Skoda Superb 2.8 V6

Cordoba

Forumguru
Nu bluetooth werkt kan ik verder met de volgende stap (gezien materialen toch al aanwezig zijn, op de cilinders na in volgende tekening).
Dit lijkt mij opzich best realiseerbaar. Ik twijfel alleen nog aan de bevestiging aan het dashboard. Dit kan middels 2 kleine schroefjes, echter is er de voorkeur om geen kleine gaatjes te maken..

Iemand verdere suggesties of opmerkingen op ontwerpje?


Ik zou de cilinders ook nog van PVC kunnen maken en dit dan een kleur geven..:arghh:

Als onderdeel 1 van metaal gemaakt wordt.. dan zou ik heel misschien nog via de opening van het navigatiesysteem magneten achter het dashboard kunnen plaatsen..:pieker:

Als je de MDF-houder van voor op de binnenste cilinder schroeft kan het zo, als je de MDF houder van bovenaf in de rand wil vastschroeven moet je ook in de buitenste cilinder gaatjes hebben om met een schroevendraaier bij de schroefjes te komen. Als je op de binnencilinder een strip maakt waar je de MDF-plaat opschuift, kan ie wel makkelijk uit de auto (=diefstalbeveiliging).

Andere optie is dat je de binnencilinder vast maakt in de auto, en de houder aan een metalen buitencilinder, die je er overschuift/drukt (waarbij de buitencilinder dan niet helemaal rond moet lopen maar bijvoorbeeld 270 graden (3/4) rond de binnencilinder gaat.
 

Edwinz

Forumguru
Ik dacht dus binnenste cilinder in de buitenste schuiven.

Daarna de buitenste cilinder bevestigen. Dan zou het een vaste constructie zijn.

Dan inderdaad iets verzinnen om de houder te bevestigen op de binnenste cilinder welke vrij rond kan bewegen.

---

Of bijvoorbeeld de binnenste cilinder van hout, de buitenste van metaal en dan de openingen afdoppen. Dan kan dit bevestigd worden middels een magneet. Omdat de binnenste cilinder van hout is kan deze nog vrij rondbewegen. (Alleen dan rekening houden met temperaturen qua uitzetting).

---

Om het de houder aan de buitenste cilinder te bevestigen had ik inderdaad nog niet over nagedacht maar is misschien nog wel een mooiere optie.

---

Ik zal eens moeten kijken welke materialen ik nog allemaal heb liggen. Misschien kan ik e.e.a. recyclen:D. (Heb nog wel wat metalen buisjes, schroeven etc liggen).

Volgens mij is de bouwmarkt nog dicht, anders was ik even langsgereden om de mogelijkheden te bekijken.:D
 

Cordoba

Forumguru
Een display, en zeker een touchscreen in combinatie met een (sterke) magneet, vind ik persoonlijk niet zo'n goede combinatie. Het kan goed gaan, maar sommige schermen zijn gevoelig voor magneetvelden.
 

Edwinz

Forumguru
Denk dat ik het magneet idee ook maar achterwege laat. Wie weet wat er nog achter het dashboard zit wat hierdoor kan gaan storen..

Misschien ipv schroeven een goede dubbelzijdige tape gebruiken op 2 punten. Maar hoe makkelijk is dit uiteindelijk te verwijderen bij een eventuele verkoop vd auto:pieker:.

(Of nooit verkopen, S1,S2,S3.... haha)

---

Ben blij dat ik toch de kleppendekselpakking heb besteld voor beide kanten.
Zie nu weer licht natte plekken ontstaan op/langs de randen van de kleppendeksel. Tevens wat olie langs t bougiegat.
Zag dat mijn pakketten in Dorsten zijn. De beruchte plaats vanaf waar je pakketten niet meer te traceren zijn.
(Vorige keer zag ik op mijn pakket dat de Duitse trace nummers inderdaad veranderd worden naar Nederlandse trace nummers).
 

Edwinz

Forumguru
Nou ga dit nog maar eens rustig bekijken.

Binnenkort ook thuis een projectje (Stapelbed bouwen).

Zag dat vandaag de onderdelen uit Duitslandbinnen zullen komen.. tussen 14:00 en 18:00.
Als 1 verzonden maar 2 trace nummers, nu hopen dat dit ook goedgaat bij DHL:D

Dan nog tijd vinden voor die kleppendekselpakkingen, filters, olie en bougies.
 

Edwinz

Forumguru
Belangrijkste van de bestelling mist helaas..

Kleppendekselpakkingen zijn niet geleverd.. nu eens zien hoe snel lott.de deze alsnog verzend..
 

Edwinz

Forumguru
Gisteren voor het eerst weer wat olie kunnen constateren op de kleppendeksel (heel klein beetje, lichte olie).
Onderdelen inmiddels allemaal binnen van lott. Binnenkort een kleine vakantie en dan maar weer sleutelen.

Wel gister nog even de moeite genomen om onder de motorkap e.e.a. schoon te maken. Kwam allemaal witte puntjes tegen, zal wel van het strooizout zijn.


Ook eens weer aan het kinderslot staan draaien bij het slot dat niet altijd even goed meewerkt.
Nu werkt m'n slot dus weer zoals het hoort... (kinderslot functioneert niet).
Nu achteraf merkte ik ook dat ik tweemaal de openknop in moest drukken om m'n interieurverlichting te laten branden (incl de ledjes onder de spiegels).

Nu het slot weer normaal functioneert hoef ik maar 1x op openen t drukken en de lampen blijven branden.
 

Edwinz

Forumguru
Ja ik vergeef het hem/haar:D, het zal m dus toch ergens in het slot zitten. Als ik nu maar van het kinderslot afblijf komt het goed.
Dan haal ik van de zomer wel een keer m'n bekleding los om het eens goed te bekijken.
 

Edwinz

Forumguru
Vandaag ritje Den Haag - Almere.
8.0L / 100km:yeehaa: het zuinigste tot nu toe volgens mij (1:12,5).

Met tanken vandaag maar even gestopt net boven de €50,- á €1,634/L(had een beetje haast).
Eens zien hoe leeg die tank is na m'n 2e ritje Den Haag morgen..
 

Edwinz

Forumguru
E10:pardon:
Zodra de grenzen weer opengaan zodat ik naar de camping in Duitsland kan zal ik regelmatig weer in Luxemburg (Vianden) tanken. Dan zal er wel eur98 ingaan:D.
 

Kanerr

Forumguru
Dan is het al op voordat je terug bent :D

Maar Ik tank in Leiden voor 1,64 euro 98 ;) Met een beetje zoeken kom je voor de gemiddelde euro95 prijs al gauw een tankstation tegen die euro98 aanbiedt.
 

Kanerr

Forumguru
Het gaat wel erg rap ja, maar ik heb bij de Total Express van Beethovenlaan 67a 2253BE Voorschoten getankt. Of je kan naar Total Stevenshof, Stevenshofdreef 152 2331DB Leiden gaan, maar die is 2 cent duurder. Op het moment van schrijven is het op de v Beethovenlaan 1,72 de liter en Stevenshofdreef 1,74.

Shell V-power is erg duur en ik vertrouw BP/Total/Esso ook goed genoeg voor euro98. De overige merken zoals Tinq of Haan bijvoorbeeld tank ik liever niet.
 

Tees

Donateur
Shell V-power is erg duur en ik vertrouw BP/Total/Esso ook goed genoeg voor euro98. De overige merken zoals Tinq of Haan bijvoorbeeld tank ik liever niet.

Ach, ik tank gewoon de 98 die het goedkoopste is. Echte bocht wordt er in Nederland niet verkocht hoor, daar is de wetgeving en controle daarop te streng. Die 'mindere' merken krijgen veelal hun benzine van Q8, is weinig mis mee. Het mist hooguit de dopants die de duurdere merken er wel in stoppen, maar daar betaal je dan ook de premium voor.
 
Bovenaan Onderaan