Karoq velgen

1ER

Nieuw lid
Graag jullie advies. Karoq in Steelgrau. Welke velgen; 19 inch Vega of 19 inch Crater?
 

JeSko

Forumguru
Die Vega's zie je heel veel, Craters wat minder, zou daarom alleen al de Craters nemen, vind ze ook mooi, heb ze eens onder een S2 gezien op Briskoda, vrij dik wiel voor af fabriek te wezen.

57ACON499BFL8-19-inch-lichtmetalen-zomerset-vega-1-605.jpg 6_2-1440x960.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Ik had destijds 19" Vega's onder mijn Kodiaq geoffreerd staan, maar ben blij dat ik op het laatste moment er toch 19" Craters van heb gemaakt, puur omdat je de Craters vrijwel nooit ziet. Wat ik nog steeds jammer vind bij de Vega is dat de velgrand wordt onderbroken.

Crater vs. Vega
Unknown.jpeg images.jpeg
 
Laatst bewerkt:

BJF

Senior Member
Wat mij vooral opvalt aan de foto’s hierboven is de verhouding wielkast/velg. Op de foto in de openingspost is de ruimte tussen velg (Crater) en kast erg groot, op de foto met de Vega’s lijkt die veel kleiner.
Sowieso vind ik de standaard geleverde velgen ‘het gat’ te weinig vullen als je kijkt naar de brochures. Dat kan denk alleen worden opgelost door de auto te verlagen(?).
 

Japanese Power

Donateur
Wat mij vooral opvalt aan de foto’s hierboven is de verhouding wielkast/velg. Op de foto in de openingspost is de ruimte tussen velg (Crater) en kast erg groot, op de foto met de Vega’s lijkt die veel kleiner.
Sowieso vind ik de standaard geleverde velgen ‘het gat’ te weinig vullen als je kijkt naar de brochures. Dat kan denk alleen worden opgelost door de auto te verlagen(?).
Dat is het verschil tussen met en zonder kunststofrand om de wielkasten heen, is een optie die je kunt kiezen.
 

064harry

Forumguru
Wat mij vooral opvalt aan de foto’s hierboven is de verhouding wielkast/velg. Op de foto in de openingspost is de ruimte tussen velg (Crater) en kast erg groot, op de foto met de Vega’s lijkt die veel kleiner.

De Vega's zijn waarschijnlijk 20"
 

BJF

Senior Member
De Vega's zijn waarschijnlijk 20"
Ik neem aan dat 20” velgen plattere banden hebben, zodat de totale omtrek in principe hetzelfde blijft. Anders kom je in problemen met o.a. de snelheidsmeter.
Door een grotere of kleinere velgdiameter zal de verhouding wiel-wielkast dus niet wijzigen.
 

BJF

Senior Member
Ok, maar dan zit je volgens mij buiten de voorgeschreven (toegestane?) specificaties?
 

Beauri

Forumguru
Graag jullie advies. Karoq in Steelgrau. Welke velgen; 19 inch Vega of 19 inch Crater?

Persoonlijk zou ik niet boven de 18inch gaan vanwege comfort. Over smaak valt niet te twisten, maar zou geen van beiden kiezen, iets te druk. Helemaal zwarte velg, of velg in de kleur van de auto zou meer mijn idee zijn, maar zoals gezegd ieder zo zijn ding en dat maakt juist de wereld zo leuk:thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
19 inch is prima te doen, bandje van 35 hoog, prima comfort. Zeker zonder verlaging. 18 kan nog maar smoelt meteen minder.
 

Beauri

Forumguru
Geen idee ... Ik kan het zien met Waze

Een snelheidsmeter mag nooit minder dan de werkelijke snelheid aangeven, in de praktijk geeft de snelheidsmeter zo tussen de 4% en 10% teveel aan, een ingebouwde marge van de autofabrikanten.

We hebben dezelfde bandenmaat, een afwijking van 5km teveel aanwijzen waar je werkelijk 80 km/pu rijdt is netjes. Toch is het niet bij elke snelheid 5Km, het kan als je bijvoorbeeld 100km/pu rijdt wel 8 tot 10 km/pu afwijken. Zolang de meter maar iets meer aangeeft dan dat je werkelijk rijd zit je dan ook wettelijk goed.
 
Bovenaan Onderaan