Amundsen Het grote Amundsen-topic

i2Paq

Senior Member
Hardware: H22
Software: 0278
Navigatiedatabase: 21.5
Radiodatabase: 1.30.24

Hij heeft vorige week een update binnengehaald. Als ik nu kijk staat er niets klaar.
 

jongetje

Forumguru
Hardware: H22
Software: 0278
Navigatiedatabase: 21.5
Radiodatabase: 1.30.24

Hij heeft vorige week een update binnengehaald. Als ik nu kijk staat er niets klaar.
Jaar: (20)21
Kaart: 5 (mei)

Lijkt mij vrij recent aangezien we nu in juni zitten.
 

Frup

Forumguru
Voor de mensen die, net als ik, een 16 gb kaartje in hun auto hebben zitten is het volgende misschien handig om te doen. Ik heb zelf een 32 gb SD-kaart gekocht en een kloon gemaakt van het originele Skoda kaartje, deze vervolgens terug geplaatst op het 32 gb kaartje en hem in de auto gestopt. Omdat de kloon ook alle bestanden uit de verborgen partities mee overzet, wordt de SD-kaart gewoon herkend.
Met wat voor systeem? Ik heb dit toevallig vorige week geprobeerd met een kloon programma'tje. Van 16 naar 32 GB kaartje in een Amundsen MIB2. Maar die werd niet herkend. De Volkswagen bundle 1 update (laatste van nov. 2020?) paste gelukkig nog op het 16 GB kaartje.
 

i2Paq

Senior Member
Jaar: (20)21
Kaart: 5 (mei)

Lijkt mij vrij recent aangezien we nu in juni zitten.

Op wegen waar ik 60Km mag geeft hij 50Km aan, op wegen waar ik 100Km geeft hij 80Km aan, en wegen waar je 100Km mag geeft hij 130Km aan.

Ook kloppen er wegen niet qua aanleg.
 

jongetje

Forumguru
Op wegen waar ik 60Km mag geeft hij 50Km aan, op wegen waar ik 100Km geeft hij 80Km aan, en wegen waar je 100Km mag geeft hij 130Km aan.

Ook kloppen er wegen niet qua aanleg.
Dat heeft niets met het versienummer te maken. Dat een kaart recent is uitgekomen betekend niet dat deze recent is. Autofabrikanten en zeker Skoda blinkt nu niet echt uit in up2date kaartmateriaal.

Je kunt natuurlijk altijd een melding doen als er iets niet klopt.
 
Op mijn nieuwe amundsen III is de wereldbol op grijs gegaan. Geen idee waarom maar kan niet meer inloggen met myconnect en kan me ook niet als hoofdgebruiker aanmelden.

Weet iemand hoe ik de wereldbol weer op wit krijg?
Via de dealer en via skoda klantenservice nog geen oplossing ontvangen.
 

Webloxx

Senior Member
Goedemiddag,

In mijn Scala heb ik dit ook af en toe (meer dan me lief is...).

Soms verbindt 'ie weer na een week, soms niet.

Ik haal dan uit het zekeringenkastje linksonder bij het stuur, 3 zekeringen eruit en na een tiental seconden plaats ik deze weer terug. Na starten verbindt Connect weer. :thumbsup:

In de Scala is het een van de nummers (zie bijlage):

15 - Instrumentencluster, Emergency Call
19 - Infotainment
24 - Infotainment screen

Ik moet nog eens een keer pinpointen welke van de 3 het hem doet, zodat het met 1 zekering gedaan is. :pieker:

Waarschijnlijk zal deze 'quickfix' bij u ook helpen.
 

Bijlagen

  • Zekeringen.jpg
    Zekeringen.jpg
    423,4 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Wat is er nieuw aan dan?!? :pieker:

Ik zie op de Skoda portal als laatste versie nu de 1520, die ik al lang had...
Ik rijd momenteel met de 1730, via de Seat portal! (Overigens ook gewoon via VW verkrijgbaar)

Behoorlijk kansloos van Skoda, dit beleid..! :wavecry:
 
Laatst bewerkt:

Frup

Forumguru
Voor mijn VIN code dan alleen wellicht? Amundsen MIB2.
Afgelopen week steeds 25-2020. Er staan nu downloads met 45-2021.
Overigens zelf inderdaad ook al eerder de maps van de VW site gehaald.
 

hemi24

Forumguru
Niet alleen voor jouw VIN, ik krijg hetzelfde te zien.
1520 zou trouwens ook CW45-2020 moeten zijn, niet CW45-2021..!

kortom, foutieve informatie en verouderde kaartversies!!!
 

Frup

Forumguru
Ik gebruik de navigatie van de Amundsen eerlijk gezegd alleen als backup. Of voor ritjes waar ik geen file- of andere verkeersinformatie verwacht. Normaal gebruik ik TomTom Go of Amigo via AA.
 

wamelaar

Nieuw lid
Update bij Seat gedownload, 32 MB kaartje besteld via Amazon (dank voor de link!) en via de Mac de map op het nieuwe kaartje weggegooid en de map van de update erop gezet. Werkt als een speer! Op de Windows pc lukt het niet, wel via de Mac!
 

Ericw

Forumguru
Wat is er nieuw aan dan?!? :pieker:

Ik zie op de Skoda portal als laatste versie nu de 1520, die ik al lang had...
Ik rijd momenteel met de 1730, via de Seat portal! (Overigens ook gewoon via VW verkrijgbaar)

Behoorlijk kansloos van Skoda, dit beleid..! :wavecry:
Wellicht al een keer hier gemeld, maar kan het zo gauw niet vinden: past deze wel op de standaard SD kaart?
Heb hem net via VW site gedownload, maar komt (uitgepakt) op 15,4Gb...en past dus net niet ;(

Sorry als deze vraag dubbel is!
 

Rallye

Forumguru
Fijn! Ik had volgens mij zaterdag nog gekeken......


Edit: hij past niet op mijn 16Gb kaartje..... was al enige tijd voor gewaarschuwd. Dus DL 3 geïnstalleerd. Maar eens zoeken naar een nieuw SD-kaartje.

Edit 2: via Amazon een 32Gb kaartje gekocht bij GPSNAVIGATIONSHOP. Zal mij benieuwen….

@Ericw Drie pagina’s terug…….
 

Wilmar

Nieuw lid
Ik wacht al een poosje op een kaart update voor mijn Octavia III uit december 2013, maar ik zie geen nieuwe update komen. Bij VW voor Golf tot 2015 ook geen updates. Heeft iemand een oplossing? Laatste update was 2020/2021 CW 25 2020
 

Wilmar

Nieuw lid
Navraag is geen optie. Antwoord is in de categorie onze naam is haas en we weten van niks.
"Er is geen algemeen antwoord te geven op de vraag wanneer en hoe vaak er een update beschikbaar komt voor een navigatiesysteem. Afhankelijk van het type en de leeftijd van het navigatiesysteem kan dit variëren tussen één keer per jaar of meerdere keren per jaar, maar naar mate de leeftijd van een systeem ouder wordt, kan dit ook één maal per twee jaar zijn.
Wij hebben geen inzage in de verschijningsdata van nieuwe navigatie-updates."
 

Rallye

Forumguru
Navraag is dus wel een optie, alleen de organisatie die zo’n antwoord geeft moet zich schamen…….

En als de vraag was “is de periode van updates voor mijn MIB1 Amundsen afgelopen” is het nog geen antwoord ook…..
 
Bovenaan Onderaan