Carplay, enkel via USB?

Topic in 'Karoq' gestart door rogierl, 08-10-2019.

1. EdK

EdK Forumguru

Tsja daar heb je een mooie frituurpan voor......:deuk:

MarcoO2 vindt dit leuk.

2. Even offtopic...ik lees eerder in dit topic enthousiaste verhalen over McDodo kabels, ik heb er een besteld voor mijn Android telefoon met USB-C zo'n haakse kabel. Nu kom ik echter ook best veel hele slechte reviews tegen, ook van mensen die zeggen deze rechtsreeks bij McDodo te hebben gekocht. Zouden ze ineens slechter geworden zijn??

3. CDK

CDK Forumguru

Zou kunnen natuurlijk, slechte batch?? Op onze iPhones en iPads werken ze al heel lang naar behoren.

4. Renegerritsen

Renegerritsen Nieuw lid

Ik heb vorige week CPLAY2AIR gekocht. moet nog binnenkomen maar lijkt een mooie oplossing om je telefoon draadloos met je CarPlay te verbinden. De dongle gdraagt zich als telefoon, en 'nept' zo de Skoda. Via bluetooth verbindt je je iPhone met de dongle en voìla! (Hoop ik)

Lees meer: https://www.appletips.nl/review-cplay2air/

5. mwhite

mwhite Forumguru

ik heb deze ook en werkt goed.
    heel soms een storing.
    wat me wel irriteert is dat er een vertraging is tijdens bellen (ook met kabel)

Renegerritsen vindt dit leuk.
  6. RonaldV078

RonaldV078 Nieuw lid

7. jesse_s93

jesse_s93 Forumguru

Klopt @RonaldV078, de MIB3 wordt vanaf MY21 in nog meer modellen uitgerold. Een van de voordelen hiervan is de ondersteuning van Wireless CarPlay en always connect mogelijkheden. Ik zou wel aanraden om te kijken of dit niet toevallig een optie is of dat het standaard op jouw auto wordt geleverd. Onderstaand een rijtje met de infotainment systemen per model.

Citigo: Geen infotainment, maps+more app
    Fabia: MIB2
    Scala: MIB3
    Octavia 2020: MIB3
    Superb: MIB3 vanaf MY21 (uitgezonderd de iV, die had reeds de beschikking over de MIB3)
    Kamiq: MIB3
    Karoq: MIB3 vanaf MY21
    Kodiaq: MIB3 vanaf MY21

Enkel de Fabia draait vanaf MY21 nog op de MIB2. Dit model zal over 1/2 jaar worden afgelost door een heel nieuw model. Naar verwachting zal deze dan ook de beschikking hebben over de MIB3.

8. Renegerritsen

Renegerritsen Nieuw lid

Cplay2Air is binnen en werkt keurig. Enige wat me opvalt is dat ik nu moet telefoneren via CarPlay, omdat Bluetooth telefonie is uitgeschakeld.

9. Rallye

Rallye Forumguru

Dat is bij Carplay met een kabeltje ook zo.....

10. hvana

hvana Lid

Heb vorige week Mijn Karoq in ontvangst genomen en AppleCarplay draadloos werkt perfect en start zeer snel op. Ik rijd nog niet weg of waze is al gestart. Ondertussen laadt de mob draadloos op in het vakje. Android overigens ook alleen moet je wel versie 11 hebben.
    USB-A is vervangen door 2x USB-C.
    Is week 36 geproduceerd

Laatst aangepast: 20-09-2020
  11. Renegerritsen

Renegerritsen Nieuw lid

Ik heb in mijn Karoq slechts 1 x USB-A, zou je dat ook kunnen vervangen door 2 x USB-C

12. hvana

hvana Lid

Met een adapter kun je van usb-a naar usb-c. Maar daar heb je feitelijk niets aan. Het maximale vermogen van usb-c is hoger. Je zou er ook een laptop mee op moeten kunnen laden via geschikte usb-c/usb-c kabel (vermogen tot 100 watt). Dat kan met usb-a zeker niet.

13. Lucaldelhof

Lucaldelhof Nieuw lid

Bestaat er een andere oplossing dan dit duur toestel?

14. Rallye

Rallye Forumguru

@Lucaldelhof Misschien moet je iets uitgebreider zijn. Oplossing voor wat? Welk duur toestel?

15. Lucaldelhof

Lucaldelhof Nieuw lid

De cplay2air zou geschikt zijn om de iPhone draadloos te verbinden met CarPlay ipv verbinden met kabel.
    Regelmatig heb ik problemen met de Apple CarPlay. Hij valt soms gewoon weg en vraagt om terug te verbinden. Of plotseling maakt het een luid brommend geluid. Dan moet de kabel eruit en terug verbinden. Soms valt het hele infotainment systeem weg en moet alles herstart worden. Komt dat bij anderen ook voor?
    Ik hoop dit op te lossen door te werken met een toestel dat de kabel vervangt door draadloos te verbinden.
    C play 2air zou dat kunnen maar is vrij duur in aankoop. Bestaan er andere oplossingen?
    Moet misschien mijn radio een update krijgen?

16. Rallye

Rallye Forumguru

En welke radio heb je dan? In welke Skoda? Van welk bouwjaar?

17. Lucaldelhof

Lucaldelhof Nieuw lid

Skoda karoq ambition bouwjaar 2019 november amundsen

18. brepus13

brepus13 Forumguru

Vwb het wegvallen en vastlopen zou ik lekker naar de dealer gaan gezien het bouwjaar.... een kastje van 110€ duur? Alles is relatief zullen we maar zeggen!

19. Lucaldelhof

Lucaldelhof Nieuw lid

Dat klopt! Als je zeker weet dat het kastje voor 100 % werkt dan is het niet echt duur.
    Idd, volgende maand onderhoud en melding van de CarPlay problemen.
    Bedankt voor de hulp!

20. Richard Skoda

Richard Skoda Nieuw lid

Met de dongle om de bestaande Apple Carplay draadloos te maken heb ik een stukje geschreven: https://richardperee.com/apple-carplay-zonder-kabel/

Werkt in mijn geval erg goed met de 5.8 Ghz verbinding. Geen problemen met meerdere taken tegelijkertijd. Ze zijn al een stuk goedkoper geworden.

Deel deze pagina