Mercedes-Benz C180 cabrio

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Gisteren ook ontdekt dat in sport+ de uitlaat kleine "knalletjes" geeft. Niet echt nodig maar wel leuk om te weten.
 

leon-cupra

Forumguru
@CDK , heb nog gekeken naar de C200, 184pk, 2.0, maar uiteindelijk voor de kilometers, afstanden en banen die ik doe is een 180 meer dan genoeg. Prijs voor een 200 ligt ook een stuk hoger. Maandelijkse kosten stuk hoger. En voor de 6-7.000km per jaar die er mee gereden zullen worden, is mij dat niet waard. De C180 voelt zeker niet traag aan. Op veel baantjes moet ik mij zelfs inhouden. Heb zo een paar baantjes waar ik meestal vergelijk en de prestaties zijn zeker niet slecht. Op bepaald stukje zat ik redelijk snel aan de 160 (RS zou dan wel al vlot over de 200 gezeten hebben maja was ook het dubbel van de pk's).
Qua cijfers zit de C in de buurt van de MX5. Niet traag, maar ook niet snel.
Moest het ooit beetje vervelen, is er nog steeds stage 1 :D
 

leon-cupra

Forumguru
Wat mij ook wel bevalt aan de C, het geluid van de motor. Weet niet hoe ze het doen, maar de 1600 klinkt wel redelijk "sportief". Is uiteraard geen v8 of dergelijke maar hij maakt een mooie "roffel".
En na mijn ritje van gisteren nog meer en meer fan geworden van achterwielaandrijving. Begin de echte bmw-fanatiekelingen beter te snappen. Zelfs met zijn hogere gewicht, gaat hij heerlijk door de bochten. :dankje: (gisteren een uurtje de boerebaantjes opgezocht :D)
 

hemi24

Forumguru
Wat mij ook wel bevalt aan de C, het geluid van de motor. Weet niet hoe ze het doen, maar de 1600 klinkt wel redelijk "sportief". Is uiteraard geen v8 of dergelijke maar hij maakt een mooie "roffel".

Die motor van Renault is natuurlijk zo fier dat hij in een M-B is terechtgekomen dat hij extra van zich laat horen..!
 

hemi24

Forumguru
Zolang hij een 1.6 benzine heeft is het van Renault; de opvolger is een 1.5 met 48V ondersteuning...
 

sitechris

Donateur
In de CLA en A klasse is de 1.3 benzine ook een Renault motor. Is dat dezelfde als in de C of is dat een andere?
 

hemi24

Forumguru
Het is geen diesel maar een benzine, dus Benz motor:tongue:
Daarnaast, een automaat is steeds een benz motor.

Vrijwel zeker van niet; M-B had met de komst van de 1.5EQ (medio 2018) pas een geschikte “kleinere” benzinemotor; tot die tijd hebben ze een 1.6TCe van Renault betrokken. Op zich een prima motor, die misschien wel een betere loopcultuur kent dan de 2.0 benzine!
 

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 , kan je dat bevestigen met documentatie? Heb al uren het net afgezocht. In bepaalde reacties staat duidelijk dat benzinemotoren steeds van Mercedes zijn en dat ENKEL de dieselmotoren van Renault komen.

Nu op zich maakt het mij weinig uit. Het is een leuk blok. :arghh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan