Tesla Model 3 Performance

MarcoO2

Forumguru
BTW: ik ben niet groen links, noch doe ik aan milieu geneuzel. Ik probeer met beredeneerde argumenten een discussie te voeren. Alleen wordt dat klaarblijkelijk niet gehonoreerd. Jammer dat men discussies over een 'apparaat' (dat is immers een auto) niet los kan zien van hoe we daar mee om (kunnen) gaan.
Wat een ontzettend grappig argument juist uit jouw mond, Erik. Want dat laatste is precies de discussie die je voert en waarop vervolgens wordt gereageerd...

Los daarvan: je kunt in het echte leven het één ook niet loszien van het ander. Zoals met alle gebruiksvoorwerpen bepaalt juist de manier waarop je ermee omgaat voor een zeer belangrijk deel hoe we als maatschappij vervolgens naar dat bewuste voorwerp kijken.
 

Deke

Nieuw lid
Grappig dat Tesla's alleen worden gewaardeerd op performance (0-100-tijd) en bijtelling. Heb er een paar weekenden mee mogen rijden (Model 3 D). Iedere autoliefhebber zou moeten gruwelen dat voor deze auto meer dan €63K gevraagd wordt. Dan is dit je alternatief: https://www.autoweek.nl/auto/88295/audi-s3-limousine-20-tfsi-quattro/ !

Leuk om de acceleratie te voelen, maar dat levert door het "aan-uit" karakter ook nekklachten op. Je zet hem al snel op "chill-mode" merk ik.

En dan ga je na een paar dagen naar de auto zelf kijken. Dan zie je dat er geen enkele naad gelijk is (scheelt soms bijna een halve centimeter zie ik bij collega's). Dan krijg je ook de verhalen over de service terug: 3 weken de auto kwijt omdat de monteur al een paar keer het onderdeel gesloopt heeft bij montage. En ja... ze gaan ook bovengemiddeld vaak stuk. Niet in de laatste plaats omdat mensen er niet mee kunnen rijden. Probeer maar eens een Tesla te verzekeren als particulier (die Audi van boven kost bv 1€40 p.m All-Risk terwijl de Tesla ruim €350 p.m kost)

Ik wacht wel totdat Audi, VW of Skoda electrische auto's bouwen met fatsoenlijke ranges. Dan ben ik gelijk om.
 

Deke

Nieuw lid
Nee hoor. Tesla is een softwarebouwer en zeer goed daarin. "They cut some corners while building the cars"... Collega's van mij testen auto's voor een bepaalde keuringsinstantie in Europa. Netjes gezegd... daar scheelt het eea aan.

Er is een reden dat gevestigde autobouwers pas nu met elektrisch beginnen.
 

Deke

Nieuw lid
(Overigens, zijn niet onveilig... Alleen kwaliteit van het materiaal is duidelijk minder dan Europese tegenhangers. Gaat dus sneller stuk)
 

Sjoerdb

Forumguru
Appels en peren? Ik ken geen TDI die in 3.4 sec naar 100 accelereert.
Als dat het enige is om een bobbel in de broek te krijgen....... Ik rij doorgaans niet harder dan 100. De snelheden 120 en zelfs het belachelijke 130 zijn binnenkort verleden tijd. In 3.4 seconden aan de 100 is ook helemaal niet meer comfortabel te noemen, dat doe je 1 keer en dan krijg je toch een draai om je oren van de vrouw!
 

Rallye

Forumguru
Hmm. Dat mag voor jou gelden. Voor mij geldt iets anders......

Ik rij, met instemming van mijn vrouw, zeer regelmatig harder dan 100. Maar inderdaad 130 is belachelijk ... langzaam...
 

sitechris

Donateur
Als dat het enige is om een bobbel in de broek te krijgen....... Ik rij doorgaans niet harder dan 100. De snelheden 120 en zelfs het belachelijke 130 zijn binnenkort verleden tijd. In 3.4 seconden aan de 100 is ook helemaal niet meer comfortabel te noemen, dat doe je 1 keer en dan krijg je toch een draai om je oren van de vrouw!

Met 100 op de teller kost een enkeltje Gardameer je 17 uur sturen. Dan snap ik dat je van je vrouw wel eens een draai om je oren krijgt. Die wil wel eens een vent hebben met wat meer pepers in de broek ipv een brave moraalridder;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf nooit in een elektrische auto gereden, maar ik raakte nieuwsgierig na het lezen van deze forum. Nu heb ik zeker interesse om ook een testrit te doen. Alleen weet ik niet als ik dit model wil proberen of een andere?
 

sitechris

Donateur
Gewoon eens een afspraak maken voor een testrit via Tesla.nl. En als je het dan toch gaat doen, doe het dan goed met de Performance. Voor dagelijks gebruik is de Long Range mss wel de betere keus. Performance is eigenlijk net iets te snel.
 

hemi24

Forumguru
Met 100 op de teller kost een enkeltje Gardameer je 17 uur sturen. Dan snap ik dat je van je vrouw wel eens een draai om je oren krijgt. Die wil wel eens een vent hebben met wat meer pepers in de broek ipv een brave moraalridder;)

Geen idee hoe jij naar het Gardameer rijdt, maar volgens mij is het met 1150 km wel gedaan met de rit?
Tenzij je elk uur 20 min wilt pauzeren, kom je nog niet aan 17 uur... :pardon:
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
En als er in de zomer 20 Tesla’s voor je staan aan te schuiven ?

Beschikbaarheid van parkeerplaatsen kun je tegenwoordig aflezen op je navigatiesysteem, dus waarom zou dat niet kunnen met beschikbaarheid van laadpalen?

Beetje typische petrolhead opmerking trouwens... ;)
 

philippe bakker

Forumguru
Maar als ze volstaan en je moet laden ???? Deze zomer aan de betaal rijen de ene tesla na de andere gezien dus er rijden er veel se
 

RefleCs

Forumguru
@philippe bakker wat @EdK zegt. Daarnaast.... ik heb er werkelijk nog nooit last van gehad. Ik snap de terughoudendheid. Ik heb er precies zo in gezeten. Echter heb ik gedacht F**k it ik ga ervoor.

Conclusie? Het valt mij allemaal 100% mee. Zeker met de nieuwe Model 3 die vanaf november geleverd gaat worden... daar zit nu een warmtepomp in waarbij hij dus behoorlijk zuiniger wordt in de winter.

Ik heb afgelopen zomer een roadtrip van, enkele reis 2100 km, gemaakt en in totaal 6000km gereden. Daarbij vooral waar ik naartoe ging als super spannend ervaren, vanwege het ontbreken van laad infrastructuur. Achteraf gezien heb ik geen idee waar ik mij druk om gemaakt heb. En ik ga me er ook echt niet druk meer om maken.

De heenweg heb ik in Duitsland keurig 130 gereden, de terugweg heb ik vaker de 230 aangetikt dan de 130..... :tegek: en de grap? Precies dezelfde laadstops als de heenweg..... kortom niks om je druk om te maken wederom.

De terugweg er wel 6 uur langer over gedaan maar dat had meer te maken met wachttijden bij grenzen en een bizar zwaar ongeluk net voorbij Keulen met een spookrijder ongeveer 70 meter voor ons. :nailbiting:

Laadsessies meestal tussen de 20 en 30 minuten. Soms kreeg ik zo snel mijn eten niet door mijn strot en hebben we wat langer gestaan. :pardon:

Nogmaals ik snap je terughoudendheid maar ervaren is de enige manier om er anders over na te gaan denken.
 
Bovenaan Onderaan