Tesla Model 3 Performance

Desperado

Forumguru
Mooie vergelijking. Voor de "gewone" rijder zoals ondergetekende zou het dus perfect zijn. Software die een beetje helpt enzo merkt de gewone rijder waarschijnlijk toch niet, en het zal ook niet veel voorkomen omdat de grenzen niet gezocht worden. Maar...ik vind het nog steeds een lelijke auto, dus voorlopig nog geen Tesla op de oprit.
 

michelover

Forumguru
Als ik die test zo lees snap ik ook waarom ik ingehaald werd op de A2 door een slapende Tesla 3 bestuurder. Geef mij maar de Cupra.
 

Rallye

Forumguru
Ik ben wel benieuwd naar hoe snel die batterij dan leeg is met normale autobahnsnelheden van 200+ Zo lang het laden nog lang duurt blijft dat toch een nadeel.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dus om en om uurtje rijden, half uur laden, uurtje rijden, half uur laden... :nono::nono::nono:
Dan blijft er van de gemiddelde snelheid over eenlange rit niet zó veel meer over.
Ik blijf voorlopig toch maar gewoon tanken. :pardon:
 

ertromp

Forumguru
Ik ben wel benieuwd naar hoe snel die batterij dan leeg is met normale autobahnsnelheden van 200+ Zo lang het laden nog lang duurt blijft dat toch een nadeel.
200+ is al jaren ook niet "normaal" op de Autobahn
Je mag blij zijn met al die wegwerkzaamheden als je een 20km achter elkaar 130 kunt rijden :deuk:
 

sitechris

Donateur
Feit is wel dat bij hogere snelheden de batterij echt (veel) sneller leeg gaat en dat je veel moet laden. Dus langdurig hardrijden is en blijft lastig met een EV.
 

Captain Hook

Forumguru
Maar dat is niet specifiek voor EV vehikels, bij ICE modellen stijgt het fossiele brandstofverbruik ook exponentieel bij toenemende snelheden...
 

EdK

Forumguru
Maw 100 a 110 Km/pu is het beste voor de portemonnee en geeft de grootste actieradius....
Alleen ben je misschien 10min later op bestemming........duhhhh:koffie:
 

Captain Hook

Forumguru
Daar zit grofweg nog wel een factor drie tussen. Vind ik best een relevant verschil.
Is dat zo? Ik zou wel eens concrete cijfers willen zien...

M.a.w. jij denkt dat een EV 3 x zoveel elektronen verstookt bij hogere Autobahn snelheden i.p.v. het veel hogere verbruik van een ICE auto bij vergelijkbare omstandigheden?

Ik weet wel dat, voorheen onze O2, en nu de Roomster, bij snelheden >160km/h amper nog 1:8, 1:6 haalt, terwijl 'ie bij een keurige 100km/h 1:18 noteert.
Geen idee hoe dat b.v. bij een Tesla (die overigens natuurlijk wel een veel betere stroomlijn heeft) is.
 

MarcoO2

Forumguru
Is dat zo? Ik zou wel eens concrete cijfers willen zien...

M.a.w. jij denkt dat een EV 3 x zoveel elektronen verstookt bij hogere Autobahn snelheden i.p.v. het veel hogere verbruik van een ICE auto bij vergelijkbare omstandigheden?
Ik bedoel dat ik hier lees dat stevig doorplanken een bereik van net 150 km geeft, terwijl dat bij een beetje auto toch gewoon nog steeds 500 km of meer is.
 

leon-cupra

Forumguru
Als je continue plankt met de cupra lijkt mij het bereik ook geen 500km meer. Dat haal je bij rustig rijden amper.
 

Herre

Senior Member
Sterker, dan haal je ook niet zo veel km. De laatste auto waar ik het mee geprobeerd heb (tijd gelden golf tdi 2.0, geloof 180 of 190 pk) liep bij lang plankgas ook 1:5 tot 7. Haalde je ook net 200 km op een tank.
 

EdK

Forumguru
en dan 10 min in de rij voor betalen en dan motten de kids nog shoppen en naar t toilet
Mot je weer wisselen bij de kassa om het toilet in te komen...
Afijn dan is mijn accu ook weer vol en rijden we gelijk weer weg......

:lezen:
 
Bovenaan Onderaan