Navigatie Updates 2019/2020

kylimo

Senior Member
Net de 2020 binnengehaald voor mijn MIB2. Past net zoals bij de 2019/2020 netjes op de 16Gb kaart en start prima op.

Groeten Boy
 

Rallye

Forumguru
De 2020-versie voor de Amundsen is dezelfde als die ik in juni al van de VW-site gehaald heb:
5L0051236BJ
1310
ECE AS 2020
Maar weer afwachten dus......
 
Frankie, post: 843872,nou nou, van het weekend die update geïnstalleerd (toch aardig tijd in beslag genomen), maar zie weinig tot geen verschil.:nono:
Update Colombus ECE 2019/2020 25GB.
:arghh:Wat is "toch aardig wat tijd" Moet ik veronderstellen 4 uur zoals ze op de site aankondigen?
 

kylimo

Senior Member
Geen idee hoe lang het duurt. Het zijn twee klikjes. 1 om de boel te downloaden en 1 om het bestand uit te pakken en naar de SD kaart te sturen. Tussendoor kopje koffie etc. Denk dat het met max. 20 a 30 minuten toch wel klaar was.

Groeten Boy
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

lsp

Forumguru
Geen idee hoe lang het duurt. Het zijn twee klikjes. 1 om de boel te downloaden en 1 om het bestand uit te pakken en naar de SD kaart te sturen. Tussendoor kopje koffie etc. Denk dat het met max. 20 a 30 minuten toch wel klaar was.

Groeten Boy

En dan nog installeren...

Ong. 1 uur

Krijg tot 3x na 100% fout niet gelukt doe opnieuw. Verder geen meldingen, maar kon geen route berekenen want dan melding database niet beschikbaar. Vandaag na rit 30 min kan ineens wel adres invoeren en navigeren. Systeem wel giga traag!
 

kylimo

Senior Member
Nee hoor. De SD kaart in de gleuf en 2 minuten later is alles operationeel. MIB2 leest het van de kaart af.
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp
In de Amundsen navi 2019 en update 2020 zijn diverse plaatsnamen ( vooral in duitsland ) verkeerd gespeld. Kun je deze zelf aanpassen in een bestand?
 

De Stip

Forumguru
Pffffff, als ik dit zo lees, krijg ik weinig zin om die update te gaan draaien. De auto is net drie weken oud en moet nu dus alweer gaan zitten pielen. Of valt dat in de praktijk toch mee bij het Amundsen systeem in de Karoq? Ik lees namelijk over inpakken, uitpakken met ZIP. Over de originele SD card gebruiken en toch weer niet ivm mogelijke bugs en fouten tijdens de update.....
 

De Stip

Forumguru
@EdK , zou toch raar zijn om nu alweer te moeten betalen voor iets wat vanzelfsprekend moet zijn dat het up to date is...... Wellicht als ik het hen vraag, fiksen ze het wel voor me. Daar gaat het niet om. Maar ik wil het zelf ook kunnen doen. Dus zal me erin moeten verdiepen.
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb een Columbus, maar nog nooit problemen gehad met updaten. Amundsen is iets lastiger als je eerst een Backup wilt maken, maar ook prima te doen.
 
@EdK , zou toch raar zijn om nu alweer te moeten betalen voor iets wat vanzelfsprekend moet zijn dat het up to date is...... Wellicht als ik het hen vraag, fiksen ze het wel voor me. Daar gaat het niet om. Maar ik wil het zelf ook kunnen doen. Dus zal me erin moeten verdiepen.

Update Amundsen is gemakkelijk te doen.... als je handelingen maar goed uitvoert.
€ 100,00 bij de dealer inderdaad veel geld.... Als ik iemand kan helpen, wil ik het wel doen voor € 25,00!!!
 

EdK

Forumguru
Ach is een kwestie van SD kaart eruit halen, even kijken hoe de map structuur is in de root van de kaart
Dan selecteer ik de map(pen)in de root en cut ze naar me laptop waar ik een backup map heb aangemaakt.
Hierna kijk ik nog even op de SD kaart of deze leeg is en geen verborgen bestanden heeft.
Hierna ga ik naar de nieuw gedownloade zip file en klik deze aan en laat hem uitpakken in de root van me SD kaart.

Hierna vergelijk ik nog even de SD kaart met de backup kwa map opbouw en klopt deze dan gaat de SD kaart de Amundsen van de Fabia weer in om te kijken of hij daar word gelezen en dus geaccepteerd.
Indien dit het geval is dan plan ik even een route in de buurt om te kijken of hij dit ook doet en dan is het weer mooi voor de volgende update....
 

polle90

Forumguru
Krijg steeds de melding dat er een onverwachte fout is opgetreden als ik mijn VIN nummer ingeef op de site.
Nog iemand?
 

EdK

Forumguru
VIN nummer wel goed ingevoerd, niet per ongeluk een nul voor een O aangezien of andersom ?
 

CDK

Forumguru
ik heb een datasim in mijn Columbus zitten en doe de updates over the air, heerlijk! Wat een getob is dat toch met het Amundsen systeem...
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Ach, bestand downloaden, bestanden verwijderen van de sd kaart en de gedownloade bestanden (mapje "maps") uitpakken op de sd kaart.

Meer is het niet en scheelt je in dit geval een 13GByte download (en die van de van de Colombus is twee keer zo groot) op je datasim en tijd dat het geïnstalleerd moet worden.
 
Bovenaan Onderaan