Tesla Model 3 Performance

sitechris

Donateur
Chris, het is natuurlijk geen verkeerde auto. Oke ik vind hem werkelijk waar spuuglelijk van binnen en de voorkant is ook op zn zachts gezegd geen plaatje. Kan mij wel voorstellen dat iemand die weinig met beleving van een verbrandingsmotor heeft deze keuze maakt. Rattioneel gezien kun je er niet meer omheen met de huidige range.
Maar nu de vraag; mes op de keel, de M140i moet eruit., je gaat meer km's maken een Cupra300 of een Model3 performance?

Voor privé? Voor mij een nobrainer. Dan wordt het een snelle benzineauto. Omdat ik de auto graag nog even stevig uitlaat nu het nog kan ;). Daar is een EV minder geschikt voor.

Zou ik nu een leaseauto moeten pakken voor veel zakelijke kilometers. Dan zonder twijfel de Model 3 Performance (mede ook dankzij de bijtelling).
 

LT83

Forumguru
Zou wel eens een kwart mijl sprint tussen dat beertje van @Corné de Kluijver en die Tesla 3 willen zien dan !! :pardon::dankje:


Ohhh wat zou ik in een deuk gaan als dat beertje er dan uitgereden zou worden...... ( sorry Corné klinkt lulliger dan bedoeld !!))

Dat is geeneens spannend Ed, zon Tesla Model3 performance is serieus snel op de 1/4 mile. Daar heeft de Kodiaq van Corne (sorry) werkelijk waar geen schijn van kans tegen.
 

turboturbo

Forumguru
YouTube puilt uit met filmpjes met sprintjes van Tesla vs benzine bolides. En ik heb er nog geen gezien waar de Tesla verloor.
Het niet hoeven schakelen en max koppel bij 0 tpm draaien de nek om van nagenoeg alle plofmotor wagens...
 

LT83

Forumguru
De Tesla's zijn extreem snel tot de 100km/h, daarboven vlakt het wel behoorlijk af.
Ik heb een tijdje geleden eens een snelwegsprint gehad tegen een Model 3 Performance, we gingen toen vanaf de rotonde met 50km/h naast elkaar de snelweg op. Bij het wegrijden is de Tesla een fractie sneller weg, bij de 100 zit ik er weer naast en vanaf 140km/h loop ik met vrij grote stappen bij hem weg. 0-100 doet de S4 ongeveer 3.7sec met de Dragy, dus daarin zal de Tesla een ietsiepietsie sneller zijn.
 

Captain Hook

Forumguru
Grappig. Ik vind dat juist een no go. Voor de navigatie naar rechtsonder kijken, en de snelheid knippert (in steeds veranderende cijfers) in de linker bovenhoek van het scherm. Echt een nadeel van de model 3 ten opzichte van de eerste Tesla (ik heb in beide gereden).

@Captain Hook Je lijkt benzineauto’s en hooligan-gedrag gelijk te stellen, zeker als het om de wat sportievere versies gaat. Klinkt toch wat eenzijdig, zeker gezien het (kortstondige) prestatiepotentieel van zo’n Tesla.
Nee hoor, goed lezen. ;)
Een 'fout' persoon kan zich in iedere automobiel misdragen. Ongeacht de aandrijfbron c.q. beschikbare vermogen. Kijk maar om je heen, in het dagelijkse verkeer. Het gebeurt continu, om ons heen. :(
Ok, meer (verkwistend) vermogen maakt het wel makkelijker voor iemand om zich te misdragen.

Kortom: prima auto’s voor degenen die dat willen, jammer dat degenen die het niet willen er in gepest zullen worden...
Gepest worden? Het is toch geen kleuterklas of zo? :pardon:

Je stipt trouwens een interessant punt aan; het hoegenaamd sportieve rijden.
Ahum. :koffie:

'Sportief' heeft in mijn hersenpan de associatie met 'rekening houden met elkaar', 'sportief gedrag', 'fair tegenover de ander', 'ruiterlijk'.
Maar in het auto gebeuren gaat het vaker eerder gepaard met juist het omgekeerde! Hoe bizar... :pieker:

En zeg nou zelf; wat brengt het nou werkelijk of een auto binnen 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3 seconden op 100km/h zit? Nog eerder aansluiten in de file? :maakmegek:
Ja, de resource die je nodig hebt om je voort te bewegen, is eerder verkwist.
En je portemonnee raakt nog eerder leeg. :shutup:

Het verkeer is geen speelplaats, het is geen wie-heeft-de-grootste-wedstrijd, het is geen ikke-ben-lekker-sneller-dan-jij arena. De hoeveelheid menselijk leed en materiële schade is al zo enorm. Laten we die alsjeblieft niet nog rampzaliger maken.
Wil je racen, wil je gierend door de bocht; boek een circuit rit en leef je daar uit. Maar niet op de openbare weg.
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Captain Hook . Op zich redelijke punten. Ik denk alleen dat een zinnige discussie bij voorbaat uitgesloten is, zolang niet duidelijk is hoe "sportief" in dit geval gedefinieerd is. Zelf relateer je het aan fairness. Ik zou het in eerste instantie relateren aan redelijk forse fysieke inspanning. In het geval van autorijden wordt de term weer op een andere wijze gebruikt, zonder dat duidelijk is hoe men dat exact moet opvatten. Varierend van vlot tot lekker scheuren. Dus ja, ga er maar aan staan...
 

LT83

Forumguru
Zolang de situatie je onbekend is lijkt de geschetste gevaarzetting mij enkel een aanname gebaseerd op een in dit geval sterke afkeer tegen alles wat met performance te maken heeft.
 

philippe bakker

Forumguru
Het uiterlijk Vd auto zoals het uiterlijk ve mens. Das een sportieve man daw een gespierde man. Bij een auto wordt dat dan een gespierd uiterlijk. En sportief komt ook van sport in dit geval autosport
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja dat snap ik allemaal wel, maar de discussie wordt er niet makkelijker op wanneer we verschillende definities hanteren.
Ik zou in geval van een auto dan liever spreken van "sportief". Omdat ik de term sportief strikt genomen liever beperkt houd tot wat men met het eigen lichaam doet in musculair en cardio-vasculair opzicht. Daarnaast wordt in relatie tot auto's de term sportief niet alleen gebruikt tav het vehikel, maar ook tav het rijgedrag. En zoals eerder aangegeven is daarbij volkomen onduidelijk wat er precies onder moet worden verstaan. Vlot, super vlot, tegen de limieten aan?
 

Captain Hook

Forumguru
Zolang de situatie je onbekend is lijkt de geschetste gevaarzetting mij enkel een aanname gebaseerd op een in dit geval sterke afkeer tegen alles wat met performance te maken heeft.
Nee hoor. :)
Lees nog maar eens goed en inhoudelijk terug. Dat er allerlei technische mogelijkheden zijn om snel(ler) te gaan; prima.
Maar niet op de openbare weg! Die was en is daar niet het gewenste speelveld voor.
Dus prima als je sprintjes wilt op een circuit. Of zo hard mogelijk een rondje op de Ring. Maar niet op de A1/A6/A[whatever] Laat staan op N wegen of binnen de bebouwde kom.

BTW: pas een echt technologisch positieve ontwikkeling zou het zijn als al dat brachiale en 'sportieve' geweld gepaard zou gaan met een efficiëntere en effectievere verplaatsing van het vervoersmiddel. En niet de verkwisting van resources die er mee gepaard gaat in de huidige settings. :pieker:
 

LT83

Forumguru
Sorry, kan het niet laten.....ik moet hier zo hard om lachen. Jouw autokeuze geeft ons natuurlijk al een bepaalde hint, maar man...man...man...gun jezelf toch eens een pleziertje joh. Dit is overigens het laatste wat ik erover zeg, dat (groen) linkse geklets laat ik in het vervolg aan mij voorbij gaan...:D
 

MarcoO2

Forumguru
Gepest worden? Het is toch geen kleuterklas of zo? :pardon:
Als je de illusie hebt dat pesten slechts in een kleuterklas voorkomt: wake up.
'Sportief' heeft in mijn hersenpan de associatie met 'rekening houden met elkaar', 'sportief gedrag', 'fair tegenover de ander', 'ruiterlijk'. Maar in het auto gebeuren gaat het vaker eerder gepaard met juist het omgekeerde! Hoe bizar... :pieker:
Je maakt de simplificerende fout (bewust of onbewust) om "sportief" en "ascociaal" met elkaar te vereenzelvigen.
Dat er allerlei technische mogelijkheden zijn om snel(ler) te gaan; prima. Maar niet op de openbare weg! Die was en is daar niet het gewenste speelveld voor.
Onzin, echt onzin. Je kunt volledig binnen de grenzen van wet én veiligheid gebruik maken van meer snelheid en vermogen.

Dat jij standaard alles wat met snelheid, vermogen en beleving te maken heeft wegzet al idioterie en dat je daar standaard generalisaties, simplificaties en karikaturiseringen op loslaat, zegt mij vooral iets over jouw visie op het leven.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het verkeer is geen speelplaats, het is geen wie-heeft-de-grootste-wedstrijd, het is geen ikke-ben-lekker-sneller-dan-jij arena.
Je schetst de ideale (verkeers)wereld. Maar die bestaat helaas niet... In de echte wereld gaat het toch maar al te vaak juist wel zo aan toe.
"Ach, jij bent 'er' eerder - wáár dan ook..." denk ik dan maar. :pardon:
 

Captain Hook

Forumguru
@Canon-Eye Idd!
Maar daarom kunnen we er nog wel naar streven om een niet zo ideale verkeerswereld een beetje (veel) beter te maken! Het tegenovergestelde lijkt me nou juist niet de bedoeling... :pieker:

BTW: ik ben niet groen links, noch doe ik aan milieu geneuzel. Ik probeer met beredeneerde argumenten een discussie te voeren. Alleen wordt dat klaarblijkelijk niet gehonoreerd. Jammer dat men discussies over een 'apparaat' (dat is immers een auto) niet los kan zien van hoe we daar mee om (kunnen) gaan.
 
Bovenaan Onderaan