Amundsen Het grote Amundsen-topic

BJF

Senior Member
Was ie echt leeg of leek dat zo? Als gezegd kon ik er niks mee op de laptop, maar eenmaal in de auto bleek alles er al op te staan.
 
Net als @Rallye heb ik het 32GB kaartje op Amazon besteld, op de laptop lijkt het inderdaad alsof je er niks mee kan maar eenmaal in de auto geeft hij aan dat de kaartversie 1610 (21/22) is. Prima voor nu, op naar een volgende update.
 

i2Paq

Senior Member
Vraag van hele andere orde: Hoe krijg ik dat tweede Home scherm weg, of gevuld? Als ik iets kies verdwijnt het op het eerste scherm.

Edit: ik zie dat ik niet helemaal duidelijk ben.

Ik heb dus de Virtual Cockpit (digitaal instrumentenpaneel) met 10,2" kleurenscherm.

Deze heeft dus de mogelijkheid tot 2 Home schermen, maar 1tje is meer dan genoeg.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Net als @Rallyemaar eenmaal in de auto geeft hij aan dat de kaartversie 1610 (21/22) is.

Vreemd, die versie ken ik helemaal niet, via de officiële downloadsites kwam na 1410 en 1520, de versie 1730...

Als je zoekt op deze versie kom je telkens bij EuroNavMaps uit en dat verklaart ook die update van de POI's die jullie hebben gehad, want volgens mij is dit een aangepaste versie met radars/flitsers voorgeïnstalleerd!
 

BJF

Senior Member
In de auto niet geprobeerd, eerlijk gezegd. En inderdaad de allernieuwste kaarten?
Lijkt me wel, versie 21/22.

Dan vraag ik me af hoe je dat met de volgende update van het kaartmateriaal gaat doen..?
Ik had het wat ongelukkig geformuleerd. Ik zag geen bestanden, maar kon wel formatteren.
Ik ga er vanuit dat ik het kaartje -na formatteren- weer kan vullen met de dan nieuwste software.
 
Hier idem. De bestanden waren niet zichtbaar én de kaart was volgens Windows ongeformateerd en daarmee onbruikbaar. Ik heb de gok gewaagd en heb hem inmiddels geformatteerd (snel, FAT32, automatisch toegewezen cluster grootte) en daarna 1730 op de kaart gezet. Werkt probleemloos in m'n Fabia.
 

BJF

Senior Member
Ik ben nu bezig. Ik had inderdaad ook versie 1610 en dus kennelijk nog niet de nieuwste.
In een MacBook Air kon in de schijf wel bekijken (blijkt gelukkig 32GB) en heb hem daarna geformatteerd. Nu de nieuwe versie aan het overzetten.

[Edit]
En gelukt. Nu dan wél de nieuwste versie.
 
Laatst bewerkt:

Ronnie

Forumguru
Iemand die de nieuwste kaartversie (1730) al ontdekt heeft voor de MIB2 / MIB2.5?

https://seatmapdownloads.akamaized.net/EUAS/EU_AS_STD_1730.zip


Of de bron als je liever een kaart voor een beperkter gebied wilt downloaden: https://www.seat.com/owners/my-seat/navigation/ateca.html

Ik ben niet zo thuis in de VAG Navi's,(ik gebruik in mijn navi's IGO Here van Navteq, kan daar goed mee overweg)
Nu heeft mijn zoon een Seat Leon FR gekocht, zeer compleet uit 2015. De navi is nooit geüpdatet, dus zwaar verouderd.
Nu heb ik net de versie 1730 gedownload, maar kan ik deze zo gebruiken na het uitpakken?
Of kan iemand mij een how-to geven per PB?
Ik weet niet wat er geinstalleerd moet worden en wat niet.
Ik ben een totale leek in de navisoftware van VAG.....
 

Wouter1

Forumguru
Hoi Ronnie,
Niet alle Seat's hebben standaard lifetime navigatie updates.
Maar de systemen zijn wel te updaten zodanig dat dit wel kan... @Rainesh kan je hier meer over vertellen en dit voor je zoon verzorgen.
Mijn Amundsen systeem is ook geüpdate, en Smartlink is geactiveerd (android auto). Ik hoef nu ook geen specifiek Skoda SD kaartje meer te gebruiken voor de navigatie kaarten. :jaja:.
 

i2Paq

Senior Member
Wat mij opvalt met mijn Kamiq van 2 weken oud is dat KM aanduiding op veel wegen gewoon van geen kant klopt.

Als ik die vergelijk met mijn Rapid daarvoor lijkt het wel of ik met heel oude kaarten rij. Zelfs wegen ontbreken :banghead:
 

Alpha

Donateur
De kaarten van je Kamiq zullen zich, normaal gesproken, onder het rijden updaten. Zolang je de abonnementen verlengd.

Mij valt wel op dat je zeker een minuut of 30 moet blijven rijden voor dat ie dat doet.

Kun je eens bij Instellingen kijken wat je versies zijn?
 
Bovenaan Onderaan