hier de echte fotos vd facelift!

stekki

Nieuw lid
Ben even binnengesprongen bij men (belgische) Skoda dealer, fl is bestalbaar eind oktober met levering begin januari.
 

Weps

Nieuw lid
Kan je nu nog een 'oude' Octavia bestellen? Die nieuwe koplampen maken het ding verschrikkelijk lelijk!
 

Fabia

† In Memoriam
Denk niet dat je nu nog een oude Octavia meer kan bestellen. Misschien nog wel een voorraad auto.
 
trendy en geslaagde aanpassing, al vind ik dat de "oude" O2-snoet meer karakter heeft. en ik kan me niet meteen de nieuwe voorstellen in scout-uitvoering. dat ziet er niet uit.
 

Rallye

Forumguru

sitechris

Donateur
mijn mening over de octavia facelift: een mislukking. Lelijke koreaanse koplampen, de achterlichten vind ik minder en ook het interieur is er niet of nauwelijks op vooruit gaan. Een ander stuurwiel, een ander aircopaneeltje en dat is het wel weer. Waarschijnlijk hebben ze het grootste minpunt imo van de Octavia ook ongemoeid gelaten (herrie en windgeruis). Sterker, als ik het formaat van de buitenspiegels zie (groooooooot), zal dat wsnl alleen maar erger worden. Qua motoren zie ik ook geen vooruitgang, op de nieuwe 122 pk TSI dan. De houtlook in de Octi ziet er ook niet uit. Nee, mijn huidige O2 vind ik mooier. En de nieuwe O2 is verdwenen van mijn shortlist. Die koop ik niet meer. Of de RS moet er nog redelijk goed uitzien, maar dat betwijfel ik.
 

ZeroNRG

Senior Member
na vandaag het bericht gelezen te hebben van de leasemaatschappij over de restyling van de Golf 5.

Verklaart enigszins waarom de koplampen van de nieuwe O2 zoveel op die van de Golf 6 lijken

Omdat de productiekosten van de Golf V veel te hoog waren, heeft Volkswagen de opvolger eerder dan verwacht voorgesteld. Hij wijkt niet heel erg veel af van z’n voorganger, maar is wel anders natuurlijk. De neussectie is het meest veranderd, met de zwarte koplampbehuizing en het grote logo. Die koplampunits lijken nu één geheel te vormen met de grill. Verder staan de mistlampen meer op de hoeken en is de overhang voor korter.
volkswagen.jpg
 
Ziet er prima uit imo. Ik wil direct ruilen met mijn O2. Het blijft overigens maar bij een oppervlakkige, vooral esthetische facelift. Wat betreft de grooooote spiegels... ik zie geen verschil met de huidige?
 

TL@

Forumguru
Kan je nu nog een 'oude' Octavia bestellen? Die nieuwe koplampen maken het ding verschrikkelijk lelijk!

Denk het niet want vanaf maandag stopt de productie van de O2. Info afkomstig van mijn dealer (waar ik gistern mijn nieuwe O2 ben gaan halen)
 

bat

Lid

Frankie

Actief lid
Denk het niet want vanaf maandag stopt de productie van de O2. Info afkomstig van mijn dealer (waar ik gistern mijn nieuwe O2 ben gaan halen)

OT: je bent gisteren (02-10-2008) je nieuwe O2 gaan halen, maar hebt wel al 8500km op de teller ? snap er niets van...
 

Henny

Actief lid
Die nieuwe neus maakt de auto dikker en korter/gedrongener//kleiner zo op de foto en voor mij lelijker. Ik vind dat grotere/langere juist mooier. Waarom moet er altijd iets veranderd worden? De oude neus was mooier en als ik een nieuwe moet/wil, zal het zeker nog het huidige model zijn, wellicht dan tweedehands. Al die bochtjes en uitstulpsels aan koplampen, doe nou eens gewoon niet mee aan die rare modegril en houd het mooi strak en een eigen gezicht. Durf eens af te wijken en ga niet mee met zulke onzin. En laat de grille zoals ie was, de mooiste die Škoda ooit gemaakt heeft. Dezelfde kritiek heb ik op de Suberb, mooie auto hoor, maar waarom als die rare uitstulpingen bij de koplampen en de lelijker grille, net een snor.
Het interieur is behoorlijk gefacelift zeg! (NOT!)
De stootstrips is wel een verbetering vind ik, maar ik had ze bij mij al laten spuiten in kleur, stuk mooier!
 

Michel

Forumguru
Hier nog meer foto's + vermelding van de specificaties van de nieuw leverbare motoren:

http://news.auto.cz/pariz-2008/skoda-octavia-faceliftu-podrobne-informace-a-velka-fotogalerie.html

Zit net nog even naar deze link te kijken en ik verbaas me over het verschil in prestaties en verbruikscijfers van de 1.8 TSI t.o.v. de huidige Octavia II.

Volgens deze site accelereert deze uitvoering nu in 7,8 seconden naar de 100 km/u (was 8,2 seconden) en is het gemiddeld verbruik 7,0 liter/100 km (was 7,4 liter/100 km). Nog verbazingwekkender, hoewel het wel verklaarbaar is door de zevende versnelling, is dat het verbruik met DSG-bak zelfs "maar" 6,6 liter/100 km is....

Hmmm, dit kan weleens de opvolger van mijn Fabia worden.
 
Bovenaan Onderaan