Carplay, enkel via USB?

Even offtopic...ik lees eerder in dit topic enthousiaste verhalen over McDodo kabels, ik heb er een besteld voor mijn Android telefoon met USB-C zo'n haakse kabel. Nu kom ik echter ook best veel hele slechte reviews tegen, ook van mensen die zeggen deze rechtsreeks bij McDodo te hebben gekocht. Zouden ze ineens slechter geworden zijn??
 

CDK

Forumguru
Zou kunnen natuurlijk, slechte batch?? Op onze iPhones en iPads werken ze al heel lang naar behoren.
 

mwhite

Forumguru
ik heb deze ook en werkt goed.
heel soms een storing.
wat me wel irriteert is dat er een vertraging is tijdens bellen (ook met kabel)
 

jesse_s93

Donateur
Klopt @RonaldV078, de MIB3 wordt vanaf MY21 in nog meer modellen uitgerold. Een van de voordelen hiervan is de ondersteuning van Wireless CarPlay en always connect mogelijkheden. Ik zou wel aanraden om te kijken of dit niet toevallig een optie is of dat het standaard op jouw auto wordt geleverd. Onderstaand een rijtje met de infotainment systemen per model.

Citigo: Geen infotainment, maps+more app
Fabia: MIB2
Scala: MIB3
Octavia 2020: MIB3
Superb: MIB3 vanaf MY21 (uitgezonderd de iV, die had reeds de beschikking over de MIB3)
Kamiq: MIB3
Karoq: MIB3 vanaf MY21
Kodiaq: MIB3 vanaf MY21

Enkel de Fabia draait vanaf MY21 nog op de MIB2. Dit model zal over 1/2 jaar worden afgelost door een heel nieuw model. Naar verwachting zal deze dan ook de beschikking hebben over de MIB3.
 

Renegerritsen

Nieuw lid
Cplay2Air is binnen en werkt keurig. Enige wat me opvalt is dat ik nu moet telefoneren via CarPlay, omdat Bluetooth telefonie is uitgeschakeld.
 

hvana

Lid
Heb vorige week Mijn Karoq in ontvangst genomen en AppleCarplay draadloos werkt perfect en start zeer snel op. Ik rijd nog niet weg of waze is al gestart. Ondertussen laadt de mob draadloos op in het vakje. Android overigens ook alleen moet je wel versie 11 hebben.
USB-A is vervangen door 2x USB-C.
Is week 36 geproduceerd
 
Laatst bewerkt:

hvana

Lid
Met een adapter kun je van usb-a naar usb-c. Maar daar heb je feitelijk niets aan. Het maximale vermogen van usb-c is hoger. Je zou er ook een laptop mee op moeten kunnen laden via geschikte usb-c/usb-c kabel (vermogen tot 100 watt). Dat kan met usb-a zeker niet.
 

Lucaldelhof

Nieuw lid
De cplay2air zou geschikt zijn om de iPhone draadloos te verbinden met CarPlay ipv verbinden met kabel.
Regelmatig heb ik problemen met de Apple CarPlay. Hij valt soms gewoon weg en vraagt om terug te verbinden. Of plotseling maakt het een luid brommend geluid. Dan moet de kabel eruit en terug verbinden. Soms valt het hele infotainment systeem weg en moet alles herstart worden. Komt dat bij anderen ook voor?
Ik hoop dit op te lossen door te werken met een toestel dat de kabel vervangt door draadloos te verbinden.
C play 2air zou dat kunnen maar is vrij duur in aankoop. Bestaan er andere oplossingen?
Moet misschien mijn radio een update krijgen?
 

brepus13

Forumguru
Vwb het wegvallen en vastlopen zou ik lekker naar de dealer gaan gezien het bouwjaar.... een kastje van 110€ duur? Alles is relatief zullen we maar zeggen!
 

Lucaldelhof

Nieuw lid
Dat klopt! Als je zeker weet dat het kastje voor 100 % werkt dan is het niet echt duur.
Idd, volgende maand onderhoud en melding van de CarPlay problemen.
Bedankt voor de hulp!
 
Bovenaan Onderaan