Hoe ouder hoe gekker

EdK

Forumguru
dat ik met een kalere auto gewoon niet zo gelukkig zou zijn.
Dit is toch een kortsluiting in de grijze massa die tussen de mens zijn oren zit.....

Wat is het doel van de wagen ? juist om individueel in een voertuig van A naar B te komen.
En dat lukt in beide gevallen.
En je zou dus gewoon tevreden moeten zijn met de optie A.

Ik kan bv heel tevreden zijn met een simpel koekje bij de koffie terwijl de ander op dat moment aan een grote mokkapunt zit..
En dan word er door andere gevraagd van, joh moet je geen mokkapunt ?
Nee ik geniet van me koekje...... en dat kan er dan niet in bij velen...

Maar ja we laten ons gek maken door de fabrikanten en hun producten die tegenwoordig allemaal een beleving blijken te zijn !!! ????
En denk dat 80% van de bevolking zich hier laat door beïnvloeden en zich daarzelf voor in de schulden steken.

En tsja als ik het woordje beleving hoor bij een product dan krijg ik al de rillingen op de rug.
en word het vaak al een reden om het dan juist NIET aan te schaffen.

Ik probeer in algemeen bij aanschaf van een auto dan ook te kijken bij opties of het voor MIJ functioneel is.
En moest nooit wat weten van stoelverwarming en zei dan gekscherend dat het slecht was voor me zaad !
Maar nadat ik nu een tweetal keren door de rug ben gegaan en na een lichamelijk zware werkdag terug naar huis rij, wel dan is het wel weer lekker dat die warmte ff me rug instraalt.

Maar goed ff inkopper voor sommige " Ik ben dan misschien ook een eigenheimer " en geen modaal persoon op deze westelijke aardkloot
 

Eltjo

Forumguru
Ik bied hoger: 129.000 en 229.000 :)
Hoger; 165 dkm gereden met de dealer voorblokken. 145 dkm met de achterblokken. 3 jaar wordt er bij de APK over de voorschijven gezegd dat ze dunner zijn dan de bedoeling, maar dat is geen APK afkeurpunt.

Onlangs dus maar bij 290dkm heeeel voortijdig schijven en blokken voor en achter laten vervangen.
€200 TRW stofarm materiaal en €100 montage in PL. Alleen voor blokken/schijven kost volgens mijngarage.nl al €350, vandaar zo voortijdig want voor en achter was nog zo'n 1/3 blokdikte over. Maar ja, omdat ik toch van plan bent om door te rijden met de auto, zal ik deze blokken/schijven sowieso niet verslijten.

Ik rijd wel met een handbak.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Wat het doel is van iets, is niet iets wat eenduidig is vast te stellen. Dat verschilt per persoon. Als je een auto puur ziet als een gebruiksvoorwerp dat je redelijk comfortabel van A naar B moet brengen, is het simpel. Het gaat dan puur om functionaliteit en praktische bruikbaarheid. Voor anderen gelden echter (ook) andere criteria: rijplezier (geldt voor mij zeker) of uiterlijk (boeit mij minder)
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
En daarom wordt Eds volgend auto ook een Dacia! Brengt m betrouwbaar en degelijk van A naar B, en nog niet lelijk ook.
Maar wat zou de beleving van een Dacia zijn? :pieker:
 

Rosinfield

† In Memoriam
En daarom wordt Eds volgend auto ook een Dacia! Brengt m betrouwbaar en degelijk van A naar B, en nog niet lelijk ook.
Dat zou me niets verbazen. En als je er zo tegenaan kijkt (en dat overwoog ik dus ook te gaan doen in het vervolg), een volstrekt logische en begrijpelijke keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

JeSko

Forumguru
Wat is het doel van de wagen ? juist om individueel in een voertuig van A naar B te komen.
En dat lukt in beide gevallen.
En je zou dus gewoon tevreden moeten zijn met de optie A.

Xenon vs halogeen = veiliger
Stoelverwarming vs niet = comfortabeler ( zeker met mijn rug nu )
Aanpasbare elektrische stoelen vs niet = punt 2

En zo kunnen we wel even door, ik kom net als iedereen van A naar B, maar wel in groots comfort, mentaal word ik ook gelukkig van een mooie goede auto, na de gezondheid en het gezin, is mijn auto mijn grootste geluk, het houd me mentaal fris, geeft me een hobby, voor mij is een auto meer dan een middel om van A-B te gaan.

Ik begrijp dan anderzijds niet dat jij zelf je Faab aanpast en er zelfs een schroefset onder stopt Ed, dus ergens ben jij er ook meer met bezig dan je zelf zou willen ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Ieder zijn hobby zeker :arghh:
Kennis van ons steekt 1000den euro in vismateriaal. Heeft zelf eens Carbon hengel. Tja dan heb ik ook zoiets van “:sterretjes:“ maar uiteindelijk is het ook zijn hobby/passie.

ik redeneer in veel van mijn aankopen: “liever spijt van de aankoop, dan spijt van het niet aan te kopen”. In het eerste geval heb je een ervaring waar je op kan verder bouwen, in het tweede geval heb je altijd “vraagtekens”. :jaja:
 

EdK

Forumguru
Dit is toch een kortsluiting in de grijze massa die tussen de mens zijn oren zit.....

Wat is het doel van de wagen ? juist om individueel in een voertuig van A naar B te komen.
En dat lukt in beide gevallen.
En je zou dus gewoon tevreden moeten zijn met de optie A.

@JeSko Je moet het niet uit zijn verband trekken ! ik ging van bovenstaand uit op reactie die ik erboven had gezet.
En dan moet je het eens niet bekijken vanuit jezelf !

En ja ik ook laat me soms gaan en geef die massa tussen me oren de overhand.
En ja zoals gezegd ik heb ook stoelverwarming die ik probeer te verdedigen met de rug.
En ja ik heb ook veren voor het comfort, maar die in tegenspraak zijn met de rug met in en uitstappen met een slechtere rug.

Maar in de basis zouden we allemaal TEVREDEN kunnen zijn met een standaard auto !!
Als die alleen maar geproduceerd zouden worden dan was je er uiterst tevreden mee geweest ! Want er is niets anders...... en het doel sneller van A naar B is bewerkstelligd !
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mensen deden destijds bij de oosterburen een moord voor een Trabantje. Alles is relatief natuurlijk. De mens wil altijd meer. Maar dat meer is zeer gerelateerd aan de uitgangspositie. En het is ook altijd zo dat vooral de voorpret, het uitkijken naar, het leuk en spannend maakt. Heb je het begeerde eenmaal, dan went het snel en kijk je alweer snel naar iets anders.
 

EdK

Forumguru
Juist Menno en de één is daar alleen bevattelijker voor dan de ander...
:koffie:

En een product presenteren daar zijn complete bedrijven mee bezig om die euries met een beleving of door aanprijzen bij jou van je rekening te krijgen..
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ja, had er zo één gehad kunnen hebben natuurlijk; smaak inmiddels het twijfelachtige genoegen zelf tot die status te zijn geraakt
 

Rosinfield

† In Memoriam
nee, niet persé nog in leven uiteraard. Ik heb mijn ouders zelfs al ruimschoots overleefd (zelf nu resp. 6 en 15 jaar ouder dan zij zijn geworden)
 
Bovenaan Onderaan