Skoda Superb 2.8 V6

turboturbo

Forumguru
Ik zie ook wel eens een jonge Superb of Octavia voor onder de 5000,- voorbij komen maar dat is meestal BVA Auctions. En igv 1.8TSI met geen (betrouwbare) historie, mag je daar nog een keer zo’n bedrag tegenaan gooien voor de olieschraapveren.
 

Edwinz

Forumguru
Jullie doen nog redelijk zuinig met spullen mee nemen op vakantie....
Er is hier iemand op het forum de werkelijk zijn complete inboedel mee neemt op vakantie ( en gewoon in Nederland) hij had al een grote auto ( kodiaq) maar er moest zelfs nog een verlaagde huifkar achter.....:banghead::maakmegek:

Ik heb ook nog wel iets meer dat meegaat.
Maar moet zeggen, de caravan staat op een vaste plek in Duitsland.. dus heb daar al het een en ander liggen zeg maar:D

Kijk dat valt dan zeker mee!
Al heb ik met m'n 1.80 niet heel veel last van dat soort zaken. Maar vind wel dat achterin erg ruim zit (s1 dan).
 

Edwinz

Forumguru
@eriktv dat iets van de achterbank pakken komt mij erg bekend voor.. was echt even een **** momentje.

@Bakkertje gelukkig 2 wat oudere dames die dat speentje er wel even in kunnen stoppen (nog 3 maand te gaan:nailbiting:.

@turboturbo nog even verder dromen dus:D.



Gisteren is het wel gelukt een babykamer kwijt te kunnen in de auto (incl vrouw en mijn dochter).
Bed, commode (niet helemaal gedemonteerd) + nog wat klein spul.:yeehaa:

SmartSelect_20210313-085358_Marktplaats.jpg SmartSelect_20210313-085411_Marktplaats.jpg SmartSelect_20210313-085503_Gallery.jpg SmartSelect_20210313-085751_Gallery.jpg
 

bobbl

Forumguru
Soms uit verveling kijk ik wel wat op marktplaats.

Deze superb is al weg, maar stel ik zou een echte liefhebber voor mijn auto kunnen vinden die goed ervoor wilt betalen en ik kan een Superb station vinden en daarbij wat afdingen.. is dan wel een 1.8 TSI blok..:
Vraagprijs was €5350,-...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...si-comfort-business-line.html?previousPage=lr

$_85.JPG


160 PK maar na tuning 210 PK. (heb nu 193 icm V6).

Wel meer ruimte voor de vakanties..:tegek:
Waarom geen 3.6 ?
 

JeSko

Forumguru
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@eriktv


Gisteren is het wel gelukt een babykamer kwijt te kunnen in de auto (incl vrouw en mijn dochter).
Bed, commode (niet helemaal gedemonteerd) + nog wat klein spul.:yeehaa:

Zo'n Superb is best ruim, maar om 'm bij gezinsuitbreiding nu direct om te bouwen naar mobile home lijkt me ook wat overdreven. ;)
 

Edwinz

Forumguru
Haha, helaas, ben er achtergekomen dat de bewegingsvrijheid wat beperkt is met ombouwen naar mobile home:D
 

Edwinz

Forumguru
Beste medeforumleden,

Graag jullie mening gevraagd..

(1)
02 Maart
de achterwielen omgezet met de Oldrs6 set ivm keuring (lekke band bij orginele set en had nog geen nieuwe band).

03 Maart de auto weggebracht voor een APK tussendoor.

05 Maart de auto kunnen ophalen, APK goedgekeurd.

06 Maart de garage gemeld dat mijn koppelstuk weg is voor de slotbouten. Daarbij netjes aangegeven dat de monteur dit wellicht vergeten kon zijn of op een andere plek had teruggelegd met de vraag of de monteur dit zich nog kon herinneren.

08 Maart reactie van de garage en aangegeven dat de monteur hun "eigen wielslotset" heeft gebruikt omdat ze mijn koppelstuk niet konden vinden..

10 Maart aangegeven dat ik nog eens goed zou kijken in de auto gezien dit een stuk gereedschap is wat altijd in de auto blijft liggen en dat bij mijn vorige bezoek (controle lekkage band) het koppelstuk wel netjes is gebruikt en opgeborgen.

15 Maart (zojuist) een mail gestuurd met daarin dat ik nog eens goed in de auto heb gekeken en geen koppelstuk ben tegengekomen. Ook aangegeven dat bij het eerste bezoek er specifiek om is gevraagd waar het koppelstuk zou liggen. Ook aangegeven dat de dag voordat ik de auto wegbracht ik nog wielen heb kunnen wisselen en momentsleutel met koppelstuk ten alle tijde in de auto ligt. Dat ik na mailverkeer afgelopen weekend nog eens goed in de auto heb gekeken en niks heb aangetroffen. Dat ik er niet op zit te wachten dit soort overlast te ervaren na 11 wisseldiensten en met 12 uurs diensten.
Dat ergens op mysterieuze wijze het koppelstuk is verdwenen in de tijd dat mijn auto bij de garage stond. Hierna aangegeven dat er wellicht een misverstand is ontstaan omdat ik alleen het merk heb benoemd van mijn auto en nu extra heb aangegeven dat het ging om de Skoda Superb 2.8 automaat met kenteken 50-RJ-GL.

P.S.
Bij het brengen van mijn wiel met vervangen band aangegeven dat ik het wiel er wel even onder kon zetten. Dit zou de monteur wel doen. Na 30 minuten te wachten naar binnen gelopen om te vragen hoe of wat. Oh ja, de brug is bezet gaat u maar naar huis we geven u een belletje als de auto klaar is (ik had het wiel ter plekke gewoon om kunnen zetten maargoed). Vervolgens wel montage kosten voor de achterste wielen (er staat dus wel op factuur dat wielen zijn gewisseld).




(2)
Tijdens APK is RA2 geconstateerd (overbodige vloeistof lekkage), na het vragen waar dit vandaan kwam kreeg ik als antwoord: "waarschijnlijk is dit gewoon wat "zweet"". Ik neem aan dat als er iets geconstateerd wordt zij iets specifieker kunnen zijn gezien de auto ook op de brug stond.
ik vermoed oude lekkage, maar heb daar geen duidelijkheid over en dit is toch iets waar ik op tijd bij wil zijn mocht er wel iets aan de hand zijn. Daarbij is er de mogelijkheid ruim op tijd een afspraak in te plannen bij de garage voordat het te laat is (op de P-Plaats wat repareren aan de auto is geen probleem, echter ik ga niet onder de auto liggen).


Ik ben nu erg rustig geweest in mailverkeer en meerdere malen benoemd dat er wellicht een misverstand is ontstaan en dit graag opgelost wil hebben. Maar mocht er nu alsnog een negatieve reactie komen (zij houden vol dit stuk gereedschap niet gebruikt te hebben), wat kan ik dan nog doen?
 

Kanerr

Forumguru
Vrij weinig.. Ik kom heel vaak tegen dat mensen het wielslot sleutel kwijt raken (inclusief mijzelf) ook bij garages of zelf. Helaas is het niet diefstalproof maar wel erg irritant met het loshalen etc.
 

Edwinz

Forumguru
Dat zou wel enorm balen zijn terwijl ik juist erg secuur ben betreft autogereedschap in de auto laten (momentsleuteltje uit de kofferbak incl koppelstuk slotbout, wielen omzetten, momentsleutel incl koppelstuk slotbout terug in de kofferbak..).

Het is niet zo dat mijn auto in een garage staat en gereedschap overal rondslingert.
 
Bovenaan Onderaan