Karoq style 1.5TSI DSG 150 pk geen gas respons bij koud of vochtig weer

Hoe kan je te weten komen als je deze motorregelapparaat hebt? Kan ik dat ergens aflezen?

Ik heb zonet, na het lezen van jullie software update 9832_V001, contact opgenomen met mijn SKODA Dealer ( in Belgie).
Blijkbaar zou deze update ook voor mijn wagen beschikbaar zijn.
Nu nog even een afspraak maken en dan wordt mijn voertuig voorzien van de nieuwe software.
Ik ben benieuwd als het ditmaal opgelost geraakt.
 
Gisteren, 22/10/2019 heeft de dealer de nieuwe " 9832" software update geïnstalleerd. Nu maar wachten tot de vriestemperaturen er weer aankomen en dan kan ik kijken als de problemen met het gasrespons verdwenen zijn. Hopelijk is dit de definitieve oplossing. Ik hou jullie op de hoogte!
 

Bijlagen

  • 1571811790662_adobe.jpg
    1571811790662_adobe.jpg
    472 KB · Weergaven: 32

SNARFB

Senior Member
Gisteren, 22/10/2019 heeft de dealer de nieuwe " 9832" software update geïnstalleerd. Nu maar wachten tot de vriestemperaturen er weer aankomen en dan kan ik kijken als de problemen met het gasrespons verdwenen zijn. Hopelijk is dit de definitieve oplossing. Ik hou jullie op de hoogte!
Had jij de problemen alleen bij vriestemperaturen? De meesten hier bij de koude start, in de opwarmfase zeg maar..
 
Het blokkerig/ stotter rijgedrag hadden, wij persoonlijk ,enkel als we met koude motor vertrokken en zeer traag reden, bijvoorbeeld bij het verlaten van een ondergrondse parking.

De problemen met het gas respons hadden we enkel bij vriestemperatuur of gewoon koude temperaturen in combinatie met vochtig weer
 

Pendragon

Forumguru
Ik heb vandaag ook de update gekregen. Ik merkte vanmiddag wel dat hij minder snel terug gaat naar de eerste versnelling, waardoor hij vaak schokkerig werd. Verder weinig verschil, maar de update was dan ook voor het gaspedaal probleem.
 

Bakkertje

Forumguru
Vorige week bij mijn Touran ook het bekende probleem. Ik wilde bij de eierboer wegrijden (koude motor lichte helling op) en niemand thuis, gewoon geen response van het gaspedaal..
Op ovi.rdw.nl zie ik een terugroepactie staan voor mijn auto, die het probleem exact beschrijft:
upload_2019-10-24_7-36-0.png

Wat ik overigens minder vind is dat deze terugroep actie schijnbaar al sinds 13-8 bekend is en ik als bestuurder gewoon niets gehoord heb..
Anyways vandaag maar even bellen met VW om te kijken wat er moet gebeuren. De eerste beurt is pas over 11.000 km, dus dat vind ik nog net even te ver weg ...
 

Rainesh

Forumguru
Je kunt gewoon de update laten uitvoeren zonder een beurt te geven....

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Bakkertje Ik heb ook zelf contact moeten opnemen met mijn dealer , nadat ik over de nieuwe software update op dit forum had gelezen....anders reed ik nog maanden lang rond voordat Skoda mij op de hoogte ging brengen van de terugroepactie...
Had jij de problemen alleen bij vriestemperaturen? De meesten hier bij de koude start, in de opwarmfase zeg maar..
 

EdK

Forumguru
bekend is en ik als bestuurder gewoon niets gehoord heb..
Ach schijnt normal iets te zijn blijkbaar.
Op mijn wagen ook eens gecontroleerd en zie ook voor andere dingen een terugroep staan
Maar tot heden geen brief of mail gezien van dealer.
Vaak gaan ze er maar vanuit dat ze het tijdens een servicebeurt wel meepakken.
Maar wat nu als je je onderhoud niet bij de merkdealer laat doen ?
 

Bakkertje

Forumguru
Je kunt gewoon de update laten uitvoeren zonder een beurt te geven....

Dat begrijp ik, punt is dat de dealer niet direct bij mij om de hoek zit en een bezoekje gewoon tijd, planning en moeite kost. Daarom probeer ik de afweging te maken tussen wachten tot de eerst volgende beurt of een aparte afspraak te plannen.
Het euvel is trouwens best schrikken en in mijn geval stond ik met de auto al half op de weg (een achteraf weggetje met bomen dicht langs de weg) en had de Touran toen ineens zoiets van ga lekker zelf die 1500 kg de weg op sleuren.. Het is op dat moment gewoon schrikken en als er op dat moment een auto aan was gekomen was het nog best spannend geworden.. En ja die afweging moet ik zelf maken..

Edit: dealer even gebeld, update neemt zo'n 45 - 60 minuten in beslag. Samen met de reistijd is dit voor mij een ruim 2 uur durende actie en dus in overleg afgesproken dit bij de eerste beurt te doen ..

@EdK als je het onderhoud elders doet zou je het zelf bij moeten houden via ovi.rdw.nl. De dealer gaf overigens ook aan dat het geen terugroepactie is waarvoor direct contact opgenomen hoeft te worden (dus iemand zal een risicoafweging hebben gemaakt denk ik dan ..)
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
onderhoud elders doet zou je het zelf bij moeten houden via ovi.rdw.nl.
Tsja , maar nu weten wij hiervan af door het fora
Maar hoeveel procent zijn wij die het weten op de massa ?
En RDW geeft al aan op site dat je melding krijgt per brief ....die je dus niet krijgt.
Moet zo'n melding komen van de dealer of van de importeur ?
 
Bovenaan Onderaan