Karoq Vragen & Weetjes

CDK

Forumguru
Dat tankklepje wat niet open wilde is wel erg frustrerend :( het klepje is gekoppeld aan centrale vergrendeling van de auto, daarom kan je hem alleen maar openen wanneer de auto niet afgesloten is. Kennelijk zit er ergens in het circuit een bug, er van uitgaande dat de auto niet afgesloten was toen het klepje niet open wilde. Bij oudere Skoda’s komt het vaker voor, maar dat heeft vooral te maken dat men vergeet te smeren bij het slotmechanisme.
 

EdK

Forumguru
tsja heb een simpel fabiatje 3 maar als de deuren op slot bennen dan is me kleppie ook op slot...
Zeer frustrerende constructie waar ik na 2 jaar nog niet aan gewend ben
 

Pendragon

Forumguru
2200k cruisen in de Karoq is absoluut geen straf. Toch moet ik wel wennen aan het andere type motor, dan ik gewend was. De getunede Octavia 1.8TSI DSG was absoluut soepeler, dan onze huidige 1.5TSI DSG. Vooral bij flink gas geven, gaat de Karoq hoog in z'n toeren en schakelt hij terug. Dat deed onze Octavia niet. Misschien nadat VAG de code (eindelijk) van dit type gekraakt heeft en onze Karoq gaat aanpakken, zal het ten positieve veranderen verwacht ik.

Toch zijn er wel wat zaken opgevallen die ik bij de dealer zal voorleggen;

Apple CarPlay werkte niet naar behoren en nadat ik diverse pogingen heb gedaan om te koppelen, werkte het eindelijk weer. Gelukkig kon ik ook in Oostenrijk rekenen op en kundig antwoord van @Corné de Kluijver
Ik kreeg zonder aanleiding tot 2 keer toe een melding van noodstop midden in mijn display (zo'n groot rood teken, begeleidt door een piep)
Tevens geeft de auto regelmatig aan dat er iets in de buurt van de auto is, terwijl ik meer dan 100 km/h rijdt. Net zo'n melding als die je met parkeren krijgt, of bij langzaam manoeuvreren in de buurt van obstakels.
Het stuur staat nog steeds iets naar links, ondanks dat men daar naar gekeken heeft. Hopelijk is het niet alleen bij kijken gebleven.....
Bij stationair maakt de auto een bijgeluid. Omschrijven daarvan is lastig, dus ik laat het bij de garage horen.
Er zitten geen Cargo Elementen bij onze auto. Of is dat niet meer bij MY2020? Want het zaklampje zat er ook al niet meer in helaas. Overigens ben ik ook al 2 van die zwarte afdek dopjes van de wielbouten kwijt. Die dingen zitten los op die bouten en moet je steeds aandrukken.
En als laatste ging gisteren bij het tanken, de tank klep niet open. Dat was echt zwaar k! Ik stond in een rij waar het al zo langzaam ging als dikke stront door een vergiet en toen ik eindelijk aan de beurt was, kreeg ik dus die klep niet open. Ben de rij maar weer uit gegaan en uiteindelijk de dealer gebeld. Als oplossing moest ik de auto van afstand afsluiten en weer openen en inderdaad was toen ook de klep weer te bedienen. Raar! En ik kon weer achteraan aansluiten in de rij. Grrrrr!!!

Heeft iemand van jullie een dergelijke ervaring of advies? Vooral dat CarPlay was ellendig, omdat ik niet begrijp wat er fout gaat. Het lijkt wel of je een bepaalde volgorde moet aanhouden van eerst de auto starten, telefoon aan de USB doen enz.

-de hoge toeren bij gas geven had ik ook, maar is door de tuning bij TVS veel beter geworden. Hij schakelt nu ook niet terug van bijvoorbeeld 7 naar 4, maar naar 5, dus minder hoge toeren en bij loslaten van het gas gaat hij ook veel sneller weer schakelen naar een hogere versnelling en blijft hij niet hangen.

-Ik heb geen Apple carplay, maar Android Auto. Werkt vrijwel altijd. Ik start altijd eerst de auto en koppel dan mijn telefoon aan de usb.

-stuur naar links. Dit had ik ook. Na 3 keer uitlijnen is dit bij mij helemaal weg.
 

De Stip

Forumguru
Ik denk dat het me de strenge vorst te maken heeft gehad en dat bij het openen van de auto in Oostenrijk, het palletje wellicht niet heeft gedaan wat het moest doen.

Vervelender vind ik die meldingen op mijn dashboard van noodstop en obstakel in de buurt. Dat moet niet vaker gebeuren, want dan kun je onmogelijk de systemen nog vertrouwen.
 

De Stip

Forumguru
@hemi24 Niet overmatig, dus zou niet van dien aard mogen zijn. Het betreft een Skoda, die zouden gemaakt moeten zijn voor de iets pittiger klimatologische omstandigheden.

@064harry Nee hoor, het was geheel out of the blue.
 

064harry

Donateur
Ik heb het gehad in Oostenrijk toen ik niet oplette. Ik was op de borden aan het kijken boven de weg.
 

M@cer

Lid
Suf verhaal:

Misschien is het al algemeen bekend, maar ik kwam van de week per ongeluk achter het volgende.

Als je de Auto Start/Stop uitzet met de knop werkt Auto-Hold opeens in mijn Karoq. Als ik dan op de rem druk gaat er een groen parkeericoon branden in mijn dashboard. Het is zelfs zo dat wanneer ik de auto uitzet deze veranderd in de elektronische handrem en het icoon dus rood wordt.
 
Laatst bewerkt:

M@cer

Lid
uhmmmm Wat suf... Ik zit het boekje nog eens te bekijken, maar dat is inderdaad niet het knopje voor automatisch start/stop, maar de knop van Auto-Hold, waarvan ik dus overtuigd was dat dit niet op de auto zat... (noob :-))

Beetje dom...
 

De Stip

Forumguru
Hoe vaak moet ik terug naar de garage ivm de niet werkende "automatisch" uitklapbare trekhaak? Wat een knakending joh! Ik heb de auto nu drie maanden en in de keren dat ik die haak wil gebruiken, doet hij het niet. Als ik het knopje in de kofferbak bedien, gaat het lampje ervan knipperen en gebeurt er verder niets. Weer terug naar de garage dus, voor de derde keer inmiddels :(
 

Japanese Power

Donateur
Af en toe een beetje WD40 erop en soms heeftie even een zetje nodig.
Je wilt niet weten hoeveel vuil erop zo'n haak komt te zitten die uitklapbaar is...
 
Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Maar hoe dan ook, dit hoort natuurlijk gewoon te werken.
Op mijn Kodiaq heb ik er nog geen last van gehad moet ik zeggen. Doet het gewoon goed.
Vervelend voor je @De Stip dat het niet goed werkt.
 

De Stip

Forumguru
Hij is er in 3 maanden tijd al 2 keer voor terug geweest..... En iedere keer sta ik hier ergens voor joker, omdat ik mijn auto niet kan gebruiken om m'n karretje of caravan te verplaatsen. Straks staan we ergens onderweg naar Spanje en hoe word je dan geholpen?
 

Japanese Power

Donateur
Heb je de achterkant van je auto weleens bekeken na een rit. Ik heb hem gisteren gewassen en vanmorgen na een rit van 30KM kan ik m'n naam bij wijze van spreken alweer op de achterkant schrijven. Kun je nagaan wat er aan de onderzijde bij de trekhaak, letterlijk een ondergeschoven kindje, aan vuil ophoopt. Ik zou hem bij elke wasbeurt even testen en een WD40-je geven ;)
 

De Stip

Forumguru
Je zou toch zeggen dat er bij het ontwerpen hiervan, rekening mee is gehouden. Die auto's zijn gemaakt om mee te werken en niet om mee in de showroom (of werkplaats) te staan........
 
Bovenaan Onderaan