Skoda Superb 2.8 V6

Edwinz

Forumguru
Ik weet niet of je kinderen nog in stoeltjes zitten, maar ik heb er ook 3 en heb destijds juist voor de Superb twindoor gekozen omdat daarin 3 stoeltjes op een rij passen (in tegenstelling tot een station). De achterdeur is langer bij een niet station.. Nu zijn het tieners die richting de 1,8 meter schieten en heb ik andere uitdagingen ... (nog even dan gaan ze vast niet meer mee op vakantie)
Kan de poes niet naar een oppas? :D

1 op een verhoging, 1 net aan vrij, binnenkort 1 in een cosi. Dus qua breedte achterbank zal het niet een probleem worden. Het is alleen zo dat ik niet teveel wil bijbetalen:pardon:

In theorie zou de poes naar de oppas kunnen, maar kids vinden het leuk dat de poes meegaat en poeslief zelf relaxed ook wel lekker zo in de bergen:laugh:.
 

Edwinz

Forumguru
@SuperBeeb @Bakkertje @Chrisjemol @Kanerr

Ik denk dat het dan geen 3.6 gaat worden, iets teveel bijbetalen en dan nog invoeren:maakmegek: of ik moet snel een andere baan vinden waar ik ineens veel meer ga verdienen:D:pieker::laugh: (dream on).


Qua velgen ben ik er nog niet uit. Heb achter beide kanten nu omgezet zodat ik nog verder kan zoeken maar een andere 17inch band van dezelfde soort (andere kant is nog 7mm). Mocht dat niet lukken misschien toch maar 2 nieuwe (en dan even via MP zoeken:D)

Even zien hoe de auto rijd op de oldrs6 met dunnere banden. Want zag ook op MP wel bandjes staan van 18inch.


En even zien wat er zo uit de APK gaat komen, ze gaan in iedergeval m'n airbag lampje doen:D
20210303_080940_compress51.jpg
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zou voor de RS6 wielen gaan, maar dan wel met een stukje verlaging (hoeft niet veel te zijn 1,5 - 2 cm lijkt me genoeg)
Sowieso zou een stukje lager hem goed staan..
 

Edwinz

Forumguru
Dat zou dus met enkel wat veren kunnen.

Al ben ik niet meer zo van het verlagen. Audi A4 verlaagd gekocht en raakte soms wel eens randjes van de drempel en bij 1 object waar ik werkzaam ben een beste afdaling voor de garage.

En hoe met vakantie, al dat gewicht erin gaat de auto ook weer zakken.

Veel punten om rekening mee te houden, ben het wel met je eens dat iets lager 'm wel mooi zal staan.
 

Edwinz

Forumguru
Auto wordt nog niet afgemeld bij de RDW gezien de bandjes achter (die 18inchers) toch niet voldoende profiel hebben (1afkeur 1 advies).
Morgen even m'n 2 andere 17 inchers langsbrengen met nieuwe band en dan wordt de wagen weer goedgekeurd.

Verder niks aan te merken op de auto.

Dan weer eens zien wanneer ik verder kan met onderhoud. bougies, oliefilter, benzinefilter en olie verwisselen (nog in twijfel of ik ga flushen, zag er nog best redelijk uit onder de kleppendeksel).
 

Tees

Donateur
Waarom zou je een flush doen als het er netjes uitzag? Tis niet altijd geheel risicovrij om een engineflush te doen, en je hebt nu al alles schoon gemaakt...nieuwe olie + filter erin zou mijns inziens voldoende moeten zijn.
 

Edwinz

Forumguru
Dat gaat zeker goedkomen:D
Maargoed, ik heb altijd het idee dat er altijd wel iets te vinden is wat gedaan moet worden qua onderhoud:maakmegek:.

Iedergeval ander bandje erom en naar de garage gebracht waar die staat voor de apk.:dankje:
Band was echt helemaal ***:jaja:.

20210305_094901_compress4.jpg 20210305_094937_compress59.jpg
 
Bovenaan Onderaan