Lane assist tijd verlengen

Canon-Eye

Forumguru
maar steeds proberen mensen die er wel van genieten te overtuigen dat hetgeen zij hebben niet oké is, is sneu en kansloos
Spuit Elluf? ;)
Ik vraag me af waar jij dit op baseert. Ik geef immers alleen aan wat ik er van vond/vind - ik heb er inmiddels net lang genoeg mee gereden om mezelf daarin bevestigd te zien, zoals je hebt of had kunnen lezen.
Ik probeer dus niemand te overtuigen, maak alleen af en toe gebruik van hetzelfde grondwettelijk recht (zie artikel 7 lid 1) dat anderen toestaat om dit als dé vinding van de eeuw te propageren. Ook goed, toch? Of niet misschien - nou, maakt me ook niet uit eigenlijk... 't Is wel klaar nu.
 

micky

Forumguru
Spuit Elluf? ;)
Ik vraag me af waar jij dit op baseert. Ik geef immers alleen aan wat ik er van vond/vind - ik heb er inmiddels net lang genoeg mee gereden om mezelf daarin bevestigd te zien, zoals je hebt of had kunnen lezen.
Ik probeer dus niemand te overtuigen, maak alleen af en toe gebruik van hetzelfde grondwettelijk recht (zie artikel 7 lid 1) dat anderen toestaat om dit als dé vinding van de eeuw te propageren. Ook goed, toch? Of niet misschien - nou, maakt me ook niet uit eigenlijk... 't Is wel klaar nu.

Precies, 8 minuten:maakmegek: en als ervaringsdeskundige die er 93.000km mee gereden heeft geef ik je het advies om het nog eens een keer echt te proberen..... ach nee laat maar, Ook al bevalt het ja dan wel, toegeven zul je toch niet weet ik inmiddels:nono:
 

Canon-Eye

Forumguru
het advies om het nog eens een keer echt te proberen
Ga ik ooit wel doen, als ik aan een andere auto toe ben. Op voorwaarde dat het systeem dan inmiddels flink verder is ontwikkeld.
Maar ook dat heb - of had - je hiervoor al kunnen lezen...
 

micky

Forumguru
@Canon-Eye het systeem is veel verder ontwikkeld en wordt ook al geleverd, alleen niet bij Skoda, kijk maar eens bij VW (Passat) zal je binnenkort mijn ervaringen daarvan wel geven ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
kijk maar eens bij VW (Passat)
Da's vermoedelijk niet het marktsegment waar ik t.z.t. op ga mikken, een Octavia is budgettair gezien wel zo'n beetje de bovengrens. Een Leon ST lijkt trouwens ook een bruikbaar alternatief, zeker vwb het toegestaan trekgewicht. Dus maar kijken hoe het daar verder ontwikkeld wordt...
 

Brains75

Actief lid
Ik vind het zelf jammer dat ze het de kracht van tegensturen verminderd hebben bij modeljaar 2016. Die meldingen van "stuur vasthouden" word ik ook gek van, maarja daar is nog niks aan te doen.
 

ertromp

Forumguru
Die meldingen van "stuur vasthouden" word ik ook gek van, maarja daar is nog niks aan te doen.

Dit herken ik dus niet op mijn Seat Leon van 2015. Wel heb ik bij de rijprofielenkeuze mijn stuurbekrachtiging op sport staan. Ik kan echt hele rechte stukken langere tijd het stuur losjes met 1 hand vasthouden. En de rijstrookgeleiding staat uit

En voor zover ik kan zien met VCDS zijn modules Seat Leon / O3 gelijk voor de diverse bouwjaren
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Duh. Als ik het uit zet heb ik geen probleem. Ik wil het aan zetten en geen probleem hebben.
Duh ................ Je moet eens goed kijken wat binnen lane assist mogelijk is maar blijft moeilijk om dat eens uit te zoeken blijkbaar en wat dan je voorkeur heeft.
Twee mogelijkheden nl. alleen de lane assist dus wanneer auto dreigt over strepen heen te gaan stuurcorrectie.
Of daarbij de rijstrookgeleiding die er voor zorgt dat de auto exact in het midden van twee lijnen wil gaan sturen.
Die rijstrookgeleiding maakt het systeem aanmerkelijk zenuwachtiger.
En met alleen de lane assist heb je toch het voordeel van mocht het nodig zijn die correctie.
En als je de drive mode knop hebt ook daar eens mee wijzigen op je stuurbekrachtiging.

Succes met hobbyen maar je lijkt me wijs genoeg om wat te experimenteren ;)
 
Hallo. Ik heb sinds vorige maand een nieuwe skoda superb combi sportline iV met lane assist. Een fijne en mooie auto. Die een totaal andere auto is dan mijn vorige Superb die er na 3 jaar uit moest (was een TDI 190pk). Mijn vorige Superb had ook Lane Assist. Toen vond ik de functie 'stuur vasthouden' al storend, maar het was te doen. In de nieuwe auto is de functie 'stuur vasthoudend' buitengewoon irritant. Ik houd het stuur netjes vast en in no time komt er een vervelende piep etc. Een klein rukje aan het stuur volstaat niet, om de auto te laten weten dat je het stuur echt wel vasthoudt. Een flinke ruk - die ook de passagiers niet ontgaat - leidt tot het gewenste resultaat: melding weg. Kortom, een dure accessoire die niet verleidelijk is om te gebruiken. Want tijdens een gemiddelde rit over de snelweg in ACC/Lane assist blijf je trekken en rukken aan het stuur. Ik heb dit aangekaart bij de dealer. Die bevestigt dat 'stuur vasthouden' sneller reageert in nieuwe versies van de Superb, vanuit het oogpunt van de veiligheid. Hij geeft aan dat de dealer niet in staat is om het reagerend vermogen van deze functie aan te passen. Helaas. Ik kan ook geen VCDS oid gebruiken. Het is een leasewagen. Heeft iemand suggesties hoe je dit probleem kunt aanpakken via het systeem van de auto (dus niet met blikjes met duktape aan het stuur e.d.)? Ik ben benieuwd naar de reacties. Alvast dank.
 

DieselTDi

Forumguru
Even in je instellingen kijken bij je lane assist. Waarschijnlijk heb je onder lane asist aan /uit de optie die er onder staat (als onderdeel van de lane assist dan he) OOK aan staan... Zet die maar eens uit...
 
Waarom kun je in een leasewagen geen VCDS gebruiken?!?
Ik denk dat het net zoiets is als het chippen van een leasewagen. Je doet dan iets anders dan de standaarden, waardoor garanties in het geding komen. Althans, zo legde de dealer het mij uit.
 
Even in je instellingen kijken bij je lane assist. Waarschijnlijk heb je onder lane asist aan /uit de optie die er onder staat (als onderdeel van de lane assist dan he) OOK aan staan... Zet die maar eens uit...
Lane assist kan aan of uit. Maar de functie Stuur vasthouden staat automatisch aan als lane assist aan staat. Ik wil juist veilig en relaxed gebruik maken van deze optie en niet steeds afgeleid worden door irritant gepiep en gedoe. Kortom, is de verplichte, overdreven veiligheidsfunctie Stuur vasthouden op zijn minst iets te temperen?
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij staat er onder Lane-assist nog een optie, heb je die al geprobeerd uit te zetten? Dynamische rijstrookgeleiding of iets van die strekking wordt het genoemd dacht ik...
 

DieselTDi

Forumguru
Leasemaatschappij EN dealer kijken amper tot niet naar die codes.
Chiptunen motor.. Dat is andere koek.
Maar vcds kan je best eea in aanpassen.
Maar denk dat t in jouw geval niet eens hoeft
 
Bovenaan Onderaan