PizzaPieter's Seat

Cordoba

Forumguru
@PizzaPieter

Aha ze stonden van hun eigen te laag, dat is bijzonder, blijft bizar dat een dealer zo onbekwaam kan zijn.

In NL zie je ook vaak dat lampen bij een APK wat lager worden afgesteld, zodat als een steekproef op de auto komt, de keurmeester daar geen gezeur over krijgt met de inspecteur.
 

hemi24

Forumguru
@Cordoba : is in mijn ogen een teken van zwakte; als je goed weet wat je doet, kun je dat ook verdedigen bij een steekproef. Voorzichtshalve lager afstellen is daarom een uiting van onzekerheid van de desbetreffende monteur..!

Tel daarbij op dat 9 van de 10 monteurs niet eens weten dat het vervalpercentage ook ingesteld dient te worden in het afstelapparaat en je eindigt net als @PizzaPieter met koplampen die dubbel foutief te laag zijn afgesteld...
 

Desperado

Forumguru
Bijzonder aangezien daar speciale zeer dure apparatuur voor wordt gebruikt om af te stellen cq controleren.
Ik heb dit in al mijn jaren garage-ervaring dan ook nog nooit gehoord of gezien.
 

hemi24

Forumguru
Nou @Desperado, da’s ook wel weer wat overdreven, zo duur is die apparatuur nu ook weer niet...
Daarbij is het ook niet iets wat om de paar jaar wordt vervangen.
 

Desperado

Forumguru
Ik weet niet wat niet zo duur vindt. Maar prijzen die beginnen bij 400 euro vind ik niet goedkoop. En dan heb je niks bijzonders.
 

brepus13

Forumguru
Voor een garage is een stuk gereedschap van 400€ zeker niet gek.... een beetje momentsleutel kost dat al!
 

PizzaPieter

Forumguru
Helemaal vergeten....tijdens het lamp-afstel-event heeft @brepus13 ook nog even de foutcodes uitgelezen.

Iemand enig idee wat dit betekenen kan?

Edit: ik dacht dat we zagen dat deze fout op 24 aug ontstaan was.... Toen was hij bij de garage voor de eerste lamp afstellen en kwam hij veel te laag terug.

Groet uit Apeldoorn
edd2a00ba979547d0407efd32b8b4d7e.jpg
 

PizzaPieter

Forumguru
Nee, Monsari volgens mij...
Edit: Monsantrood

Vind lijnenspel ook mooi, behalve.....de grill. Op een of andere manier vind ik die te simpel ofzo. T past niet. Maar als dát t detail is waarover ik moet zeiken
e4cf45ce7d9e71cb17830e268f4c132d.jpg
6819404f79c0e08d36d8bcf1fc3c1610.jpg

115126ab6cf8d3f24fc551c4ce074c00.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan