Navigatie Updates 2019/2020

EdK

Forumguru
Zo nieuwe versie staat er ook op. half uurtje werk !
Oude bestand verwijderd van SD kaart naar een MAP op laptop.
Hierna het nieuwe bestand naar de SD kaart uit laten pakken en hierna SD kaart weer op lock gezet en in SD slot wagen geplaatst.

Wat me alleen opviel was dat ik de vorige keren in de root van de SD kaart een tekstbestand had, maar deze keer zit het er niet bij !
Op zich vreemd , maar zover ik nu kan bepalen heeft het verder geen invloed op de Navi
Heb nu bestand ECE A1 2020 - only for 32GB SD gedownload en geplaatst, maar de ECE6 ook gedownload en even uitgepakt op laptop , maar ook daar ontbreekt de tekstfile nu. Het is een MD5sum file, en vraag me af wat de functie verder is van deze file ?
Wie van de IT'ers weet dat hier ?
 

Rallye

Forumguru
Grappig dat je dat nu doet, terwijl naar verwachting over een paar weken er nieuwe kaarten zijn. Kun je weer....
 

EdK

Forumguru
Grappig dat je dat nu doet, terwijl naar verwachting over een paar weken er nieuwe kaarten zijn. Kun je weer....
Ik hebt nog nooit de VW kaarten gebruikt.
Ik ben tot heden nog steeds tevreden met de Skoda files

Toen ik nog een jonge god was en mijn eerste Navi kocht voor op de motorfiets ( Garmin 2610 (als goed heb )) werd er in Notter verteld dat updaten eens in de anderhalf jaar meer dan genoeg is.
En als ik bekijk met de kaarten wat ik niet heb kunnen vinden dan is die score NUL.
En ja toen het A1 / A6 knooppunt werd aangepakt , toen reed ik af en toe in den weilanden tussen de koeien volgens de Navi.
Maar dit was ook met de TT van de zaak, dus tsja dan is het gewoon ff de borden bekijken die boven de weg hangen...
En momenteel navigeer ik met een tablet van de zaak die we voor elektronische werkbonverwerking gebruiken en dus google navigeren, en ook met google heb ik de laatste tijden al vele foutjes ontdekt , maw dit is ook niet vlekkeloos.

Dus blijf wel bij de Skoda mappen, ik kom daar zeker mee weg...
 

De Stip

Forumguru
Je hebt toch een Apple en Apple Carplay? TomTom als eens geprobeerd? Of Google Maps, of Waze?

Na 2,5 maand Android Auto met Maps en Waze, heb ik mijn "telefoon met TomTom app" weer aan het raam gehangen. Betere realtime info en betere navigatie-instructies.

Doe ik ook hoor en gebruik eigenlijk altijd mijn TomTom app in combinatie met Flitsmeister. Qua flitsers in het kader van dubbel genaaid, houdt beter :) Maar wellicht door een licht autistische neiging, wil ik gewoon dat de rest up to date is en blijft ;)
 

Gigs

Lid
Ik heb jaren bij een personenvervoersbedrijf gewerkt toen nog met een stratenboek op schoot, daarna eind jaren '90 met m'n eerste TomTom waar het bedrijf het totaal niet mee eens was. (Ze zagen het kostenplaatje van o.a. updates al de pan uitstijgen). Nu heb ik een maand geleden m'n de eerste update op de SD kaart gezet dacht in 30 minuten in totaal van 2017 naar 2019 daar doen we het maar weer een jaartje mee. Maar ik nog altijd een goed stratenboek en wegenkaart in m'n auto, toch nog angst dat electronics uitvalt. Gewoon nog vreselijk ouderwets bezig.
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Als mn navigatie uit valt val ik terug op mn TT telefoon app. Een kaart is leuk om een vakantiereis te plannen maar op schoot tijdens het rijden.....
 

ElScorpione

Forumguru
Ik ga dat ook eens doen als er een update is. Heb ook een simkaart met onbeperkt data
Ik heb helaas geen simkaart mogelijkheid in mijn Octavia. Dat is pas sinds 2018.... Maar mijn auto hangt wel aan de WiFi thuis, dus kan op zich ook via WiFi updaten. Heb het nu via de SD kaart gedaan en ging prima. Duurt inderdaad iets langer dan een uur.
 

lsp

Forumguru
Krijg tot 3x na 100% fout niet gelukt doe opnieuw. Verder geen meldingen, maar kon geen route berekenen want dan melding database niet beschikbaar. Vandaag na rit 30 min kan ineens wel adres invoeren en navigeren. Systeem wel giga traag!

Meer mensen last van?

Gaat om een Columbus Octavia 02-2019
 

Renkie

Forumguru
Want zijn eigenlijk de release dates van de versies die nu te downloaden zijn?
Ik zie nu deze:
ECE A1 2020 - only for 32GB SD

Is die nu net nieuw? Of komt er binnenkort nog een nieuwere?

Ik dacht dat eerder ergens een releasedatum stond maar kan dat hier zo niet terug vinden.
 

EdK

Forumguru
Is de laatste en is net een week uit
ECE A1 2020 - only for 32GB SD

Is die nu net nieuw? Of komt er binnenkort nog een nieuwere?
op Skoda site.
Dus volgend jaar komt de nieuwste weer uit.
En de 32Gb kan met zijn 13Gb werkelijk gewoon draaien op je 16Gb Sd kaart
 
Ik had de ECE A1 van 13 GB- Nu heb ik al die landen niet nodig en ik heb die gewoon vervangen door de ECE 5 2020- met 7 GB: Moest ik ooit naar Spanje reizen kan ik nog altijd overschakelen.
 

Rallye

Forumguru
Geheel je eigen keus natuurlijk, maar ik vraag me dan af waarom je landen niet op je SD-kaart zou willen hebben...... Of je nu 7 of 13Gb download is toch geen verschil?
 

MaxN

Donateur
Gister de P184 ook gedownload voor de Columbus, nu alleen nog kijken hoe ik die in de auto krijg.
Iets met Macbook met USB-C en geen gewone USB poorten meer.
Of vanaf Onedrive of Dropbox op de telefoon, zou dat willen? Vast niet.
 

Idroj

Nieuw lid
Hallo,

afgelopen week voor een collega met succes de kaartupdate gedaan.
Gisteren mijn eigen SD kaart ook voorzien van de nieuwe kaarten.

nadat ik de SD kaart weer in de auto heb gedaan krijg ik de melding

“ SD kaart: de bron bevat de navigatiedatabank. “

vervolgens de melding. “ een opslagmedium met geldige navigatiegegevens plaatsen alstublieft”

wie weet wat er hier mis gaat?

ik heb op de update pagina van Skoda op de VIN nummers van beide fabia’s gezocht en dezelfde kaarten kwamen naar voren.

in het verleden al eerder de kaartupdates gedaan en zonder problemen.
 
PROBLEMEN MET UPDATEN COLUMBUS via WLAN modus

Wagen: Octavia 3 2017 met infotainment systeem Columbus zonder knoppen.

Ik probeerde reeds op dit forum en het internet informatie te vinden zonder succes.

Pogingen tot updaten:

1. Poging 1:
Via menu WLAN verbinding gemaakt met m n thuis WIFI netwerk : succesvol
Menu keuze : update software en navigatie : succesvolle start van 15,3 Giga bite land per land ... tot Frankrijk NW ... systeem stopt
zonder foutmelding.

2. Poging 2:
idem : maar nu enkel de navigatie voor BE, NL en LUX aangevinkt . Zelfde probleem systeem loopt weer vast ergens tegen het einde van de download.

Dichtsbijzijnde Skoda Dealer gecontacteerd en die zegt me dat ik enkel via een speciale Skoda SD kaart kan updaten.

Ik ben enorm teleurgesteld in Skoda: Waarom zou ik geld moeten uitgeven aan een Skoda SD kaart omdat hun WIFI update systeem niet naar behoren werkt?

info:

de update van de volledige versie ( 15,3 Giga ) duurde ongeveer 4 uur en liep dan nog uiteindelijk vast. Wifi verbinding was zeer snel maar ik denk dat het probleem zit in het wegschrijven op de intern Skoda harde schijf.

de update van Benelux ( 0,5 Giga ) duurde ongeveer een uur en liep ook vast .

Elk advies is welkom!
 

Renkie

Forumguru
Probeer het anders eens met een "normale" SD kaart en download de kaarten eerst daar op vanaf je PC. Ik weet niet uit m'n hoofd hoe het bij die Columbus zit maar bij een aantal systemen heb je geen "echte Skoda" SD kaart nodig.
 
Bovenaan Onderaan