Carplay, enkel via USB?

rogierl

Senior Member
Ik heb sinds gisteren mijn Karoq. Top-wagen! Echt heel blij mee. Uiteraard als een dolle nu alle instellingen/opties/etc uitproveren, waaronder Apple Carplay. Nu viel mij op dat er twee profielen in mijn telefoon beschikbaar zijn:

  • Skoda
  • Smartphone Link Display Auto
Wat betekent die tweede nu precies? Wat kan ik ermee? En kan mijn Karoq wirelesss Apple car gebruiken? Want nu moet ik telkens de usb kabel aansluiten (en die zit best wel op een onhandige plek).



IMG_0938.png
 

Rallye

Forumguru
@geertn444 In jouw link wordt alleen verwezen naar de Scala en de Kamiq. Niet naar de Karoq. Het is dus nog onbekend of CarPlay daar ook wireless werkt, of niet. Bovendien gaat het stuk over Apple CarPlay en zegt het dus niets over Android Auto......

@rogierl Waarom probeer je niet eens of het werkt zonder kabel?
 

rogierl

Senior Member
@geertn444 In jouw link wordt alleen verwezen naar de Scala en de Kamiq. Niet naar de Karoq. Het is dus nog onbekend of CarPlay daar ook wireless werkt, of niet. Bovendien gaat het stuk over Apple CarPlay en zegt het dus niets over Android Auto......

@rogierl Waarom probeer je niet eens of het werkt zonder kabel?
Yup... inderdaad geprobeerd zojuist. Lukt niet :(. Hopelijk komt er een software update voor.
 

Michel

Forumguru
Het is een beperking die Apple heeft opgelegd, waardoor Carplay uitsluitend via USB kan worden gebruikt. Alle auto’s met Apple Carplay, dus niet alleen van VW-huize, hebben die beperking.
 

Japanese Power

Donateur
Audi komt ook los en ja: Mini is natuurlijk BMW ;)
  • Audi A6
  • Audi A7
  • Audi A8
  • Audi Q8
  • BMW 2 Series
  • BMW 3 Series
  • BMW 4 Series
  • BMW 5 Series
  • BMW 5 Series plug-in hybrid (530e)
  • BMW 6 Series Gran Coupe
  • BMW 7 Series
  • BMW 7 Series plug-in hybrid (740e)
  • BMW i3
  • BMW i8
  • BMW X1
  • BMW X2
  • BMW X3
  • BMW X4
  • BMW X5
  • BMW X6
  • BMW X7
  • BMW Z4
  • Mini Clubman
  • Mini Convertible
  • Mini Hardtop
  • Mini Countryman
  • Mini Cooper SE Countryman plug-in hybrid
 

Frens

Lid
Ik ben allang blij dat de software aan de kant van de telefoons kan worden geüpdatet om Android Auto / Apple CarPlay up-to-date te houden. Niet een (2-)jaarlijkse update van de fabrikant.

Vergis je ook niet in de temperatuurstijging van je telefoon door gecombineerd draadloos laden + continue verzenden op WiFi + 4G verkeersinformatie/data + renderen van een interface. Het zal niet heel bevorderlijk zijn voor de levensduur van je telefoonaccu.

Bovendien krijg ik de indruk dat de wireless charger in de Karoq geen snellader is, dus zou je telefoon sneller leeglopen dan dat hij opgeladen kan worden bij deze load.

Ik steek wel lekker een kabeltje in ;)
 

rogierl

Senior Member
True.. zeer je opmerking m.b.t. temperatuur is natuurlijk belangrijk.
Waar leg jij jouw telefoon neer dan? De twee USB poorten in m'n karoq zitten in het dashboard; maar waar leg ik dan de telefoon neer? De meest logische plek is namelijk IN de chi-lader-unit.
 

Michel

Forumguru
Fout van mijn kant. Ik dacht dat Apple Carplay uitsluitend via de USB kabel werkte. Weer wat geleerd.
 

rogierl

Senior Member
Ik ben allang blij dat de software aan de kant van de telefoons kan worden geüpdatet om Android Auto / Apple CarPlay up-to-date te houden. Niet een (2-)jaarlijkse update van de fabrikant.

Vergis je ook niet in de temperatuurstijging van je telefoon door gecombineerd draadloos laden + continue verzenden op WiFi + 4G verkeersinformatie/data + renderen van een interface. Het zal niet heel bevorderlijk zijn voor de levensduur van je telefoonaccu.

Bovendien krijg ik de indruk dat de wireless charger in de Karoq geen snellader is, dus zou je telefoon sneller leeglopen dan dat hij opgeladen kan worden bij deze load.

Ik steek wel lekker een kabeltje in ;)

waar leg je de telefoon dan neer??
 
Bovenaan Onderaan