Hoe ouder hoe gekker

Okki

Donateur
Ruitenwissers met interval en centrale deurvergrendeling zou ik niet willen missen.

Stoelverwarming gebruik is nooit, cruise control ook bijna niet. En verder zitten er geen toeters en bellen op mijn auto.

En toch, als je gaat configureren sla je bijna altijd de standaard versie over en kijk je bij de duurdere versie toch voor een paar opties.

Vloegel (zoals vaak genoemd) had je een standaard, een luxe en een super de luxe en geen optie pakketten. Toen waren we ook (wel) tevreden.

Het lijkt me wel leuk om toch eens een hele standaard auto te nemen, waarbij wel gezegd dat standaard tegenwoordig best wel compleet is.
 

JeSko

Forumguru
@Okki

Automatische lichten, automatische ruitenwissers met interval, Xenon met afs, pano dak ( niet onmisbaar maar oh zo fijn met lekker weertje ), stoelverwarming, stoelen met geheugenfunctie en volledige aanpasbaarheid, inklapbare, verwarmde en anti reflecterende spiegels, etc etc, allemaal dingen die ik niet meer kan missen. Onze Cactus zit minder kit op, en das toch telkens effe aanpassen en slikken, ver rijden we met de Cactus dan ook niet echt. Het kan perfect dienen als gezinsauto, maar je mist toch een hoop.
 

EdK

Forumguru
Onze Cactus zit minder kit op, en das toch telkens effe aanpassen en slikken
Ach alles went, en na een maand of wat ben je er ook gewend aan.

Had precies zelfde toen ik van de Yeti naar de Fabia ging...
Opeens kwam ik stuk minder bij het pompstation om te tanken.
Dat was ff slikken in begin maar ben er nu wel aan gewend hoor



( dat ik die leuke lieve dame wat minder zie )
 

JPs_OC2

Donateur
Eerste concept is zo'n 10 maanden geleden gepresenteerd. De ontwerper heeft in die tijd contact opgenomen met Dacia om de interesse te peilen.....antwoord: geen interesse....

De respons op internet was in ieder geval wel zeer postitief en dus is men ermee doorgegaan :D

Het widebody kit is inmiddels in Duitsland te koop voor, als ik me niet vergis, € 3.000,-
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vind het spuuglelijk. Er zijn ook van die sets van Maxton Design voor sportieve auto's. Ook voor de Polo GTI; diffusers, splitters en weet ik het wat allemaal. Wordt de auto dan "dik" van. Ik hou er niet van en het doet me nogal puberaal aan.
 

JPs_OC2

Donateur
Wel geinig om te zien hoe zoiets tot stand is gekomen. De ontwerper was bezig met een wilde body kit voor een Golf van JP Performance (naamgenoot :D:D) en toen waren ze met de Dacia bezig.
Lang verhaal kort > hij schatte toen in dat een kit (als het gemaakt zouden worden) om en nabij de €3500,- zou gaan kosten.

Anyhoe, genoeg over de Dacia. @Rosinfield blijft in de Polo sturen...:jaja::jaja::jaja::jaja:
 

eriktv

Forumguru
Oh haha die had ik wel gezien @Japanese Power , maar toen leek het me meer een goedkoop tupperwarebakkie. Nu op de goede foto's in de Autoweek vind ik hem er opeens wel gelikt uitzien en dacht ik direct aan Menno :D. Is inderdaad dezelfde.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben daar niet van; ook niet van het extreem verlagen. De enige reden dat ik dat ooit heb laten doen, was de verbetering in rijgedrag. Met de GTI is er geen reden toe. Als ik hem wel verder had verlaagd, was ik trouwens ergens in the middle of nowhere laatst in Frankrijk, geheid vast komen te zitten. Dat ging nu nog maar net, met mevr Rosinfield buiten coachend
 

Noord26

Forumguru
nee, niet persé nog in leven uiteraard. Ik heb mijn ouders zelfs al ruimschoots overleefd (zelf nu resp. 6 en 15 jaar ouder dan zij zijn geworden)
Harde feiten.

Niemand wordt beloofd dat er een nieuwe ochtend zal zijn. Ik heb m'n wederhelft al 3 jaar 'overleefd'.
 
Bovenaan Onderaan