PizzaPieter's Seat

PizzaPieter

Forumguru
Zo even terug. Werkplaats receptie man was verbaasd 'want t is een testkast die de hoogte bepaalt, dit gebeurt niet handmatig'.

We gaan t beleven.
 

PizzaPieter

Forumguru
Auto terug.
Hoogteverstelling werkt nog steeds (denk dat ie binnen halve seconde aanpast, mss wel sneller).

Lampen schijnen ook verder, maarrrrrrr....ik denk niet dat ie 60m haalt, 40, mss 50. Op een donker weggetje is het echt te weinig.

Ik kan natuurlijk zelf aan die knoppen gaan lopen te draaien (dat durf ik wel) maar dan zul je zien dat de hoogteverstelling (weer) uitvalt.

Wat zijn de juiste stappen (eventueel met VCDS ondersteuning van @brepus13 ) om dit goed te doen.
 

PizzaPieter

Forumguru
Heb begrepen dat dat boven de 100 ergens gebeurt. Heb nu niet harder gereden dan 50-60 in de polder (waarbij ik t lichtbeeld echt goed kan zien)

Merkte wel dat als ik groot licht 'sein' (dus hendel naar me toe trek) en andere beeld geeft dan wanneer ik groot licht naar voren aan duw.

Bij seinen lijken er extra lampen in één keer aan te gaan, bij groot licht naar voren drukken lijken de gewone LED naar boven te worden afgesteld (heel snel, maar dat zie je)
 

ertromp

Forumguru
Zie vanaf blz. 20 in bijgevoegd document nog wat uitleg over je verlichting
 

Bijlagen

  • S01M154XX20-Nr__154__Leon_Electrical_System.pdf
    1,5 MB · Weergaven: 11

ertromp

Forumguru
Eerste stap is controle of je de juiste stuurmoduul hebt om de basic settings op uit te voeren

Als ik mijn logfile bekijk van mijn Sejat met LED koplampen zie ik onder 55 staan en dan in rood hieronder:

Address 55: Headlight Range (J431) Labels: 5Q0-907-357.clb
Part No SW: 5Q0 907 357 HW: 6R0 907 357 A
Component: LWR-ECU 005 0080
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 048A000009000000
Shop #: WSC 00049 770 00104
ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWLWRMQB 001110
ROD: EV_HeadlRegulVWLWRMQB_SE25.rod
VCID: 75E116DCD43EF29675-8020

No fault code found.

Je moet eerst checken of VCDS een dataset aangeeft voor die licht setting en bij mij is dat: EV_HeadlRegulVWLWRMQB_SE25.rod
Dat zal bij jou verwacht ik niet anders zijn.

Daarna ga je met VCDS naar de moduul 55 en selecteert Basic Settings en dan Headlight adjusments en dan GO indrukken.

[Select]
[55 - Headlight Range]
[Basic Settings - 04]
Select Basic headlamp setting from the drop-down menu.
[Go!] to activate the Basic Setting.

  • The meas. block field will show Running.
  • Nu kun je met je imbus de exacte hoogte gaan instellen en als je dat gedaan hebt druk je op Stop.
[Stop] after any needed mechanical adjustments are completed.

Select Acknowledge basic setting
[Go!] to activate the Basic Setting.
The adjustment should now be learned.
[Stop]
[Done, Go Back]
Don't forget to check/clear fault codes afterwards.
[Close Controller, Go Back - 06]

Hopelijk kom je er zo verder mee.
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik vraag me dus af (interesse).

IN de unit wordt de hoogte geroggeld. Electrisch/electronisch.

Ik begrijp dat hij daar een 'nulstand' voor nodig heeft.

Echter...de imbus verdraait (neem ik aan) niet het electrisch gedeelte maar een heel gedeelte vd unit/de hele unit?

Is dat zó gevoelig dat de hoogteregeling van slag raakt als ik er met een inbusje aan zit?
 

ertromp

Forumguru
Ik zie het al @PizzaPieter je kunt veel beter even langs @ertromp rijden die zit ook in de buurt ;)

@ertromp superbedankt. Ik kan er persoonlijk niks mee (want geen VCDS), maar mss een ander wel!

@brepus13 wat zeg je me nou toch?

Ga je ook een huis bouwen dan @brepus13 ;) Gelukkig inmiddels klaar maar je weet niet wat je jezelf aanhaalt dat terzijde.

Met de inbussleutel verdraai je een gedeelte van de binnenunit. Om weer de hoogteregeling aan te passen op de nieuwe stand van de unit doe je de basic setting.
Geen probleem als je de tips liever niet wilt hoor
 

PizzaPieter

Forumguru
Haha, ik wil de tips zeker wel horen. Sorry als ik me verkeerd uitdrukte. Ik bedoel dat ik er zelf niets aan in kan stellen, omdat ik geen VCDS heb (in die hoedanigheid heb ik er niks aan). Natuurlijk zou het fijn zijn als iemand het kan/weet die VCDS heeft.
 

PizzaPieter

Forumguru
Beeld van de verlichting op donker weggetje.
Na ca 35 stappen wordt mijn schaduw alleen gemaakt door restlicht.

Filmpje werkt niet. Dan maar foto's
1. Voor starten
2. Tijdens 'levelen'
3. Definitieve stand. Mi nog te laag.

Volgende week ff met @brepus13 naar donker landweggetje om te checken en eventueel bij te stellen.
18df368380a6cf41d19dcd340fd2a47f.jpg
c63d2bc00bc169f4ca42c94bc1f06e2e.jpg
764488404d07bfa4e0cce44e8abf10bd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan