Eerst even tijd voor vinden (wat vaak hét probleem is waardoor je het anderen laat doen hé haha).
Voorlopig nog tevreden genoeg over de huidige looks. ;)
 
Bovenaan Onderaan