Carplay, enkel via USB?

johndoe

Forumguru
Sinds kort is er blijkbaar wel een USB adapter om draadloos CarPlay toe te voegen aan auto’s die al bedraad CarPlay ondersteunen: https://www.aliexpress.com/item/33046274480.html
Gemengde reviews bij het aliexpress artikel. Er zijn inmiddels ook wat Europese aanbieders te vinden met zo’n adapter, maar dat lijken allemaal dezelfde adapters: https://www.eftermontering.se/a6-4g...-audi-vw-skoda-mercedes-mm-re-stream-app.html

heeft iemand hier toevallig al zo’n adapter? Is nog best een aardig bedrag om zo maar even uit te proberen en dan weg te gooien als het niet goed werkt.
 

064harry

Forumguru
Als je het al gaat gebruiken dan leg je het in het vakje neer waar dan eigenlijk de telefoon opgeladen moet worden. En dan moet je die weer bedraad opladen... :nono:
 

johndoe

Forumguru
Toch vind ik het wel interessant. Ik zie het voordeel wel van instappen en wegrijden zonder zaken aan te sluiten. Ik zou wel eerst even moeten testen of CarPlay ook via andere USB poorten in de Kodiaq werkt. Ik zou bijvoorbeeld een USB poort achterin kunnen opofferen
 

Ericw

Forumguru
Gebruik ik ook. Thuis de lange variant die beschermt tegen overladen en in de Karoq de korte, haakse variant. Mooi en stevig materiaal.

Heb vorige week ook deze kabel besteld en geleverd gekregen, maar kan met deze kabel geen verbinding met Android Auto maken......... :cry:
Zijn er meer die dit probleem ook hebben, of werkt het bij jullie wel?
Opladen doet hij trouwens wel, maar zegt dat hij geen (USB) verbinding met Navi kan maken.
Met mijn normale (lange) kabel werkt het overigs wel goed!
 

De Stip

Forumguru
Heb vorige week ook deze kabel besteld en geleverd gekregen, maar kan met deze kabel geen verbinding met Android Auto maken......... :cry:
Zijn er meer die dit probleem ook hebben, of werkt het bij jullie wel?
Opladen doet hij trouwens wel, maar zegt dat hij geen (USB) verbinding met Navi kan maken.
Met mijn normale (lange) kabel werkt het overigs wel goed!

Bij mij geeft de kabel helaas ook zo af en toe storing. Dan moet ik de kabel uit de USB poort halen en hem er opnieuw weer in stoppen. Daarna maakt hij wel contact. Knudde! Ik krijg ook met enige regelmaat de melding; verleng uw abonnement om in de toekomst Apple CarPlay te blijven gebruiken. Zojuist met zowel T-Mobile als Apple Care contact gehad en voor hen is die melding een groot mysterie. Nog nooit van gehoord en bij lang zoeken vond men een bericht dat het bij BMW wel eens voorgekomen zou zijn. Het enige wat de beste man van Apple kon bedenken, is dat er in een van de geïnstalleerde apps, een verlenging van abonnement zou kunnen zijn mbt gebruik van CarPlay. Bijvoorbeeld bij Spotify . Ik zoek het nog even verder uit en keep jullie posted.
 

tomhier

Nieuw lid
@tomhier : werkt deze kabel wel met Android Auto?

@erikw Ja, werkt. Soms even opnieuw verbinden, maar verder geen problemen met de werking van Android Auto.
Als je bv Waze wil gebruiken, wees er wel bewsut van dat de satellietontvangst vaak bagger is in de auto en vooral in de phonebox. Heb m'n telefoon meestal op de phonebox liggen. Maar daar bestaat vast een ander tpoic over ;).
 

064harry

Forumguru
Ik persoonlijk niet ... maar YouTube staat er vol mee.
In de USB en effe pairen. daarna werkt het als een trein
 
Bovenaan Onderaan