Skoda Superb 2.8 V6

Chrisjemol

Forumguru
Ik moet zeggen dat de BC van mijn 2014 superb best aardig klopt
Ik bereken bij tankbeurt en dit is nagenoeg altijd precies wat de BC aangeeft.
Heb er wel bredere banden dan standaard op dus wie weet dat dit de ‘rooskleurige’ cijfers vd BC heeft gecompenseert
 

Kanerr

Forumguru
Chinese replica. Naja als het werkt is het prima toch? Je voelt hem niet en ziet hem niet ;)

Blijft een plaatje hoor, zo een v6 S1! Je bent er maar druk mee lees ik in al je berichten :D
 

Edwinz

Forumguru
Ik voel 'm wel zeer goed blazen:yeehaa: en het zag er niet kwalitatief slecht uit, misschien een 1 op 1 kopie.

Vind ik nou ook! vond de S1 nooit echt aantrekkelijk, totdat ik deze uitvoering tegenkwam. Hoe langer ik 'm rijd, des te meer binding ik krijg:deuk:.

Ja, erg druk, maar had liever alles al pico bello in orde gehad. Dan kon ik me richten op leuke dingen zoals de OBD11 van medeforumlid:D. Maargoed, eerst even onderhoud..

BT module had ik bv al direct besteld, en wat ik in huis heb liggen kan ik natuurlijk wel al mee aan het werk. Ik ga van de week nog 1 ding proberen om het signaal toch door te kunnen sturen op 1 of andere manier. Anders wordt het, na het onderhoud, toch kijken voor een AUX kabel ipv de blauwe 8 pin connector.
 

Edwinz

Forumguru
Reactie gekregen vanuit Duitsland, helaas kunnen ze niet alle onderdelen leveren waardoor ik misschien toch bij verschillende webshops moet bestellen.

Ik zocht nog eens naar de diverse oliesoorten, kwam een interessant stukje tegen betreft de oliën.
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5118653

Ik denk dat ik dus toch maar voor een 5W30, helemaal als ik dit combineer met een bestelling uit Duitsland. Mocht je gaan voor een 5W40 wordt er sterk geadviseerd goed op te letten of het een volsyntheet is en geen hydrocrack (HC).


Daarbij kende ik het merk Mannol niet, echter schijnt nog best goed aangeschreven te staan in Duitsland:
https://www.deolieconcurrent.nl/pag...n Duits merk,in de meest gunstige prijsklasse.



Vanacht maak ik hopelijk mijn lijstje af (Documentje met alle links voor de te bestellen onderdelen). Alleen echt balen dat ik niet bij 1 leverancier kan bestellen. Maar ik heb nog een andere website die me zojuist te binnenschoot dus daar ook eens koekeloeren...

Wel al gezien dat Olie verzenden vanuit Duitsland sowieso 30 euro kost per Fles. (5 of 10 liter maakt geen verschil).

5Liter Castrol 5w30 bij bv de olieconcurent kost al ca. 45 incl verzending.
10Liter Mannol 5w30 via ebay kost ca. 70 incl verzending (verzenkosten zijn hier zo'n 25 euro duurder).
Dus nog even aan het twijfelen: Bestel ik teveel maar goedkoper per/L of bestel ik de juiste hoeveelheid en ben minder geld kwijt op korte termijn.:pieker:



Mochten er trouwens meerdere mensen zijn die onderhoudsonderdelen zoeken zou ik eventueel bereid zijn meer mee te bestellen. (ik woon zelf in Almere-Haven, kom voor mijn werk regelmatig in Amsterdam, soms in Den Haag. Daarnaast eens in de 2 weken in Friesland te vinden en dan rijd ik de hele A6 en A7 af naar het westen).
Dus eventueel genoeg mogelijkheden om even wat af te geven.
Het zal dan wel op eigen risico zijn, uiteraard kan ik wel voordat er besteld wordt de specificaties delen.

Ook zou ik meer olie kunnen bestellen indien gewenst. Dit kan per flessen van 1L, 5L, 10L en 20L. Het gaat dan wel om 5W30! Een privé berichtje kan altijd:jaja:
 

Edwinz

Forumguru
Ben nou niet geheel thuis in elektronica e.d. maar ik had het volgende in gedachte:
upload_2021-1-12_3-32-9.png

Nu kwam ik toevallig een linkje tegen (kijk onderaan pagina):
https://www.passatworld.com/threads/b5-cd-changer-bluetooth-adapter-“cd-err”.529769/#post-4316193

Als ik het goed begrijp dan zou je dus zeggen dat zo een dergelijke constructie zou moeten werken:arghh::pieker:.



P.S.
Doorgeknipte kabeltjes natuurlijk ook even netjes isoleren.
Ik heb ook nog wel een zekeringhoudertje liggen (ooit eens extra besteld om geen verzendkosten te hoeven betalen en goedkoper uit te zijn).
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
Mocht ik er qua deurslot uiteindelijk niet uitkomen..
Dan is de unit geheel vervangen ook niet erg duur.
upload_2021-1-12_4-29-26.png
 

brepus13

Forumguru
Via autodoc is volgens mij alles altijd wel te vinden en is 10€ verzendkosten ook als je olie mee besteld.

Longlife100.de
Hier nog een goedkope olie link. Ook slechts 10€ verzendkosten.
 

Edwinz

Forumguru
Ik heb er inderdaad nog wat gemaild.

Later keek ik op ebay (niet op hun eigen site).
En daar kon ik gewoon een kleppendekselpakking vinden bij diezelfde leverancier..

Misschien een kwestie geweest van scheel kijken..
 

Edwinz

Forumguru
Via autodoc is volgens mij alles altijd wel te vinden en is 10€ verzendkosten ook als je olie mee besteld.

Longlife100.de
Hier nog een goedkope olie link. Ook slechts 10€ verzendkosten.

Thnx, ga ik ook eens naar kijken! Heb nog een paar nachtdiensten:D

P.s.
Moet zeggen dat autodoc wel iets duurder is onder de eindstreep, echter als er dubbele verzendkosten bij komen kijken vanuit Duitsland is dat nog maar de vraag.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik zou om die reden niet 5W30 nemen ipv 5W40. Gewoon een goed merk die echt volsynthetisch is gebruiken, dan zit je sowieso goed. Mannol is volgens mij de olie-kant van Mann (bekend van de filters). Zal geen troep zijn lijkt me, maar ik koop bij voorkeur een van de grote olieboeren (in mijn geval dus Shell, koopt Nederlandsche waar ;)), aangezien alles uiteindelijk uit hun raffinaderij komt.
 

Kanerr

Forumguru
Nice!!

Olie kan 5w30 of 5w40, maakt in principe niet uit. Wat er nu inzit zou ik aanhouden, dan weet je zeker dat het goed is.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb trouwens van de week nog een bestelling bij winparts gedaan omdat dit goedkoper uitkwam dan autodoc. Het verschilt nogal eens.
 

Edwinz

Forumguru
Ze praat ook nog eens tegen me.:laugh:

Zodra ik de verbinding verbreek vanaf m'n telefoon zegt ze: the bluetooth device is ready to pair.

Zodra verbinding is gemaakt: the bluetooth has connected succesfully.. (ofzoiets dacht ik te horen met volume zacht).


Betreft onderdelen dan nog maar eens verder zoeken en gezien de hoge verzendkosten bij afname meerdere leveranciers misschien toch in Nederland bestellen.
Misschien maar eens een excel bestandje maken en dan onder de eindstreep te kijken wat nou echt voordeliger is.
 

brepus13

Forumguru
Je kunt (als je hier tijd en zin in hebt ) natuurlijk alles uitrekenen tot de laatste puntkomma echter bestel ik zelf gewoon alles bij 1 leverancier. Het gemak mag best een paar euro kosten. Bovendien bespaar je door het zelf te doen al heeeeel veel. Verzendkosten in Nederland is vaak ook 7-10€ en vanuit Duitsland is het ook 10€. Maak het je niet te moeilijk ;)
 
Bovenaan Onderaan