Tesla Model 3 Performance

Topic in 'Rijimpressies' gestart door sitechris, 17-09-2019.

  1. RefleCs

    RefleCs Forumguru

    @philippe bakker wat @EdK zegt. Daarnaast.... ik heb er werkelijk nog nooit last van gehad. Ik snap de terughoudendheid. Ik heb er precies zo in gezeten. Echter heb ik gedacht F**k it ik ga ervoor.

    Conclusie? Het valt mij allemaal 100% mee. Zeker met de nieuwe Model 3 die vanaf november geleverd gaat worden... daar zit nu een warmtepomp in waarbij hij dus behoorlijk zuiniger wordt in de winter.

    Ik heb afgelopen zomer een roadtrip van, enkele reis 2100 km, gemaakt en in totaal 6000km gereden. Daarbij vooral waar ik naartoe ging als super spannend ervaren, vanwege het ontbreken van laad infrastructuur. Achteraf gezien heb ik geen idee waar ik mij druk om gemaakt heb. En ik ga me er ook echt niet druk meer om maken.

    De heenweg heb ik in Duitsland keurig 130 gereden, de terugweg heb ik vaker de 230 aangetikt dan de 130..... :tegek: en de grap? Precies dezelfde laadstops als de heenweg..... kortom niks om je druk om te maken wederom.

    De terugweg er wel 6 uur langer over gedaan maar dat had meer te maken met wachttijden bij grenzen en een bizar zwaar ongeluk net voorbij Keulen met een spookrijder ongeveer 70 meter voor ons. :nailbiting:

    Laadsessies meestal tussen de 20 en 30 minuten. Soms kreeg ik zo snel mijn eten niet door mijn strot en hebben we wat langer gestaan. :pardon:

    Nogmaals ik snap je terughoudendheid maar ervaren is de enige manier om er anders over na te gaan denken.
     
    JeSko, turboturbo, leon-cupra en 4 anderen vinden dit leuk.

  2. sitechris

    sitechris Forumguru

  3. Desperado

    Desperado Forumguru Donateur

    Mooie vergelijking. Voor de "gewone" rijder zoals ondergetekende zou het dus perfect zijn. Software die een beetje helpt enzo merkt de gewone rijder waarschijnlijk toch niet, en het zal ook niet veel voorkomen omdat de grenzen niet gezocht worden. Maar...ik vind het nog steeds een lelijke auto, dus voorlopig nog geen Tesla op de oprit.
     
    Cordoba vindt dit leuk.
  4. michelover

    michelover Forumguru

    Als ik die test zo lees snap ik ook waarom ik ingehaald werd op de A2 door een slapende Tesla 3 bestuurder. Geef mij maar de Cupra.
     
    ertromp vindt dit leuk.
  5. EdK

    EdK Forumguru

    Ach joh ander kleurtje , wat spoilertjes hier en daar en je bent het binkie van de straat in je super tesla.....:koffie::D
     
    Desperado vindt dit leuk.
  6. Desperado

    Desperado Forumguru Donateur

    Haha, midlife crisis Tesla wordt het dan :deuk:
     
    EdK vindt dit leuk.
  7. Rallye

    Rallye Forumguru

    Ik ben wel benieuwd naar hoe snel die batterij dan leeg is met normale autobahnsnelheden van 200+ Zo lang het laden nog lang duurt blijft dat toch een nadeel.
     
  8. sitechris

    sitechris Forumguru

    Ergens tussen de 150 en 200 km. Beetje afhankelijk van omstandigheden.
     
  9. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Dus om en om uurtje rijden, half uur laden, uurtje rijden, half uur laden... :nono::nono::nono:
    Dan blijft er van de gemiddelde snelheid over eenlange rit niet zó veel meer over.
    Ik blijf voorlopig toch maar gewoon tanken. :pardon:
     
    Japanese Power vindt dit leuk.
  10. ertromp

    ertromp Forumguru Donateur

    200+ is al jaren ook niet "normaal" op de Autobahn
    Je mag blij zijn met al die wegwerkzaamheden als je een 20km achter elkaar 130 kunt rijden :deuk:
     
  11. sitechris

    sitechris Forumguru

    Feit is wel dat bij hogere snelheden de batterij echt (veel) sneller leeg gaat en dat je veel moet laden. Dus langdurig hardrijden is en blijft lastig met een EV.
     
  12. Captain Hook

    Captain Hook Forumguru

    Maar dat is niet specifiek voor EV vehikels, bij ICE modellen stijgt het fossiele brandstofverbruik ook exponentieel bij toenemende snelheden...
     
  13. sitechris

    sitechris Forumguru

    Bij EV's alleen wat meer exponentieel. En laadtijden worden dan wel een issue.
     
    Rallye vindt dit leuk.
  14. EdK

    EdK Forumguru

    Maw 100 a 110 Km/pu is het beste voor de portemonnee en geeft de grootste actieradius....
    Alleen ben je misschien 10min later op bestemming........duhhhh:koffie:
     
  15. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Als het al zoveel scheelt. Die laadstops halen het overall gemiddelde op een lange rit nogal omlaag.
     
  16. MarcoO2

    MarcoO2 Forumguru

    Daar zit grofweg nog wel een factor drie tussen. Vind ik best een relevant verschil.
     
  17. Captain Hook

    Captain Hook Forumguru

    Is dat zo? Ik zou wel eens concrete cijfers willen zien...

    M.a.w. jij denkt dat een EV 3 x zoveel elektronen verstookt bij hogere Autobahn snelheden i.p.v. het veel hogere verbruik van een ICE auto bij vergelijkbare omstandigheden?

    Ik weet wel dat, voorheen onze O2, en nu de Roomster, bij snelheden >160km/h amper nog 1:8, 1:6 haalt, terwijl 'ie bij een keurige 100km/h 1:18 noteert.
    Geen idee hoe dat b.v. bij een Tesla (die overigens natuurlijk wel een veel betere stroomlijn heeft) is.
     
  18. MarcoO2

    MarcoO2 Forumguru

    Ik bedoel dat ik hier lees dat stevig doorplanken een bereik van net 150 km geeft, terwijl dat bij een beetje auto toch gewoon nog steeds 500 km of meer is.
     
  19. leon-cupra

    leon-cupra Forumguru

    Als je continue plankt met de cupra lijkt mij het bereik ook geen 500km meer. Dat haal je bij rustig rijden amper.
     
  20. Herre

    Herre Lid

    Sterker, dan haal je ook niet zo veel km. De laatste auto waar ik het mee geprobeerd heb (tijd gelden golf tdi 2.0, geloof 180 of 190 pk) liep bij lang plankgas ook 1:5 tot 7. Haalde je ook net 200 km op een tank.
     

Deel deze pagina