Hoe ouder hoe gekker

Okki

Donateur
75.000 en 80.000 km

Mijn vorige Skoda automaat had na 147.000 km nog de originele remmerij eronder zitten. Bij mn huidige ook al ruim 125.000 km
 

Cordoba

Forumguru
Ja ik heb ook de DSG6, misschien dat die wat meer afremt? en doe al 80.000 km met m’n schijven en heb 75dkm met m’n blokken gedaan (en echt op waren ze niet).

Ik heb beiden er meer dan 80k km onder zitten, en de voorspelling is dat ook de blokken moeiteloos de 100k km halen. Nu is het niet zo dat ik probeer het remmen zo lang mogelijk uit te stellen, tegen beter weten in. Mijn stijl is meer vroegtijdig gas los en eventueel even lichtjes bijremmen om zo te zorgen dat de auto kan blijven rollen, dat levert gemiddeld een lager brandstofverbruik en weinig remslijtage op.
 

JeSko

Forumguru
De aanzet van dat artikel is weer zo generaliserend en kortzichtig

"Als er namelijk één merk is waarvan de klanten niet zitten te wachten op een bodykit, dan is het Dacia. Een Dacia koop je omdat het een praktisch en voordelig vervoersmiddel is."

Waarom krijg je dan duizenden zoekresultaten van getunede Dacia's op het net of op sociale media? Er is zeker wel een groep hier voor, bij ons in het dorp reed vroeger ook een verlaagde Logan sedan rond, nog best proper ook, vele zullen zo denken ; als ik een spotgoedkope auto kan kopen, heb ik meer geld om hem naar wens te modificeren.

Ik vind hem alvast geslaagd. Staat dikker dan welke Karoq of Kodiaq die ik ooit al heb gezien.
 

Tees

Donateur
Doe mij deze van Prior Design dan maar:
Dacia-Duster-Offroad-Prior-Design-768x483.jpg

De SUV weer terug naar waar ie vandaan komt: een dikke 4x4 (OK, die 4WD mist waarschijnlijk nog :-))
 

Fmoon

Forumguru
Bij mij begonnen de remblokken te tikken nadat ik alles had schoongemaakt. Ik had ze daarom vervangen maar ze hadden zeker nog wel langer door kunnen gaan, maar het waren de kosten niet om van het tikken af te zijn. Volgende keer iets minder goed schoon maken .
 

Captain Hook

Forumguru

Ik moest vooral lachen om deze zin:
"Vorig jaar kwamen ze al met renders om de reacties te pijlen. Het was toen nog niet duidelijk of ze de kit daadwerkelijk ging uitbrengen"
Volgens mij hadden ze er beter pijlen op kunnen afschieten en dan peilen of er belangstelling voor is. :deuk:

[edit]
blijkbaar is er iemand wakker geworden...
Nu is pijlen in peilen veranderd. ;)
 
Laatst bewerkt:

TL@

Forumguru
Ik bied hoger: 129.000 en 229.000 :)

Veel lager in mijn Mercedes, blokken moeten er elke 25.000km zeker uit, laatste keer lukte het zelfs niet om het uit te houden tot het volgende onderhoud (elke 25.000km), schijven zijn ook al 2 keer vervangen (ding heeft nog geen 160.000km gelopen)

Mijn O3 RS heeft bijna 100.000km gedaan met de eerste set blokken en schijven zijn nooit vervangen (is eruit gegaan op iets meer dan 160.000km)
 

TL@

Forumguru
@TL@

Geinig, ex collega zijn Benz had ook na 24.000 nieuwe blokken nodig, kost ook flink geld ook.

Het geld maakt in mijn geval niet zoveel uit (leasewagen) maar het is gewoon lastig en hoort ook niet, zeker niet nu alles duurzamer zou moeten zijn. Ik ben niet de groenste jongen maar ik probeer wel bewust te zijn.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zo, de rust in mijn hoofd is voorlopig weergekeerd, na de beslissing mijn zegeningen te tellen met de Polo en deze nog een tijd aan te houden. Ik kan me sommige verbaasde, verbijsterde en/of meewarige reacties heel goed voorstellen. Dergelijke gevoelens bekruipen mij dan ook achteraf als ik een en ander probeer te analyseren:
op een gegeven moment begint het weer te kriebelen, wordt het geen tijd voor weer eens wat anders. Velen zullen dit herkennen, al zal het moment waarop zo'n proces begint, verschillen per persoon. En dat verschilt natuurlijk ook afhankelijk van je bestedingsruimte. En dan begint de zoektocht. In mijn geval binnen korte tijd leidend tot twee achtereenvolgende, nogal tegenstrijdige opties; een Up GTI en een Dacia Duster. Hoe kan dat in alle redelijkheid, kan men zich afvragen. Nou dat kan heel makkelijk, dankzij een proces waarvan ik als deskundige alles afweet, maar waarvoor ik niet minder gevoelig ben. Realiseer je je dan achteraf. Voordelen van wat je overweegt, worden benadrukt en nadelen wat minder. Voordelen van wat je denkt te gaan opgeven, zijn minder belangrijk en nadelen van wat je overweegt, zijn eigenlijk minder belangrijk. Treffend voorbeeld hiervan, is dat hetzelfde criterium, ruimte, in het geval van de Up weinig belang werd toegekend (dakkoffer is dan geen vraag maar een gegeven) , terwijl het bij de Duster juist een grote rol speelde. Ander voorbeeld: het vermogen van de GTI kun je eigenlijk nauwelijks benutten. Na de beslissing: is toch wel lekker. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Tot zover dit kijkje in de ziel.
 

JeSko

Forumguru
Probleem met dat overpeinzen is echter dat je er soms iets gewoon niet door doet, en voor je het weet denk je; verdikke, had ik het toch maar gedaan. Ik spreek uit ervaring :)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het werkt ook wel weer zo, dat als je het eenmaal doet, je er alles aan gaat doen om je keuze te rechtvaardigen. Zo heeft men bv ooit vastgesteld dat men na het kopen van een auto, meer advertenties gaat bekijken van die auto. En na zo'n keuze geldt uiteraard ook dat eerdere nadelen als toch niet zo belangrijk en voordelen als toch wel heel fijn worden gezien. En het omgekeerde voor eerder overwogen keuze alternatieven.
 

JeSko

Forumguru
je er alles aan gaat doen om je keuze te rechtvaardigen

Herkenbaar, was bij mij hetzelfde, kale benzine of dikke diesel, logisch gezien MOEST ik die kale benzine kopen met mijn gebruik, heb dat niet gedaan, achteraf praat je dan alles goed in jezelf en verdedig je je keuze tegenover jezelf. Denk nog steeds dat ik een goede keuze heb gemaakt voor mezelf, daar ik weet dat ik met een kalere auto gewoon niet zo gelukkig zou zijn. Rationeel gezien heb ik natuurlijk de foute keuze gemaakt
 
Bovenaan Onderaan