Hoe ouder hoe gekker

Tees

Donateur
@JeSko dat is exact de ervaring die ik nu heb met de 1.2 TSI. Ben als een van de trageren weg, maar zodra je eenmaal rond de 1700 toeren komt is de turbo op gang en heb ik meer dan genoeg vermogen beschikbaar. Op de snelweg even versnellen om in te voegen gaat behoorlijk rap in z'n 5, dat was in de Faab soms echt moeizaam.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, waar ik moet zijn wel. Hilversum (aan de rand) en Uithoorn. Midden in Mokum of andere stad zou ik idd niet doen
 

Tees

Donateur
Tis hier niet Sodom en Gomorra hoor jongens, je bent welkom de GTI in Utrecht te parkeren hoor Menno! Bij mij in de wijk heeft ie nog genoeg broertjes en zusjes ook ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja , het ligt er wel aan waar natuurlijk. Waar ik woonde in Amsterdam, had ik het nooit gedaan. Alleen al omdat het een straat was met aan beide kanten geparkeerde auto's, waar precies één auto tussendoor kon. Evengoed wel twee-richting verkeer.
 

Tees

Donateur
Die snap ik idd wel, das niet fijn. De parkeervakken bij mij voor de deur zijn supergroot, desalniettemin zaten er wel de nodig battle marks op de hoeken van de Faab na 5 jaar hier staan. Weinig aan te doen als je niet een eigen oprit hebt, wat in een grote stad een grote illusie is.
 

Cordoba

Forumguru
De ervaring van JeSko en Tees herken ik wel. Niet te ver doortrekken in snelheid bij het eerste stoplicht of vroegtijdig van het gas en bij het volgende stoplicht ben je dan zomaar als eerste de kruising over doordat je nog snelheid hebt. Is het een situatie waar volgende kruising heel ver weg is, of onvoorspelbaar of je door kunt rijden of niet, ben ik vaak als één van de eerste auto's op snelheid (als ik de ruimte heb), en zie dan vaak als ik op snelheid ben de snelle jongens even later langskomen. Ik heb in het verleden ook wel behoorlijk potente auto's gehad, en als je weet dat het vermogen er is, heb je maar af en toe de behoefte om dat vermogen ook te gebruiken.
 

EdK

Forumguru
Waar ik woonde in Amsterdam, had ik het nooit gedaan.
Tsjaen daartegen woont vriendin in zuid oost (bijlmer) maar die heeft een ondergrondse parkeerplaats....
Ideaal.... je rijd de wagen op een plaat en plaat met wagen gaan op de pas ondergronds.
Geen enkele diefstal niets meer...
Ooit in begin een kleine 10 jaar terug is er een gast geweest die dacht ik lift mee met zo'n plaat en als die dan geparkeerd staat dan kan ik alle wagens af....
Tsja dat viel hem ff tegen, is afgevoerd met een gebroken been, m=was knel komen te zitten half buiten wagen en ging de plaat rijden.
Want zodra er een wagen bij word geplaatst dan worden de wagens/platen weer gerangschikt zodat je wagen als je die oproept met 2 min max weer bovenstaat.
Dus ja ideaal , maar ook gewoon buiten waar ik regelmatig sta heb ik in al die jaren nooit schade of diefstal gehad aan me wagen, en dat terwijl de bijlmer de naam heeft....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mensen hebben natuurlijk ook vaak een verkeerd, gegeneraliseerd van bepaalde stadsdelen. Zoals "de Bijlmer/ZO. Zeker daar geldt dat het erg afhankelijk is van de exacte locatie. Ik heb er jarenlang gewoond en mijn vrouw gewerkt.
 

EdK

Forumguru
Een GTI is wel even iets anders dan een Fabia.
Maar dacht je werkelijk dat er daar alleen maar Fabia's staan geparkeerd en daarvoor Yeti's ?
Nee er zijn wel wat andere stadsdelen in A'dam die tegenwoordig een slechtere naam hebben dan het hele Bijlmer / ZO gedeelte van A'dam.
Zou daar zonder zorgen zelfs me golf GTI parkeren als ik die had.
Maar ja ik heb geen petje dus kan ik ook geen GTI kopen :deuk:
 

Rosinfield

† In Memoriam
@EdK Maar dat is precies mijn punt; het hangt er maar helemaal vanaf welk gedeelte. Het feit dat men in het gedeelte waarover jij het hebt, zo'n geavanceerd en veilig parkeersysteem ter beschikking heeft, is veelzeggend genoeg
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Eltjo

Forumguru
De ervaring van JeSko en Tees herken ik wel. Niet te ver doortrekken in snelheid bij het eerste stoplicht of vroegtijdig van het gas en bij het volgende stoplicht ben je dan zomaar als eerste de kruising over doordat je nog snelheid hebt.
35 jaar geleden benoemde mijn broer al de “drukl*l”. Dit was de auto die je inhaalde, bij het rode licht de “l*l” was omdat die moest stoppen om zgn. op het “knopje te drukken” en waar je vervolgens door het groen langs of achteraan reed.

Optrekken doe ik bijna altijd rustig en als de verkeersintensiteit zo toeneemt dat je elke keer moet remmen dan rijd ik wel wat langzamer. Collega’s hebben eens opgemerkt dat ik sloom optrek, maar snel door de bochten rijdt. Op de snelweg is het 102 km op de CC, ook in de meeste bochten.
Het valt me op dat in de steden waar meer stoplichten zijn men juist harder optrekt en bij het volgende licht weer flink remt. Hoe dat komt weet ik niet.

@Rosinfield Jouw keuze voor een Dacia ligt volgens mij wel in de lijn “Leef met vlag en wimpel, maar houdt het toch vooral simpel.” Daar zie ik ook wel wat in.

Maar het mag toch geen verassing zijn dat een auto afschrijft als een idioot en je er weinig voor terugkrijgt? Als een nieuwe op je naam wordt gezet, is die al meteen duizenden Euro’s minder waard. Nog altijd is het goedkoper om een ander de kop van een nieuwe auto te laten betalen en er een met ervaring te kopen. De meerkosten die je aan een gebruikte hebt in vorm van reparaties wegen totaal niet op tegen de hogere aanschafprijs.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Het valt me juist op dat in de steden waar meer stoplichten zijn men juist harder optrekt en bij het volgende licht weer flink remt. Hoe dat komt weet ik niet.

Meeste zijn gejaagd door het werk/leven, sommige beseffen dat niet eens, ze hopen zo snel te zijn dat het groen blijft. En die cross-over "suv's" van tegenwoordig knallen als malloten door de dorpskern, want ze vliegen toch met gemak aan 50 over verhoogde instellingen, waar je volgens de wet 30 mag, het zijn altijd dezelfde die je het ziet doen, maar daar doet men niets aan, hier straft men liever jongens die laag rijden omdat ze op de keuring niet over een onnozel balkje komen, maar die aso's in hun, vaak hogere, bakbeesten mogen knallen naar gelieve, en zich vooral nooit aanpassen aan de weg situatie.

Ga een voorbeeld geven, hier aan onze kleine zijn schooltje is een volledige fietszone straat, met rood geverfde wegen waar de auto's achter de fietsers moeten blijven, zodat jonge fietsers rustig met hun ouders kunnen leren fietsen onderweg van en naar school. Zie je gewoon de ene na de andere idioot die kleine kinderen voorbij rijden, geen enkel geduld, en dan komen ze aan de kruising, en worden ze ingehaald door die kleine pagaters op hun fietsjes :tongue:
 

Eltjo

Forumguru
Je zou daarin wel eens gelijk kunnen hebben.

Tja, ik moet mijn kind met de auto naar school brengen.... want er rijden daar zoveel auto’s.
Ik heb mijn dochter ook veel met de auto naar school gebracht 3 km verderop. Maar als het even kon bracht ik haar met de aanhangfiets en later fietste ze zelf en ging ik mee op de eigen fiets.
 

JeSko

Forumguru
Ik ga altijd te voet (1.5 km) als het niet bijzonder slecht is, kleinste in de voiture, oudste wandelt naast me, is met de fiets veel te gevaarlijk in Meerhout centrum, een klein verouderd centrum waar de auto nog koning is, en waar zelfs zware trucks doorkomen. Dus te voet of met de auto vr mij. 3 km is te ver tevoet met kindje(s).
 
Bovenaan Onderaan