Karoq Vragen & Weetjes

Japanese Power

Donateur
Lijkt me inderdaad een standaard uitsparing voor een kentekenplaat @De Stip . Ik heb ook wat zitten googelen op afbeeldingen van Karoq’s zonder gemonteerde kentekenplaat en je ziet wat er zit. Zie alleen het nut van deze plaats niet zo in aangezien elk land z’n eigen afmeting van een kentekenplaat met al dan niet een houder heeft.
 

064harry

Forumguru
Vorige week winterwielen eronder gedaan.
Vandaag dus een wintercheck bij de dealer.
Had ik een storing dat mijn rechter achterwiel druk verloor.
Schroef in m'n hagelnieuwe winterband.
En natuurlijk op zo'n rare plek dat een prop schieten eigenlijk niet kan/mag.
Nieuwe band niet op voorraad dus besteld. Voor nood toch maar een prop erin en donderdag de nieuwe band erop.

Werd ik vanmiddag gebeld door SKODA Connect.
Zij kregen een melding van mijn auto, dat mijn rechter achterwiel druk verloor!

Top service daar bij SKODA!
 

Japanese Power

Donateur
Top service daar bij SKODA!
Jij noemt het topservice. Ik noem het Big Brother. Een band die leegloopt wordt door het systeem al aangegeven. Wat gaat dat Skoda NL nu aan. Bij noodsituaties kan ik me nog wel een voordeel indenken. Ik vind het persoonlijk nogal ver gaan en jij vind het super. Ieder z’n ding...
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Ach als je de bandenreset had gedaan was de melding waarschijnlijk niet doorgekomen..
Krijgt Skoda weer melding dat alles goed ist....
 
Ik vind het een pracht van een service. Niet iedereen is een autofreak. Dus kan die boodschap eventuele gevaarlijke situaties voorkomen.
 

De Stip

Forumguru
@Frank_Rapid Spaceback nu je het zegt, op de foto ziet dat er niet best uit :nono: Morgen even bij daglicht bekijken. Het is ook f*ck als ik de achterklep open en sluit, want dan rolt er een deel van een popnagel rond. Terwijl ik ze daarvoor had gewaarschuwd omdat ik daar allergisch voor ben. Het is toch een kleine moeite om het in een keer goed te doen?
 

De Stip

Forumguru
Het valt bij daglicht reuze mee en niet iets om me aan te storen @Frank_Rapid Spaceback . Wel zou ik graag die rammel weg hebben. Moet ik eigenlijk voor langs de garage of zou het zelf simpel op te lossen zijn?
 

De Stip

Forumguru
De afgelopen dagen met de Karoq naar Duitsland geweest en eindelijk een beetje kunnen cruisen en uitproberen wat de auto allemaal kan. Mijn indruk is er eentje van hoge tevredenheid. Wel ben ik blij als de VAG techniek mannen is staat zijn om de 1.5 TSI DSG wat op te kietelen, want na het gewend zijn aan een rappe 1.8 TSI DSG is het toch op sommige momenten ietwat behelpen (of gewoon wennen, dat kan natuurlijk ook). De Karoq stelt eigenlijk nergens teleur en als je eenmaal weet hoe je het beste met alle aanwezige systemen om kan gaan, is het echt een fijne auto. Mijn vrouw vind wel dat het abrupt afremmen van de auto tijdens ingreep van ACC wat hinderlijk is. Ze word best snel wagen ziek en ik moet zeggen dat het ook niet vlekkeloos gaat als ACC z'n ding doet. Ik probeer nu wat te spelen met het zelf op tijd uitzetten van ACC als er zich een dergelijke situatie voordoet en dat ik de ACC er weer op zet als de auto weer gaat versnellen. Zoals gezegd, het blijft gewoon wennen en zoeken naar de voor ons ideale modus.

Wel zag ik dat er een WLAN aan boord is, maar dat ik voor gebruik ervan (uiteraard) een wachtwoord dien in te vullen. Bijvoorbeeld op de iPhone, daar zie je dan bij WiFi adressen staan SKODA WLAN. Wat moet ik dan invullen of waar kan ik dat vinden (opvragen)?

Het zal een soort van hotspot zijn waar andere passagiers hun voordeel mee kunne doen denk ik.

Fijn weekend!
 

CDK

Forumguru
@De Stip, dat wachtwoord mag je zelf verzinnen, dit is namelijk het wachtwoord wat je op een ander apparaat moet ingeven om te kunnen koppelen met het WiFi signaal van de auto.
 

De Stip

Forumguru
Waarom verschijnt er een zandloper bij het icoontje links van de klok?
 

Bijlagen

  • IMG_8499.jpg
    IMG_8499.jpg
    62,2 KB · Weergaven: 112

Pendragon

Forumguru
Om gebruik te maken van de WiFi moet je wel een data simkaart in de auto stoppen of je eigen telefoon als hotspot (laatste weet ik niet zeker). Het wachtwoord voor wlan vind je onder de settings, Skoda connect geloof ik.

Ik vond de 1.5tsi in Duitsland met 4 personen wat tam, vooral wanneer je even snel wilde inhalen. Tunen heeft hem echt een stuk pittiger en vlotter gemaakt, ook lekker in Nederland.

ACC gebruik ik minder dan cc vroeger. Steeds dat afremmen als je dichterbij een voorganger komt vind ik minder. Je moet dan steeds meer gas bijgeven of veel eerder van baan veranderen. Als ik hem wel gebruik dan op rustige momenten.

Verder een fijne auto inderdaad.
 

hemi24

Forumguru
Wat @KrukasLager al aangaf, staat ook zo in het boekje bij Front Assist :

Functiebeperking
De functie kan bijvoorbeeld in de volgende situaties beperkt of niet beschikbaar zijn.
▶ Ongeveer 30 s na het wegrijden. In het instrumentenpaneel brandt het symbool.
▶ Bij rijden door een scherpe bocht.
▶ Tijdens een ESC-ingreep.
 

De Stip

Forumguru
2200k cruisen in de Karoq is absoluut geen straf. Toch moet ik wel wennen aan het andere type motor, dan ik gewend was. De getunede Octavia 1.8TSI DSG was absoluut soepeler, dan onze huidige 1.5TSI DSG. Vooral bij flink gas geven, gaat de Karoq hoog in z'n toeren en schakelt hij terug. Dat deed onze Octavia niet. Misschien nadat VAG de code (eindelijk) van dit type gekraakt heeft en onze Karoq gaat aanpakken, zal het ten positieve veranderen verwacht ik.

Toch zijn er wel wat zaken opgevallen die ik bij de dealer zal voorleggen;

Apple CarPlay werkte niet naar behoren en nadat ik diverse pogingen heb gedaan om te koppelen, werkte het eindelijk weer. Gelukkig kon ik ook in Oostenrijk rekenen op en kundig antwoord van @Corné de Kluijver
Ik kreeg zonder aanleiding tot 2 keer toe een melding van noodstop midden in mijn display (zo'n groot rood teken, begeleidt door een piep)
Tevens geeft de auto regelmatig aan dat er iets in de buurt van de auto is, terwijl ik meer dan 100 km/h rijdt. Net zo'n melding als die je met parkeren krijgt, of bij langzaam manoeuvreren in de buurt van obstakels.
Het stuur staat nog steeds iets naar links, ondanks dat men daar naar gekeken heeft. Hopelijk is het niet alleen bij kijken gebleven.....
Bij stationair maakt de auto een bijgeluid. Omschrijven daarvan is lastig, dus ik laat het bij de garage horen.
Er zitten geen Cargo Elementen bij onze auto. Of is dat niet meer bij MY2020? Want het zaklampje zat er ook al niet meer in helaas. Overigens ben ik ook al 2 van die zwarte afdek dopjes van de wielbouten kwijt. Die dingen zitten los op die bouten en moet je steeds aandrukken.
En als laatste ging gisteren bij het tanken, de tank klep niet open. Dat was echt zwaar k! Ik stond in een rij waar het al zo langzaam ging als dikke stront door een vergiet en toen ik eindelijk aan de beurt was, kreeg ik dus die klep niet open. Ben de rij maar weer uit gegaan en uiteindelijk de dealer gebeld. Als oplossing moest ik de auto van afstand afsluiten en weer openen en inderdaad was toen ook de klep weer te bedienen. Raar! En ik kon weer achteraan aansluiten in de rij. Grrrrr!!!

Heeft iemand van jullie een dergelijke ervaring of advies? Vooral dat CarPlay was ellendig, omdat ik niet begrijp wat er fout gaat. Het lijkt wel of je een bepaalde volgorde moet aanhouden van eerst de auto starten, telefoon aan de USB doen enz.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan