Wrappen!

JeSko

Forumguru
Vandaag weer eens een dagje mee gedraaid bij Q-Wrapz, wat een ervaring weer. Waar gaat het om :

Mercedes CLA break, 2020, AMG pack, nagenoeg full option, in het metallic grey, klant wou echter een matte finish, dus een full wrap word het.

O.a. geholpen met de voor en achterbumper te wrappen, vooral de zaken die ik al kan en die het makkelijker maken om de bumpers in te pakken, een heus huzarenstuk en eigenlijk geen werk om alleen te doen.

- koplampen demonteren en monteren

- handgrepen plus binnenbekleding deuren demonteren en weer monteren

- deuren wrappen, afwerking nog niet aan mij besteed

- wielkuipen demonteren en monteren

- bumpers wrappen, afwerking nog niet aan mij besteed

Morgenvoormiddag doen we door, vrijdag normaal alles klaar:facepalm:

Foto's volgen zo meteen.





 

EdK

Forumguru
Ja bijvoorbeeld Rood ............... raak je naderhand makkelijk kwijt..:deuk:

Wel jesko vind dit zo een mooie kleurkeuze die wrap :thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Ja zou er zelf ook een kleurtje op gezet hebben, maar das het mooie eraan zoveel mensen zoveel wensen, en het is naar mijn smaak ook gewoon mooi. Morgen zijn het dak, dakspoiler, en de resterende deuren aan de beurt.
 

Bakboord1

Forumguru
Dit is geen half werk trouwens met al die gedemonteerde delen.
Gebeurd dat altijd zo grondig bij iedere wrapper?
 

Kanerr

Forumguru
Dit is geen half werk trouwens met al die gedemonteerde delen.
Gebeurd dat altijd zo grondig bij iedere wrapper?

Helaas niet maar daar zie je dan wel de prijsvariatie in. Er zijn bedrijven die het voor veel minder doen maar die snijden de wrap dan op je lak bijv en rondom de spiegelvoeten priegelen ze het eronder etc.

Dit is wel hoe het hoort, erg netjes!
 

JeSko

Forumguru
@Bakboord1

Inderdaad zoals Kanerr al aangaf, hangt af van de kwaliteit en zorg mbt het geleverde werk. Veel valt zonder demontage te wrappen, maar wil je het echt goed doen moet er veel gedemonteerd worden. :) Sommigen verkiezen dat niet te doen, ook omdat klanten een wrap vaak bijna gratis willen, de meesten begrijpen niet wat voor werk en discipline daarin kruipt, laat staan hoe moeilijk het is.
 

Captain Hook

Forumguru
Maar wat kost nou zoiets? Om een auto helemaal te laten verpakken?

Is het dan niet goedkoper om maar meteen bij bestelling de juiste kleur te bestellen? ;)
 

JeSko

Forumguru
Hangt ervanaf @Captain Hook , daarin spelen meerdere factoren mee.

- Zoals de staat van de auto, een nieuwe weinig vervuilde lak kan vaak na behandeling met reiniger gewrapped worden, oude lak met veel foutjes, vuil en aanslag moet voor het goede eigenlijk eerst een detail krijgen. Hoe vuiler en slechter de lak, des te kostelijker kan het worden alvorens er effectief gewrapped kan worden.

- formaat auto, een Citigo kost minder aan folie en uren dan een Kodiaq.

- type folie dewelke de klant wilt, 3m en Avery zijn topfolies en met minder werkt een fatsoenlijke wrapper ook niet, deze folies hebben een soort geheugen, bij warm maken kan je de folie zonder schade stretchen, aanpassen en zelfs meermaals opnieuw erafhalen en terugplaatsen, wat soms nodig is om bepaalde vormen te volgen. Deze goede folies hebben ook luchtkanalen, dewelke ervoor zorgen dat luchtbellen geen kans krijgen of weggewerkt kunnen worden.

- ervaring en talent van de wrapper.

- folie met of zonder print, met print is lastiger aanbrengen, moet ontworpen worden, en vaak uit grotere stukken gemaakt worden, wat het allemaal duurder maakt.

- wil de klant ook de binnenzijde meewrappen, deurdorpels, binnenzijde kofferbakpanelen etc etc, alles wat je ziet dus bij het openen van de auto, dan kost het ook weer meer.

- moet er eerst chrome verwijderd worden om de wrap mooi uit te laten komen? Of heeft de auto al geen chrome af fabriek, scheelt ook in de prijs.


Je hebt goedkope wraps, vanaf 1200 euro voor een volledige kleine auto, tot wel 5000 euro, alles hangt af van de factoren die ik al aangaf, maar echt exacte prijzen kan ik niet geven, als klant maak je ook altijd best een afspraak en dan word alles goed bekeken en overlopen. Er hangen vaste tarieven in de shop, maar deze zijn steeds onder voorbehoud van factoren.
 

JeSko

Forumguru
Vandaag wat verder kunnen werken in de voormiddag, ik heb zelf twee spatborden gewrapped, wat best goed gelukt was al zeg ik het zelf, het aflijnen en afwerken heeft Andy echter nog gedaan. En de achterlampen en binnenbekleding kofferruimte terug gemonteerd.

Spatborden effe gemaakt, heerlijk om dat samen te zien komen! Heb hierbij o.a. geleerd de folie te bewerken met warmte, rimpels er uit te werken, blaasjes er uit te werken, lijnen van de auto te volgen etc etc.

20211021_113855_copy_1512x2016.jpg 20211021_101915_copy_2016x1512.jpg
20211021_114359_copy_2016x1512.jpg

Wauw!

20211021_111308_copy_2016x1512.jpg

Detailzzzz

20211021_110636_copy_2016x1512.jpg

Binnenbekleding koffer plus lampen terug monteren.

20211021_103356_copy_1512x2016.jpg 20211021_103117_copy_2016x1512.jpg


Netjes terug op z'n plaats, blij mee!

20211021_110842_copy_2016x1512.jpg 20211021_110618_copy_2016x1512.jpg
20211021_110823_copy_1512x2016.jpg

Sjiek! Kofferklep nog en het dak en dorpels, hier het verschil tussen mat en glanzend.

20211021_112103_copy_1512x2016.jpg 20211021_112057_copy_2016x1512.jpg

Jammer dat ik nog moest gaan werken, anders was ik erbij als hij echt klaar was vandaag.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Een hels karwei, maar het resultaat mag er zijn. Ik schat dat ik met mijn auto minimaal €2000 kwijt ben, wil ik het goed laten doen. Gaat hem dus niet worden.
 
Bovenaan Onderaan