Skoda Superb 2.8 V6

Edwinz

Forumguru
Heeeel klein beetje maar, auto is ook nog niet gewassen dus die hele auto is nog dof.

Maar heb van meg wat spul voor de koplampen liggen:D
 

Edwinz

Forumguru
20210228_170057_compress72.jpg 20210228_170105_compress89.jpg

Linkerkant 4,5,6 ready. Het was wat gepriegel maar het is gelukt. Kvs tankje aan de kant. Pvc? buis demonteren en klussen maar.

Nu rechts nog, om wat gepriegel te voorkomen maar even de buurman gevraagd of hij straks een kniestukje heeft voor me...:D
 

Edwinz

Forumguru
Haha plus de andere kant 2x driecilindertjes.

Nou buurman had het juiste knietje niet voor me. Dus zal eens zien of ik wat op m'n werk kan versieren. Anders vd week even bestellen. Toch wel handig voor m'n gereedschapset.

Gelukkig had ik op cil5 de misfire en die is nu gedaan.

In bougiegat van:

Cil 4,5,6 was echt giga veel olie.

Cil 1,2,3 bijna niet.
 

Cordoba

Forumguru
Et 35:D
Et30 gaat m zeker niet worden!

Et37 is orgineel met 7.5 breed
Dus met et35 8j. 0.25inch meer uitsteken + 2mm

Is inderdaad toch nog echt even passen.

Dat gaat op voor de velgrand, maar voor de band niet (aangenomen dat je dezelfde breedte rubber houdt). De band zit gewoon midden op de velg, dus heb je voor de band gewoon dat ie 2 mm verder naar buiten komt, ik denk dat je met het ene of andere merk/type band (met/zonder velgbescherming) vergelijkbare verschillen vindt.
 

Edwinz

Forumguru
Had er eigenlijk ook geen zin in, maar heb er rustig de tijd voor genomen en het was toch erg mooi weer:D

Zodra ik weer tijd heb de andere kant ook even.

Ik denk dat een flush niet nodig is als ik het zo zag.

Bougies uiteindelijk ook verwisselen, netals oliefilter benzinefilter en olie.

P.s.
Het zou wel veel makkelijker zijn geweest als de motor er gewoon uit lag. Lijkt me opzich ook leuk, een blok helemaal uit elkaar halen en opnieuw opbouwen (dan weet je tenminste dat alles eraan gedaan is:D, maar dat gaat me voor nu even te ver).
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
Even een kleine vraag betreft waarde van de auto.
Wat zou zo een Superb nog opbrengen?:pieker:

Ik wil 'm eigenlijk niet wegdoen.. maaaarr... ik zat zo eens te kijken.. een octavia vrs v.a. 2006 is ook wel erg mooi:D

En gezien er over zo'n 4 maanden een kleine bij komt. Partner al een dochter en ik al een dochter:pieker:.
Dat wordt wat krap als we op vakantie gaan..

(Heb in Duitsland de caravan staan, dus alles moet echt mee in de auto, op de auto middels dakkoffer of achter de auto middels een aanhangertje
ouders voorin, 3 kids achterin, poes achterin en dan nog alle zooi die mee moet).


Nog niks specifieks in gedachte, maar heb echt geen idee wat zo'n Superb nou doet in de verkoop.

Klein bedrag bijbetaald met inruil audi a4 b6 2.0 met allerlij opties en ondertussen al het nodige onderhoud uitgevoerd aan de Superb.:D
 

Edwinz

Forumguru
@Edwinz klik: Skoda Superb Benzine - Tweedehands auto kopen - Gaspedaal.nl

V6-en staan er niet zo gek veel te koop ...

Een octavia zal kleiner zijn gok ik zomaar tov je huidige auto ?

Dat is het 'm juist. Wat is realistisch.
Die van 2950 staat volgens mij al minimaal zo lang te koop als dat ik de mijne heb.
Een zo "meenemen" auto.

Octavia vrs zat ik te denken aan station. Dus dan zit de poes niet in een gesloten achterbak of op schoot (rit van minstens 5 uur). Zo'n station kan wat meer de hoogte in en heeft raampjes.

Al is de kofferbak zeker erg ruim in mn SuperB. Stond erom versteld. Maargoed het verhaal van de poes.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet of je kinderen nog in stoeltjes zitten, maar ik heb er ook 3 en heb destijds juist voor de Superb twindoor gekozen omdat daarin 3 stoeltjes op een rij passen (in tegenstelling tot een station). De achterdeur is langer bij een niet station.. Nu zijn het tieners die richting de 1,8 meter schieten en heb ik andere uitdagingen ... (nog even dan gaan ze vast niet meer mee op vakantie)
Kan de poes niet naar een oppas? :D
 
Bovenaan Onderaan