Carplay, enkel via USB?

Topic in 'Karoq' gestart door rogierl, 08-10-2019.

1. 064harry

064harry Forumguru Donateur

Ja ... maar die is toch ook online?

2. rogierl

rogierl Senior Member

Klopt; maar ik zie dus niet de noodzaak om m'n karoq online te krijgen. Beetje gedoe altijd met die personal hotspot-feature. Die gaat steeds uit. Op de 1 of andere manier re-connect de karoq niet automatisch met mijn iPhone (iOS 13).

3. Rallye

Rallye Forumguru

Dat ligt niet aan de Karoq, maar aan de iPhone. Die staat automatisch connecten met de hotspot niet toe (ook niet onder eerdere iOS-versies).

rogierl vindt dit leuk.
  4. Tol

Tol Lid

Ik wil niet het topic "hijacken" maar het is wel precies dezelfde vraag. Dus als de topic starter het geen probleem vindt dat we hier verder discussiëren kan hij hernoemd worden. Anders open ik misschien een nieuw topic.

5. rogierl

rogierl Senior Member

Geen probleem hoor .

6. Pendragon

Pendragon Forumguru Donateur

Volgens mij is de Columbus in de Karoq niet geschikt voor Wireless AA of Carplay, alleen bedraad.

7. Frens

Frens Lid

Klopt; Alleen de Scala en Kamiq kunnen dit tot nu toe volgens het artikel.

8. rogierl

rogierl Senior Member

Klopt. Ik vraag me wel af of hier een hardware aanpassing voor nodig is of puur software.

9. Japanese Power

Japanese Power Forumguru Donateur

Hardware zal ook moeten worden aangepast...

rogierl vindt dit leuk.
  10. rogierl

rogierl Senior Member

Ok, dank.

11. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Misschien mag ik aanhaken op dit topic. Ik ben eigenlijk opzoek naar een haakse usb stekker voor in de usb aansluiting om android auto te kunnen laten lukken. Als ik een gewone USB A stekker laat zitten komt het klepje er steeds tegen als hij dicht gaat. Wie heeft dit ook aangeschaft en waaro?

12. hemi24

hemi24 Forumguru

13. Pendragon

Pendragon Forumguru Donateur

Zoek eens op mcdodo. Die hebben veel mooie kabels.

De Stip vindt dit leuk.
  14. EdK

EdK Forumguru

15. G.P.

G.P. Forumguru Donateur

https://www.kabelexpert.nl/aansluiting/usb-c-kabels/olaf-jeans-usb-c-kabel-haaks-20-centimeter

Deze werkt. Let op: is USB-C (de variant die je ook op andersom in je telefoon kunt stoppen).
    Nadeel: De USB-A aansluiting gaat naar rechts. Dan zit je al vrij snel tegen de zijkant van je vakje met de kabel.

Edit: De kabel waar @Pendragon naar linkt, kan twee kanten op.

Laatst aangepast: 27-10-2019
  16. SonnyBBQ

SonnyBBQ Lid

17. Tol

Tol Lid

Vind dit toch wel jammer dat mijn Karoq van een paar weken oud deze optie niet mee gekregen. Jammer omdat ik een telefoon heb die draadloos kan laden maar toch weer met een stekker aangesloten moet worden om AA te gebruiken.

18. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Vind ik ook. Schijnt wel volgens de dealer een update te komen waardoor het draadloos wordt.

19. De Stip

De Stip Forumguru Donateur

Gebruik ik ook. Thuis de lange variant die beschermt tegen overladen en in de Karoq de korte, haakse variant. Mooi en stevig materiaal.

Corné de Kluijver en Pendragon vinden dit leuk.
  20. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Die heb ik gister ook gekocht. Goeie tip van @Pendragon

Pendragon vindt dit leuk.

Deel deze pagina